نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-09-07

نویدنو  16/06/1397 

 

 

  • خشونت فاحش و بیش از حد نیروهای امنیتی در رفتار با توده های درخواست کننده حقوق اساسی قانونی خود مسئول اصلی رسیدن اوضاع به وضعیت کنونی است . این چیزی است که ما ، همراه با بسیاری از احزاب دیگر ، اشخاص و شهروندان صادق ، محکوم کردیم و در برابر آن هشدار دادیم ،

 

 

 

 

حزب کمونیست عراق : نه به خشونت و سرکوب در بصره !

آرش وجدانی

هسئت سیاسی حزب کمونیست عراق بیانیه زیر را 4 سپتامبر 2018 صادر کرد :

رخ داد های خونین در بصره درطی چند ساعت گذشته به شدت گسترش یافته است. اخرین گزارش ها ازشهیدان بیشتر و ده ها شهروند زخمی ، اشغال ساختمان دولتی استان و از حکومت نظامی کامل در استان سخن می گویند .  

خشونت فاحش و بیش از حد نیروهای امنیتی در رفتار با توده های درخواست کننده حقوق اساسی قانونی خود مسئول اصلی رسیدن اوضاع به وضعیت کنونی است . این چیزی است که ما ، همراه با بسیاری از احزاب دیگر ، اشخاص و شهروندان صادق ، محکوم کردیم و در برابر آن هشدار دادیم ، و درخواست کردیم که مقامات به آن پایان دهند.ما همچنین اصرار کردیم و به تاکید برحفظ منش مسالمت آمیز تظاهرات و اعتراض های مردمی ادامه می دهیم .  

خشم مردمی فراگیر که امروز بر افروخته شده است تنها به خاطر نادیده گرفتن مطالبات قانونی و کندی حل مشکلات سوزاننده ای که زندگی میلیون ها نفر را به رنج غیر قابل تحمل روزانه تبدیل کرده است نیست . آن خشم ناشی از سرکوب اعمال شده از سوی نیروهای امنیتی علیه تظاهرات مسالمت آمیز است که حقوق قانونی خود را در درخواست حقوق انسانی بنیادی خود که برای زندگی با کرامت حیاتی است اعمال می کنند.   

در عین اعلام شدید ترین محکومیت این رفتار غیر مسئولانه و غیر انسانی با توده های اعتراض کننده در بصره از سوی نیروهای امنیتی ، ما دولت محلی و فدرال را به اقدام فوری برای پایان دادن به این اقدامات که می تواند به رخ داد هایی با پی آمدهای هشدار دهنده در این ساعات دشوار برای شهروندان بصره و شهر و استان عزیز آن ها شود فرا می خوانیم . ما همچنین از آن ها می خواهیم صادقانه و فوری برای حل اعتراض های ناشی از خدمات ناچیزی که مردم بصره از آن ها رنج می برند ، که در راس آن ها مسئله آب اشامیدنی قرار دارد اقدام کنند.   

خشونت خونین و سرکوب در بصره باید بی درنگ متوقف شود .

آن هایی که مسئول سرکوب و تیراندازی کشنده به تظاهرات مسالمت امیز هستند باید بدون تاخیر پاسخگو باشند و به مجازات سزاوار خود برسند.

 درود به شهیدان جنبش اعتراضی و (آرزوی) بهبود سریع برای زخمی ها و مجروحین.

 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: