نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-12-01

نویدنو  09/09/1397 

 

 

  • کنگره 38 ام حزب کمونیست فرانسه روز های 23-25نوامبر در ایوری برگزار شد، که در آن فابیان راسل به عنوان دبیر ملی حزب انتخاب شد . راسل نماد جدید حزب را ، که اشاره ای به داس و چکش ، سمبل سنتی احزاب کمونیست ندارد ، اما برشکل ستاره سرخ مبتنی است به نمایش گذاشت .

     

     

کنگره 38 حزب کمونیست فرانسه که از ماه ها پیش تدارک آن با بحث و پلتفرم های پیشنهادی آغاز شده بود در روز های 23-25 نوامبر در ایوری برگزار شد . در این کنگره 4 پلتفرم از جانب گروه های مختلف حزبی پیشنهاد و به بحث گذاشته شده بود که در جریان کنگره پلتفرم رفیق قابیان راسل با اکثریت چشم گیری البته با نزدیک به 7.000 اصلاحیه به دستور کار کنگره تبدیل شد . در رای گیری نهایی برای گزینش دبیر ملی حزب که پیش از این در اختیار رفیق پیر لورن بود ، رفیق فابیان راسل با 86 درصد آرا کنگره به دبیر ملی حزب بر گزیده شد . مطلب زیر به نقل از خبرگزای بین المللی کمونیستی (ICP) ترجمه و تقدیم می گردد . امید داریم که متن سخنرانی رفیق فابیان راسل را در مقام دبیر ملی حزب کمونیست فرانسه در روز های آینده در اختیار خوانندگان قرار دهیم .

 

کنگره 38 ام حزب کمونیست فرانسه در ایوری

کنگره 38 ام حزب کمونیست فرانسه روز های 23-25نوامبر در ایوری برگزار شد، که در آن فابیان راسل به عنوان دبیر ملی حزب انتخاب شد . راسل نماد جدید حزب را ، که اشاره ای به داس و چکش ، سمبل سنتی احزاب کمونیست ندارد ، اما برشکل ستاره سرخ مبتنی است به نمایش گذاشت .   

او در اولین سخنرانی بعنوان دبیر ملی حزب ،گفت که پیام کنگره 38 ام متحد تر و مبارز تر شدن است . راسل با بیان آنکه نیمی از تولید ناخالص ملی فرانسه تنها از سوی 0.5 درصد جمعیت تصاحب می شود بر نابرایری اقتصادی تاکید و کارزار آینده حزب کمونیست فرانسه برای قدرت خرید فزاینده را اعلام کرد . راسل با ترکیب فرار از مالیات و چالش آب و هوا بعنوان دو موضوع مهم مبارزه حزب کمونیست فرانسه گفت ، « همان طور که گاز ها به خاطر تاثیر گلخانه ای سوراخ هایی روی لایه های اوزون ایجاد می کنند ، فرار از مالیات هم سوراخ هایی روی خزانه عمومی ایجاد می کند.» راسل در پایان سخنان خود اشتیاق خود برای تبدیل شدن به "کمونیست های سازگار با محیط زیست " برای حزب کمونیست قرن بیست و یکمی را تشریح کرد . او رفقای خود را به آغاز این مدل جدید اقتصادی ، اجتماعی ، محیط زیستی که برای ترک سرمایه داری ضروری خواهد بود دعوت کرد. او نتیجه گیری کرد که « پروژه اجتماعی که در مرکز خود انسان و کره ما را قرار می دهد کمونیسم است . و کمونیسم در قرن بیست و یکم بعنوان ایده ای نو باقی می ماند.»   

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: