نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-12-01

نویدنو  09/09/1397 

 

 

  • در حقیقت دستگاه‌های امنیتی برنامه‌ای چند وجهی را برای پایان دادن به مبارزه کارگران اعتصابی دنبال می‌کنند. این برنامه با وزارت کار، استانداری خوزستان و سران تشکل‌های زرد و زرد حکومتی هماهنگ شده است. هدف آن است که از سوئی با مانورهائی به دقت محاسبه شده خواسته‌های اعتصاب تقلیل یابد و از دیگر سو، بصورت سیستماتیک و در سایهٔ جنگ روانی ـ تبلیغاتی همراه با سرکوب، فضای یاس در میان زحمتکشان حاکم گردد.

     

     

به پیگرد، شکنجه و سرکوب مبارزان سندیکایی پایان دهید!

با اتحاد و همبستگی در راه تحقق خواسته‌های کارگران مبارزه کنیم

 

اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه همچنان ادامه دارد و به موازات آن تلاش‌های رژیم ولایت فقیه برای پایان دادن به آن شدّت گرفته است. اعمال فشار و تهدید کارگران و نمایندگان مجمع کارگری برای اعلام رسمی خاتمهٔ اعتصاب در حالی صورت می‌گیرد که هنوز از وضعیت اسماعیل بخشی و دیگر نمایندگان در بند کارگران نیشکر هفت تپه اطلاع دقیقی در دست نیست. برخی گزارش‌های نگران کننده در خصوص کاربرد شکنجه علیه اسماعیل بخشی انتشار یافته است.

تکذیب این گزارش‌ها توسط استاندار خوزستان نتوانسته و نمی‌تواند نگرانی در بارهٔ وضعیت بخشی و دیگر کارگران در بند را برطرف سازد. به علاوه گزارش‌های دیگری نیز حاکی از آن است که  علی نجاتی یکی دیگر از فعالان سندیکایی هفت تپه به هنگام دستگیری مورد ضرب و شتم گزمگان رژیم قرار گرفت.

شماری از وکلای دادگستری در اعتراض به آزار و شکنجه کارگران بازداشت شده با انتشار نامه سرگشاده ای از جمله اعلام کردند: "رعایت کرامت ذاتی انسان برای دولت، قوه قضاییه و تمامی نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی یک تکلیف بنیادین محسوب می‌شود که هم آمرین و هم ماموران در تمام رده‌ها مکلف به حفظ حقوق انسانی بازداشت شدگان از جمله جناب اسماعیل بخشی و علی نجاتی و سایر کارگران بازداشتی می کند. شکنجه پلیدترین رفتار غیرانسانی است که نسبت به بازداشتی صورت می گیرد و تمامی کنوانسیون های بین‌المللی، قوانین و مقررات داخلی، مبانی دینی، اصول حقوقی و انسانی بطور کامل آن را محکوم می نمایند."

هدف رژیم در ارتباط با اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، دامن زدن به جوّ ارعاب و به اجرا گذاردن جنگ روانی ـ تبلیغاتی همراه با ایجاد تفرقه برای خاموش ساختن صدای اعتراض حق طلبانهٔ کارگران و بطور کلی جلو گیری از گسترش دامنهٔ اعتصاب و همبستگی با آن است. بازداشت فعالان سندیکائی و انتشار خبرهائی مبنی بر اعمال شکنجه در زندان همزمان با وعده‌های مسئولین حکومتی برای پیگیری مطالبات کارگران و پرداخت بخشی از دستمزدهای معوقه صورت می‌گیرد.این امر گواه اجرای یک سیاست مشخص و حساب شده برای به شکست کشاندن اعتصاب هفت تپه است.

در حقیقت دستگاه‌های امنیتی برنامه‌ای چند وجهی را برای پایان دادن به مبارزه کارگران اعتصابی دنبال می‌کنند. این برنامه با وزارت کار، استانداری خوزستان و سران تشکل‌های زرد و زرد حکومتی هماهنگ شده است. هدف آن است که از سوئی با مانورهائی به دقت محاسبه شده خواسته‌های اعتصاب تقلیل یابد و از دیگر سو، بصورت سیستماتیک و در سایهٔ جنگ روانی ـ تبلیغاتی همراه با سرکوب، فضای یاس در میان زحمتکشان حاکم گردد.

حزب تودهٔ ایران بر پایهٔ سیاست اصولی خود قاطعانه با اِعمال سرکوب و کاربرد شکنجه به هر شکل آن مخالفت کرده و علیه آن مبارزه می‌کند. ما پیگرد، بازداشت، شکنجه و سرکوب مبارزان سندیکائی و همهٔ فعالان سیاسی، اجتماعی و صنفی از جمله فعالان اعتصاب هفت تپه را به شدّت محکوم کرده و خواستار رسیدگی علنی و روشن به گزارش‌های مبنی بر شکنجهٔ فعالان هفت تپه در زندان و همچنین خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همهٔ کارگران در بند هستیم. حزب ما با تمام توان در کنار کارگران در هر مرحلهٔ مبارزه حضور داشته و خواهد داشت. باید با اتحاد و همبستگی از حقوق کارگران اعتصابی، آزادی فعالیت سندیکایی و خواسته‌های به حق زحمتکشان پشتیبانی کنیم.

کارگر زندانی آزاد باید گردد

اعتصاب حق سیاسی کارگان است

خصوصی سازی را متوقف کنید، کارگران می‌توانند و باید در کنترل و نظارت بر تولید مشارکت داشته باشند

نه به استبداد مذهبی، نه به تحریم و مداخلهٔ خارجی

هرچه گسترده‌ تر باد همبستگی گردان‌های جنبش مردمی در مبارزه علیه رژیم ولایت فقیه

نان، کار، آزادی

حزب تودهٔ ایران

۹ آذرماه ۱۳۹۷

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: