نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-10-17

نویدنو  26/07/1397 

 

 

  • ما اکنون با وحشت شاهد بر آمد آشکارنامزدی فاشیست، زن ستیز، بیگانه ستیز و نژادپرست هستیم . نامزدی که تجلی تمام ضد ارزش های جامعه ای دموکراتیک است. این لحظه تنها می تواند در چهارچوب بحران ژرفی که مدل نئولیبرالی اقتصاد در جامعه های ما بر انگیخته است قالب گیری شود.

     

 

دردفاع از دموکراسی ، در دفاع از مردم برزیل

 از شبکه روشنفکران، هنرمندان و جنبش های اجتماعی در دفاع از بشریت ،

 ما با نگرانی بسیار شاهد رخ داد های سیاسی هستیم که در برزیل رخ داده اند.
زمانی که کودتای پارلمانی علیه رئیس جمهور قانونی دیلما روسف انجام شد ما آن را محکوم کردیم ، و علیه زندانی کردن بی مدرک رئیس جمهور لولا اعتراض کردیم ، که تنها جرم او خارج کردن میلیون ها میلیون برزیلی از فقر بود، چیزی که نخبگان چند ملیتی و امپریالیسم امریکایی هرگز اورا به خاطر آن (جرم) نمی بخشند.

ما اکنون با وحشت شاهد بر آمد آشکارنامزدی فاشیست، زن ستیز، بیگانه ستیز و نژادپرست هستیم . نامزدی که تجلی تمام ضد ارزش های جامعه ای دموکراتیک است. این لحظه تنها می تواند در چهارچوب بحران ژرفی که مدل نئولیبرالی اقتصاد در جامعه های ما بر انگیخته است قالب گیری شود. آن مدل بر نفرت و یاس لایه های گسترده از پوپولیسمی که به شخصیت هایی چون ترامپ ، لوپن ، سالوینی یا ناتانیاهو امکان ظهور داده است بنا شده است.

  پیروزی کاندیدای آشکارا فاشیستی مانند بولسونارو در برزیل نه تنها می تواند یک تراژدی برای مردم برزیل ، بلکه هولوکاستی اجتماعی علیه فقرا، زنان، سیاهان، جامعه دگرباشان جنسی ، و به طور کلی علیه دموکراسی برزیل باشد .همچنین می تواند فاجعه ای برای پیشرفت به سوی آزادی امریکای لاتین باشد . مهم تر از همه ، نتیجه می تواند توقفی برای ترکیب نیروها و دولت های مردمی در امریکای لاتین و کارائیب و در کل یک عقب نشینی برای بشریت باشد .

در این لحظه تاریخی ما ، نه تنها نیروهای چپ و ترقی خواه ، بلکه فراتر از همه ، زنان و مردانی را که به ارزش های دموکراتیک اعتقاد دارند به اتحاد نیروها برای تشکیل جبهه ای علیه فاشیسم دعوت می کنیم ، تا از بازگشت ارواحی که در گذشته کشته ها و نا پدید شده های بسیاری را در امریکای ما به جا گذاشته اند جلوگیری کند.

از این رو ما به رزم متحد علیه منافع اقتصاد بزرگ و نخبگان رسانه ای و برای دفاع از ارثیه لولا و دموکراسی فرا می خوانیم ، ارثیه ای که امروز در نامزدی فرناندو حداد داویدا متجلی شده است . ضروری است که برزیل به مسیری باز گردد که از سوی کودتای پیش گفته از خط خارج شده بود . چون اعتقاد داریم در یک برزیل شاد آن (ارزش ها)بار دیگر نخواهند مرد.  

 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: