نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-11-16

نویدنو  25/08/1397 

 

 

  • نکته بسیار مهم در مرحله حساس کنونی عبارت از این واقعیت است که می باید اعتراض های پراکنده را در پرتو اتحاد عمل فراگیر به یکدیگر پیوند زده و از این راه علیه فقر، سرکوب، برنامه های ضد مردمی اقتصادی و استبداد مذهبی یکپارچه مبارزه نمود

     

     

پیروزباد مبارزه زحمتکشان میهن علیه فقر، ستم و استبداد مذهبی

پیش به سوی تشدید مبارزه و سازماندهی اعتراض های پراکنده


هزاران تن از کارگران دو واحد بزرگ صنعتی کشور، کارگران گروه ملی فولاد ایران و مجتمع نیشکر هفت تپه بار دیگر دست به اعتصاب زده و خواستار تحقق مطالبه های به حق خود شده اند
کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز نزدیک به یک هفته است که با اعتصاب، راهپیمایی و تجمع در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، خواهان رسیدگی به وضعیت خود به ویژه دریافت دستمزد معوقه و تامین مواد اولیه برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه هستند. آنها همچنین به عدم واریز حق بیمه کارگران به صندوق تامین اجتماعی که موجب تمدید نشدن دفترچه های بیمه خدمات درمانی گردیده، معترض اند. این برای چندمین بار در طول ماه های گذشته است که کارگران این واحد مهم و راهبردی دست به اعتصاب می زنند و هر بار با قول و وعده کارفرما، مسئولین استانداری و وزارت کار با دریافت فقط بخشی از مطالبات خود مجددا دوباره مشغول کار می شوند.

همزمان با کارگران فولاد اهواز، کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه نیز بار دیگر با سازماندهی اعتصاب، خواستار دریافت معوقه های مزدی و پایان دادن به روند خصوصی سازی این مجتمع تولیدی شدند. توقف و پایان دادن به برنامه خصوصی سازی، خلعیت از مالکیت بخش خصوصی و بازگشت این مجتمع به بخش دولتی، پرداخت به موقع دستمزد ها، انعقاد قرارداد مستقیم و رسمی با کارگران، حذف شرکت های پیمانکاری استخدام نیروی انسانی، واریز مبلغ معوقه بیمه به صندوق سازمان تامین اجتماعی و یکپارچه سازی این شرکت در پوشش بخش دولتی از خواست های کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه است.


کارگران نیشکر هفت تپه مانند مورد مشابه یعنی کارگران گروه ملی فولاد اهواز به دفعات اعتصاب کرده و با قول مسئولان بی آنکه مشکل آنها به طور واقعی حل گردد، به کار بازگشته اند. اعتراض های کارگران این دو واحد صنعتی و تولیدی از نمونه های درخور توجه مبارزه طبقه کارگر و زحمتکشان میهن ما علیه برنامه های ویرانگر اقتصادی نظیر آزاد سازی و خصوصی سازی است. این مبارزه دلیرانه تاکنون در مقاطع مختلف تداوم یافته است، این حرکات اعتراضی بیش از پیش اهمیت اتحاد عمل، همبستگی و سازماندهی را برجسته می سازد. تنها با نیروی متحد و متشکل و تشکل مستقل طبقاتی یعنی سندیکاها می توان رژیم را وادار به عقب نشینی نمود و در راه تامین و تضمین حقوق کارگران گام به پیش برداشت.


علاوه بر این، نکته بسیار مهم در مرحله حساس کنونی عبارت از این واقعیت است که می باید اعتراض های پراکنده را در پرتو اتحاد عمل فراگیر به یکدیگر پیوند زده و از این راه علیه فقر، سرکوب، برنامه های ضد مردمی اقتصادی و استبداد مذهبی یکپارچه مبارزه نمود.
 
همزمان با این دو اعتصاب، تحصن سراسری فرهنگیان در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان ماه جریان داشت و اکنون ده ها اعتصاب بزرگ و کوچک در سراسر کشور در جریان است. همه این اعتراض ها را باید به هم متصل ساخت و با ارتقا سطح همبستگی و سازماندهی و تعیین شعارهای صحیح و گزینش رهبری و مرکز هدایت مورد اعتماد و واقعی که از میان زحمتکشان و مبارزان راستین جنبش انتخاب شده باشند رژیم ولایت فقیه را به چالش طلبیده و توطئه های آن را برای انحراف،  مهار و سرکوب جنبش زحمتکشان ناکام گذاشت. در عین حال نباید فراموش کنیم در دوره بازگشت تحریم ها و تلاش امپریالیسم آمریکا برای اثر گذاری در صحنه سیاسی کشور که  یکی از هدف‌های اصلی آن تضعیف و حذف نیروهای راستین مترقی و آزادی خواه از معادلات سیاسی است، وظایف پیش گفته اهمیت دو چندان می یابد.


حزب توده ایران با تمام توان در راه تحقق خواست های آنی و آتی ، صنفی و سیاسی طبقه کارگر و زحمتکشان میهن مبارزه کرده و می کند. حزب ما از اعتصاب کارگران گروه صنعتی ملی فولاد اهواز و کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه و خواست های به حق آنها همه جانبه حمایت می کند.

احیای حقوق سندیکایی خواسته مبرم کارگران میهن ماست 
نه به سرکوب و استبداد مذهبی، نه به تحریم و مداخله خارجی 
کارگران و زحمتکشان با اتحاد و همبستگی در راه تامین حقوق صنفی و سیاسی خود علیه رژیم ولایت فقیه مبارزه کنید
نان، کار، آزادی  
حزب توده ایران 
بیست و پنجم آبان۱۳۹۷

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: