نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-12-04

نویدنو  13/09/1397 

 

 

  • توقف اعتصاب به معنای پایان مبارزه نیست. اعتراض، خشم و ارادهٔ کارگران برای تحقق خواست‌هایشان چون آتش زیر خاکستر به قوت خود باقی است. غرور، اعتماد به نفس و آگاهی طبقاتی کارگران با پایان اعتصاب از میان نخواهد رفت.

     

     

کارگران تسلیم ترفندها و فشارهای رژیم دیکتاتوری نمی شوند! مبارزه ادامه دارد!

گزارش‌های متناقض متعددی توسط رسانه‌های داخلی مبنی بر«پایان» اعتصاب کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه انتشار یافته است. اما در همین حال کارگران پولاد اهواز در بیست و چهارمین روز اعتراض خود، بار دیگر در صفوفی متشکل در خیابان‌های شهر اهواز راهپیمایی کردند.

پس از یک رشته اقدام‌ها از جمله تغییر مدیریت داخلی نیشکر هفت تپه، پرداخت بخشی از مزد معوقه و نیز دستگیری و تهدید فعالان کارگری، مسئولان وزرات کار و استانداری خوزستان از «پایان» اعتصاب و بازگشت گروهی از کارگران بر سر کار در واحدهای تولیدی خبر می‌دهند. همزمان با این گزارش‌ها بیست تن از کارگران توسط اطلاعات احضار و مورد تهدید قرار گرفتند. وضعیت اسماعیل بخشی و علی نجاتی در زندان کماکان نا روشن و نگران کننده است. همچنین پرونده کارگرانی که به قید وثیقه آزاد هستند، در دادسرای انقلاب اسلامی گشوده باقی مانده است. سایهٔ تهدید بر سر کارگران تعمدا از سوی قوهٔ قضائیه و ارگان‌های امنیتی حفظ می‌گردد.

رژیم ولایت فقیه با اعلام پایان اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه می‌کوشد از گسترش اعتصاب و اعتراض به مناطق دیگر و رشد و افزایش حس همبستگی با این اعتصاب‌ها جلوگیری نماید. دوایر و ارگان‌های مختلف حکومت برای مهار و کنترل اعتصاب هماهنگ و هدفمند عمل می‌کنند. بی دلیل نیست درست در این لحظهٔ معیّن نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس پس از چهار هفته سکوت ناگهان لب به سخن می‌گشاید و از به اصطلاح حقوق کارگران و ملغی شدن خصوصی سازی به علت تخلف، حمایت می‌کند.

این نخستین بار نیست که یک مبارزه و اعتصاب پر اهمیت با انواع ترفندها از ایجاد تفرقه، پشتیبانی همه جانبه از اعتصاب شکنی‌ها و تطمیع تا تهدید، بازداشت و شکنجهٔ کارگران شریف و آگاه، خاتمه یافته معرفی می‌شود. کارگران قهرمان هفت تپه طی اعتصاب چهار هفته‌ای، قدرت و توانایی، آگاهی طبقاتی و همبستگی خود را در شرایط بسیار سخت به نمایش گذاشتند. گرچه اسماعیل بخشی و علی نجاتی هنوز در زندان بسر می‌برند اما حمایت عمومی توده‌های کارگر شرکت نیشکر هفت تپه با خاتمهٔ این دور اعتصاب از آنان به هیچ رو تضعیف نشده و پایان نیافته است. خواست آزادی کارگران در بند مورد حمایت قاطعانهٔ کارگران بوده و هست.

توقف اعتصاب به معنای پایان مبارزه نیست. اعتراض، خشم و ارادهٔ کارگران برای تحقق خواست‌هایشان چون آتش زیر خاکستر به قوت خود باقی است. غرور، اعتماد به نفس و آگاهی طبقاتی کارگران با پایان اعتصاب از میان نخواهد رفت. موضع رژیم در کنترل اعتصاب، موضعی شکننده است. نا رضایتی‌ها ادامه دارد و رژیم نتوانسته و نمی‌تواند بر ارادهٔ کارگران غلبه نماید. اکنون مبارزهٔ کارگران نیشکر هفت تپه به شکل‌های دیگر تداوم می‌یابد و امکان فراروئی آن به سطح بالاتر بطور جدی امکان پذیر است. خواست توقف خصوصی سازی و اعمال کنترل و نظارت کارگری بر تولید همچنان مطرح و از جانب کارگران مورد حمایت قرار دارد. اثرهای این اعتصاب از میان نمی‌رود. این اعتصاب پیامدهای ماندگار از خود باقی گذاشته و مرحله‌ای جدید از پیکار جنبش کارگری و سندیکایی را در معادلات سیاسی کشور رقم زده است، که باید در بازگشت ناپذیر ساختن آن یکپارچه و متحد بکوشیم. با توجه به وضعیت کنونی وظیفهٔ اصلی حفظ اتحاد، دوری از تفرقه و تقویت حس اعتماد به نفس و روحیهٔ کارگران اعتصابی برای ادامهٔ مبارزه است.

حزب تودهٔ ایران با تاکید به ادامهٔ مبارزه و پرهیز از هرگونه حرکت تفرقه آمیز و انفعالی، همدوش کارگران برای تحقق خواست‌هایشان رزمیده و می‌رزمد.

درود پُر شور بر کارگران نیشکر هفت تپه و گروه ملّی صنعتی پولاد اهواز

کارگر زندانی آزاد باید گردد

خصوصی سازی را متوقف کنید، کارگران می‌توانند و باید در کنترل و نظارت بر تولید مشارکت داشته باشند

نه به استبداد مذهبی، نه به تحریم و مداخلهٔ خارجی

هرچه گسترده‌تر باد همبستگی گردان‌های جنبش مردمی در مبارزه علیه رژیم ولایت فقیه

کار، نان، آزادی

حزب تودهٔ ایران

۱۲ آذرماه ۱۳۹۷

 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: