نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-12-11

نویدنو  20/09/1397 

 

 

  • ما کارگران در ایران، مشکلات گسترده زندگی روزانه در چهارچوب سیستم سرمایه داری و منجمله سیاست های ضدکارگری و ریاضت اقتصادی اعم از خصوصی سازی و اخراج کارگران، سیاست های ضد محیط زیست و مقروض کردن هر روزه و بیش از پیش اکثریت آحاد جامعه به بانک ها و موسسات مالی را به خوبی درک می کنیم و نیز می دانیم که در این اوضاع، تامین مایحتاج زندگی روزانه تا چه اندازه دشوار و غالبا ناممکن است

     

     

حمایت سندیکای کارگران شرکت واحد از جنبش اعتراضی در فرانسه 

 


جهان از چند هفته پیش، شاهد مبارزه ی بخشی از کارگران، مزدبگیران و تهیدستان فرانسه علیه گرانی، ریاضت اقتصادی و در کل توحش سیاست های سرمایه دارانه و ضدکارگری دولت بوده است. زنان و مردان، علیه قوانینی برخاسته اند که از منافع شرکتهای سرمایه داری و ثرتمندان دفاع کرده و زندگی مزدبگیران، به ویژه کارگران، بازنشستگان، بیکاران و ... را وخیم تر کرده است.

با وجود بکارگیری پلیس و نیروهای ضدشورش علیه معترضین و ضرب و شتم و بازداشت صدها معترض به خصوص حامیان جنبش "جلیقه های زرد"، عقب نشینی نسبی دولت فرانسه تا همینجا نیز نشان داده است که طبقه کارگر و مردم زحمتکش سلاحی به جز سازماندهی و اعتراض برای مطالبات عدالت خواهانه و برابری طلبانه ندارند. واضح است که تصمیمات و سیاست های موقتی و مُسکن گونه دولت سرمایه داری ماکرون راه به جایی نخواهد برد و کارگران و تهیدستان چاره ای جز ادامه مبارزه طبقاتی و تشکل یابی ندارند. معترضین نشان داده اند، در حالی که فرانسه جزو کشورهای ثروتمند جهان است و اکثریت جامعه کمترین بهره از این ثروت ها را دارد، هیچ چیز به جز تغییراتی بنیادی، برای آنها قابل قبول نخواهد بود. نه اختناق، نه هراس و نه رعب، بر مردمی که قادر به تامین یک زندگی شرافتمند از قِبل دستمزد خود نیستند، تاثیر نخواهد داشت و هر گونه سرکوب و ارعاب، از جانب طبقه کارگر و جنبش کارگری جهانی به شدت محکوم است.

ما کارگران در ایران، مشکلات گسترده زندگی روزانه در چهارچوب سیستم سرمایه داری و منجمله سیاست های ضدکارگری و ریاضت اقتصادی اعم از خصوصی سازی و اخراج کارگران، سیاست های ضد محیط زیست و مقروض کردن هر روزه و بیش از پیش اکثریت آحاد جامعه به بانک ها و موسسات مالی را به خوبی درک می کنیم و نیز می دانیم که در این اوضاع، تامین مایحتاج زندگی روزانه تا چه اندازه دشوار و غالبا ناممکن است. در حالی که درصد بسیار کوچکی بخش عمده و اساسی ثروت جهان را در اختیار داشته و صاحب ثروت های نجومی شده اند، کارگران و مردم زحمتکش هر روز تهیدست تر شده و حتی امکان تامین ابتدایی ترین نیازهای زندگیشان را نیز از دست داده اند. کارگران و زحمتکشان از فرانسه تا ایران، از آمریکا تا آفریقای جنونی، از کلمبیا تا فلسطین خواهان تضمین زندگی مناسب و درخور برای خانواده و فرزندان خود در همه زمینه ها هستند. ما کارگران و انسانهای ستم دیده جهان، در مقابل دولتهای بزرگ و کوچک سرمایه داری جهانی و سیاستهای ِ ضدکارگری، ریاضت کشی اقتصادی، اقدامات و سیاست های سرکوبگرانه، جنگ طلبانه و ضد انسانی آنها، راهی جز همبستگی طبقاتی و انسانی ورای مرزها نداریم. 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، با کارگران و زحمتکشان مبارز فرانسه، همبستگی کامل داشته و از صمیم قلب، از جنبش کارگری و طبقاتی که علیه سرمایه داری و برای یک زندگی بهتر مبازره می کند، حمایت می کند.
کارگران و زحمتکشان فرانسه! همانطور که شما عزیزان، همواره حامی و یاور ما بوده اید، ما نیز در این مصاف های طبقاتی همراه و حامی شما هستیم.

زنده باد همبستگی طبقاتی جنبش جهانی کارگری
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۲۰ آذر ۱۳۹۷

 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: