نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-11-14

نویدنو  22/08/1397 

 

 

  • باید با تمامِ توان در راه اتصال و پیوندِ اعتراض‌ها به یکدیگر بکوشیم و با پرهیز از تفرقه، با شعارهای صحیح و مبتنی بر منافع توده‌های زحمتکش و نیازهای مرحله کنونی، نارضایتی و اعتراض‌ها را سازماندهی نماییم. دراین مرحله باید با صفی واحد و متشکل به‌رویارویی با استبدادِ مذهبی برخاست.

    پیروز باد مبارزه دلیرانهٌ فرهنگیان ترقی‌خواه کشور

     

     

متحد و یکپارچه از مبارزه فرهنگیان حمایت کنیم!

با فراخوانِ شورای هماهنگیِ تشکل‌های صنفی فرهنگیان، دور تازه تحصن سراسریِ آموزگاران و دبیران آغاز شده‌است. پس از برگزاری موفقیت‌آمیزِ تحصن سراسری معلمان در مهرماه، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیانِ ایران با تاکید براینکه رژیم ولایت‌فقیه "تمایلی به‌حل مشکلات ندارد"، با صدور فراخوانِ مجدد همه فرهنگیانِ سراسرِ کشور را به برگزاری تحصن سراسری در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان ماه دعوت نموده‌است.

دراین فراخوان که به تاریخ ۱۷ آبان ماه انتشار یافته‌بود، یادآوری می‌شود: "دولتیان نه تنها به مطالبات بی‌توجه هستند بلکه فراتر از آن درحال اجرایی نمودنِ طرح ضدآموزشی و ضدمعلمی موسوم به طرح معلمِ تمام‌وقت هستند، طرحی که قراراست بیشتر از گذشته معلمان را با دستمزد و حقوق پایین استثمار نماید. نهادهای امنیتی و حراست‌ها نیز همچنان برمدارِ گذشته خط پرونده‌سازی و سرکوبِ فعالان را ادامه می‌دهند . . . شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به‌دلیل بی‌توجهی مسئولان به مطالبات فرهنگیان و اعتراضات مدنی آنها مخصوصاً تحصن گستردهٌ مهرماه به‌تمام فرهنگیان ایران مجدد فراخوان می‌دهد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۲ و ۲۳ آبان ماه ضمن حضور در مدرسه از رفتن به کلاس‌ها خودداری نمایند و در دفتر مدارس تحصن کنند."

دربخش دیگر فراخوان خواسته‌های فرهنگیان در چهار بند مورد تاکید قرارگرفته‌است: "شورای هماهنگی دراین راستا اهدافِ تحصن آبان ماه را به‌شرح زیر اعلام می‌دارد: ۱- تامین و تضمینِ بودجه عادلانه برای اجرای قانونِ مدیریتِ خدماتِ کشوری و رفع تبعیض علیه فرهنگیانِ شاغل و بازنشسته و اجرای اصل 30 قانون اساسی، آموزش رایگان؛ ۲- اجرای فاز دوم رتبه‌بندی؛ ۳- توقف طرح معلمِ تمام‌وقت؛ ۴- توقف روندِ پرونده‌سازی و سرکوبِ معلمان و آزادیِ معلمانِ دربند . . . پیشنهاد می‌کنیم برای نشان‌دادنِ حسن نیت معلمانِ زندانی را آزاد کنید و روندِ پرونده‌سازی برای فعالان را متوقف کنید . . . ما باور داریم تمام مطالباتِ فرهنگیان قابل تحقق و قانونی است پس اعلام می‌کنیم درصورت ادامه روندِ فعلی اعتراضات در ماه‌های آینده به‌هر طریق ممکن ادامه می‌یابد."

دورِ نوین تحصن سراسری فرهنگیان در وضعیتی برگزار می‌شود که باتوجه به وخامت اوضاع اقتصادی و ادامهٌ اجرای برنامه‌های ویرانگر نظیر خصوصی‌سازی و آزادسازیِ اقتصادی هم‌زمان با بازگشتِ تحریم‌‌های یک‌جانبه و مداخله‌جویانه آمریکا، نارضایتی و اعتراض در جامعه به‌ویژه درمیان طبقه کارگر و زحمتکشان ژرفش و گسترش بیشتری یافته‌است. به‌موازات و هم‌زمان با آغاز تحصن سراسریِ فرهنگیان، کارگران پالایشگاه کرمانشاه، کارگران گروه ملی صنعتی پولادِ اهواز، کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه و کارگران و کارکنانِ شمار دیگری از واحدهای تولیدی – خدماتی نیز در اعتصاب و اعتراض به‌سر می‌برند. حزب توده ایران ضمن حمایت قاطع و همه‌جانبه از مبارزه فرهنگیان و دور دوم تحصنِ آنها برضرورتِ اتحادعملِ گسترده به‌هدفِ پیوندِ اعتراض‌ها و اعتصاب‌های جداگانه به یکدیگر تاکید کرده و یگانه راهِ موثر برای تامینِ منافعِ کارگران و زحمتکشان فکری و یدی کشور در اوضاع حساس کنونی را تشدیدِ مبارزه در تمامی سطوح همراه با اتحادعملِ فراگیر ارزیابی می‌کند.

باید با تمامِ توان در راه اتصال و پیوندِ اعتراض‌ها به یکدیگر بکوشیم و با پرهیز از تفرقه، با شعارهای صحیح و مبتنی بر منافع توده‌های زحمتکش و نیازهای مرحله کنونی، نارضایتی و اعتراض‌ها را سازماندهی نماییم. دراین مرحله باید با صفی واحد و متشکل به‌رویارویی با استبدادِ مذهبی برخاست.

پیروز باد مبارزه دلیرانهٌ فرهنگیان ترقی‌خواه کشور

پیش به‌سوی اتحادعمل فراگیر به‌هدف مبارزهٌ متشکل علیه استبداد مذهبی

نه به استبداد و سرکوب، نه به تحریم و مداخله خارجی

نان، کار، آزادی

حزب توده ایران، ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۷

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: