نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-08-12

نویدنو  21/05/1397 

 

 

  • نویدنو : به دنبال محکومیت معلم زندانی محمد حبیبی اعلامیه های محکومیت این اقدام از سوی نهاد های مختلف داخلی و خارجی منتشر شده است . نویدنو ضمن محکوم کردن اقدام به محکومیت این معلم شجاع و عدالتخواه و در خواست آزادی بی قید و شرط او توجه خوانندگان را به این اطلاعیه ها جلب می کند.

 

 

نویدنو : به دنبال محکومیت معلم زندانی محمد حبیبی اعلامیه های محکومیت این اقدام از سوی نهاد های مختلف داخلی و خارجی منتشر شده است . نویدنو ضمن محکوم کردن اقدام به محکومیت این معلم شجاع و عدالتخواه توجه خوانندگان را به این اطلاعیه ها جلب می کند.

در محکومیت حکم زندان و شلاق برای محمد حبیبی معلم آزاده

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به حکم قضایی صادره علیه محمد حبیبی

نود روز از بازداشت غیرقانونی و همراه با خشونت محمد حبیبی ، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران می گذرد. بازداشتی که بهت و حیرت جامعه و معلمان را در پی داشت و وجدان های بیدار یکی پس از دیگری این حرکت غیرقانونی را محکوم نمودند.

از روز بیستم اردیبهشت ماه و از نحوه بازداشت و سیر پرونده تا مکان بازداشت و نگهداری محمد حبیبی ، مشخص بود که اراده ای فراقانونی می خواهد روند دادرسی را بصورت غیرقانونی بر این معلم زندانی تحمیل کند. فک وثیقه و درخواست انتقال وی به صورت غیرقانونی به زندان تهران بزرگ توسط ضابط قضایی، اطلاعات سپاه، نمونه های نقض دادرسی عادلانه است و در تضاد آشکار با حقوق متهم است. اما این تمام ماجرا نیست. ممانعت از درمان و عدم برخورداری از خدمات پزشکی ضروری و وضعیت اسفناک زندان تهران بزرگ بعد دیگری از فاجعه ای است که ممکن است در صورت ادامه روند کنونی رخ دهد.

بنا بر اطلاع موثق شورای هماهنگی در طی این سه ماه خانواده این معلم زندانی در کنار وکلای پرونده از هیچ تلاش و کوششی برای احقاق حقوق آقای حبیبی کوتاهی نکرده اند و از طریق دیدار حضوری و نامه نگاری پیگیر وضعیت بغرنج وی بوده اند به طوری که می توان با اطمینان گفت در بالاترین سطح، مسئولان کشور از وضعیت اسفناک وی مطلع هستند و می دانند که چگونه جامعه فرهنگیان ایران بخاطر این مسئله ملتهب و در نگرانی به سر می برد. اما با وجود این طی روزهای گذشته شاهد بودیم که قاضی احمدزاده، قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، در حکمی بی‌سابقه و سراسر ظالمانه این معلم متعهد را به ۱۰ و نیم سال زندان، ۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم نمود و ۷۴ ضربه شلاق بر این حکم افزود تا تشدید مجازاتش کامل گردد.

گویی قاضی این حکم را صادر نموده که به جامعه هشدار دهد که اگر کسی دنبال حق و عدالت باشد نصیبش زندان و شلاق است و به مردم ستمدیده و عاصی بخاطر فساد و گرانی بگوید ما با دزدان و اختلاسگران کاری نداریم و تنها به دنبال به حبس کشیدن انسان های آزادی خواه و عدالت طلب به ویژه معلمان هستیم.

از نظر ما موارد نقض دادرسی عادلانه در این پرونده به حدی آشکار است که بررسی روند دادرسی پرونده محمد حبیبی می تواند میزان و سنجه مناسبی برای ارزیابی عدالت قضایی باشد و از حقوق دانان مستقل می خواهیم این موضوع را مورد بررسی و واکاوی انتقادی دهند شاید دستگاه قضایی برای پرسش های معلمان ایران پاسخی داشته باشد.

ما می خواهیم بدانیم ضابط قضایی به اتکای کدام مستند برای دستبند زدن بر محمد حبیبی، کلت بر شقیقه او گذاشت؟

ما می خواهیم بدانیم با کدام مجوز لباس شخصی ها بعد از ضرب و جرح، محمد حبیبی را بر روی آسفالت کشیدند؟

ما می خواهیم بدانیم بازپرس چگونه و بر مبنای کدام مستند ابتدا برای وی وثیقه تعیین نمود و سپس آن را رد و پرونده را به دادگاه فرستاد؟

ما می خواهیم بدانیم قاضی پرونده بر چه مبنا وثیقه را فک و وی را به زندان تهران بزرگ منتقل نمود؟

ما می خواهیم بدانیم علی رغم تایید پزشک قانونی، چرا محمد حبیبی برای درمان به خارج از زندان منتقل نمی گردد؟

اینها پرسش هایی است که در ذهن اکثر معلمان مبهم و بدون پاسخ مانده است و اینک پرسش نهایی ما این است که قاضی چرا و چگونه با توجه به اتهامات منتسب حکم خود را تشدید نموده است؟ و به بالاترین حد هر اتهام (یعنی ۵ سال بخاطر اجتماع و تبانی، یک سال بخاطر تبلیغ علیه نظام، یک سال بخاطر اخلال در نظم عمومی) نیز راضی نشده و آن را یک برابر و نیم تشدید نموده است تا محمد حبیبی به ده سال و نیم محکوم گردد بطوری که حتی اگر ماده ۱۳۴ نیز در مورد وی اعمال شود این معلم زندانی به هفت سال و نیم زندان محکوم خواهدشد.

واعجبا!!! از این همه عداوت و کینه با کسانی که مسئولیت تربیت کودکان را بر عهده دارند!!!!!

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن اعتراض شدید به حکم صادر شده خواهان آن است که بدون پیش شرط و فوری، زمینه های صدور وثیقه و آزادی محمد حبیبی تا زمان رسیدگی پرونده در دادگاه تجدید نظر فراهم شود. جامعه فرهنگیان اساسا اتهام انتسابی به فعالان دربند را قبول ندارد و خواهان تبرئه آقای حبیبی در داگاه تجدیدنظر است. ما معتقدیم زندانی کردن فعالان صنفی مصداق بارز امنیتی کردن فعالیت مدنی است و فضای امنیتی صحبت از حل مشکلات آموزشی و شروع سال تحصیلی جدید در مهرماه با وجود معلمان زندانی بحثی عبث و بیهوده است و فعالان صنفی مهری را که در آن همکاران در بند و زندان هستند دیگرگونه آغاز خواهند نمود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۱۶ مرداد ۱۳۹۷

 

اعتراض کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری و آموزش بین الملل به حکم زندان محمد حبیبی 


کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری و آموزش بین الملل در نامه های جداگانه ای خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ضمن محکوم کردن حکم صادره علیه محمد حبیبی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران خواهان آزادی فوری و بدون قید شرط این معلم زندانی و به رسمت شناختن فعالیت های صنفی در ایران شدند.

در نامه ی کنفرانس بین المللی اتحادیه های کارگری خطاب به مقامات حکومت اسلامی آمده است: 
به نمایندگی از طرف کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (آی تی یو سی) که ۲۰۷ میلیون کارگر را در ۱۶۳ کشور و ناحیه نمایندگی می کند و دارای ۳۳۱ تشکل کشوری وابسته است به این وسیله حکم زندان علیه محمد حبیبی معلم ایرانی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران را که توسط دادگاه انقلاب در چهارم ماه اوت سال ۲۰۱۸ صادر شد، محکوم می کنم.
حکم خشن، بی رحمانه و غیرقابل توجیه علیه محمد حبیبی شامل ده سال و نیم زندان، دو سال ممنوعیت از فعالیت های اجتماعی و سیاسی، دوسال ممنوعیت خروج از کشور و ۷۴ ضربه شلاق است. 
افترا بستن عمدی، اتهامات واهی و ایزوله کردن از خانواده، دوستان و جامعه و اعمال شکنجه، همگی بیان گر و نشانه اعمال درد و رنج بطور سازمان یافته توسط دولت، علیه عضوی از جامعه است که زندگی اش را وقف شغل خود به عنوان یک آموزگار کرده و برای بهبود زندگی معلمان ایران و خانواده آنها مبارزه کرده است.
محمدحبیبی در ماه مارس ۲۰۱۸ به دلیل فعالیت های صنفی و اتحادیه ای دستگیر شد و سپس هنگامی که با قید وثیقه آزاد شده بود مجددا در ۲۰ ماه مه ۲۰۱۸ به دنبال حمله نیروهای انتظامی و امنیتی به تجمع مسالمت آمیز کانون صنفی معلمان تهران، دستگیر گردید. 
ما اطلاع یافته ایم که محمد حبیبی در سلول انفرادی در بزرگترین زندان تهران محبوس است. به گواهی اعضای خانواده، محمد حبیبی در شرایط تحمل ناپذیر و بسیار سختی بسر می برد و از درد شدید سینه و پهلو که ناشی از شکنجه شامل لگدزنی و ضربه های سخت به اوست در رنج است. کبودی های بزرگ در گردن که ناشی ازکشیده شدن او بر روی آسفالت خیابان بوده به وضوح قابل مشاهده بوده است.
حبیبی از حق اولیه انسانی برای دسترسی به مراقبت های درمانی و پزشکی محروم شده است.
ما این غفلت عمدی و اقدام در جرم و جنایت دانستن فعالیت های اتحادیه ای و صنفی برای بهبود زندگی کارگران را به شدت محکوم می کنیم. حکومت ایران باید از مدافعان حقوق انسانی از جمله فعالین اتحادیه های صنفی مانند محمد حبیبی و همه همکاران او محافظت کند. 
کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری همراه و همصدا با "آموزش بین الملل" ( ای آی) خواهان آزادی بی درنگ و بدون قید و شرط محمد حبیبی و حمایت از همه فعالین اتحادیه ای در برابر چنین روش های خشن امنیتی می باشد که هدف اش جلوگیری از فعالیت های مشروع توسط فعالین اتحادیه ای است. 

 


بیانیه آموزش بین الملل


محمد حبیبی عضو کانون صنفی معلمان تهران به ده سال و نیم زندان محکوم شد!
آموزش بین الملل (
EI) به شدت حکم زندان علیه محمد حبیبی، معلم ایرانی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران (تهران) را محکوم می کند. حکم او ده سال و نیم زندان است.
در تاریخ ۴ اوت دادگاه انقلاب اسلامی ایران حبیبی را به ده سال و نیم زندان محکوم کرد. حکم او همچنین شامل ممنوعیت فعالیت های اجتماعی و سیاسی برای دو سال، ممنوعیت سفر دو ساله و ۷۴ ضربه شلاق است.
به گزارش اتحاد بین المللی درحمایت از کارگران در ایران (
IASWI) در روز ۲۰ ماه مه، تجمع آرامی که به دعوت کانون صنفی معلمان ایران- تهران (ITTA-تهران) برگزار شده بود توسط نیروهای انتظامی و مامورین مخفی مورد حمله قرار گرفت. چهارده تن از شرکت کنندگان، از جمله حبیبی، دستگیر شدند. محمد حبیبی پیش از این دستگیری با وثیقه بدنبال بازداشت ماه مارس ۲۰۱٨، آزاد شده بود. همه بازداشتی ها بعد از یک روز آزاد شدند اما محمد حبیبی به سلول انفرادی در زندان بزرگ تهران منتقل شد.
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران هشدار می دهد که او در حال حاضر در شرایط غیرقابل تحمل در زندان است. اعضای خانواده آقای حبیبی که از وی بازدید کرده اند، گزارش کرده اند که آقای حبیبی به علت ضرب و شتم شدید در زمان دستگیری از درد زیادی در قفسه سینه رنج می برد. همچنین کبودی بزرگی بر روی پشت او است، که نتیجه کشاندن او بر روی آسفالت خیابان توسط نیروهای امنیتی است. او نیاز به اسکن فوری از تمام قسمتهای مجروح شده بدنش دارد، اما مقامات دولتی از انتقال وی به بیمارستانی در خارج از زندان ممانعت می کنند.
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران اظهار می کند که این رفتار با آقای حبیبی توسط مقامات زندان "چیزی کمتر از اذیت و آزار بی رحمانه و غفلت جنایی نیست،" و اعلام می کند که همه مقامات دولتی مسئول هر اتفاقی که برای آقای حبیبی بیافتد می باشند.
آموزش بین الملل به فراخوان اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران می پیوندد که طی آن از تمام افراد و سازمانهای مترقی، اتحادیه های کارگری، و به ویژه تشکلهای معلمان در سراسر جهان، خواسته شده است که احکام صادره برای آقای حبیبی را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او شوند.
کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری همچنین به آموزش بین الملل و درخواست "آزادی فوری و بی قید و شرط محمد حبیبی و حفاظت از تمام اعضای اتحادیه های کارگری از تاکتیک های امنیتی بسیار سنگین که هدف آنها متوقف کردن فعالان اتحادیه های کارگری از انجام فعالیت های مشروع خود است" ملحق شده است.

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 

 

بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد در محکومیت حکم محمد حبیبی 

 

حکم بی شرمانه شلاق و زندان برای معلم عدالت خواه، محمد حبیبی را محکوم می کنیم 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، صدور حکم بدوی ده سال و نیم زندان و هفتاد و چهار ضربه شلاق برای معلم عدالت طلب، محمد حبیبی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران را محکوم می کند، و قویا خواهان لغو این حکم کلیشه ای و آزادی فوری بی قید و شرط وی از زندان می باشد. و انزجار خود را ازحکم بی شرمانه ی شلاق بر پیکر کارگران که اینبار نیز جامعه مزد بگیر معلمان را هدف قرار داده اعلام می کنیم. همچنین باید رویه جاری در کشور که عدالت طلبان اعم از معلمان، کارگران و فعالان عدالت خواه و سایر بخش ها زندانی می شوند، و اختلاس گران و دزدان که بوجود آورندگان وضع موجود هستند، و حاشیه ی امنیت دارند، تغییر یابد. 

فعالیت های حبیبی در دفاع از حقوق صنفی معلمان منجر به بازداشت وی همراه با خشنونت فراوان در روز دوازده اسفند ۹۶ شد و در حالی که پس از حدود یک ماه با وثیقه موقتا آزاد شده بود، مجددا این بار در تجمع معلمان شاغل و بازنشسته در مقابل سازمان برنامه و بودجه با خشنونت بازداشت و به دلیل مخالفت قاضی پرونده صدور قرار وثیقه لغو و ۹۳ روز است که در زندان تهران بزرگ در بدترین شرایط محبوس است. طبق اطلاعیه کانون صنفی معلمان تهران با وجود تایید بیماری ایشان توسط پزشکی قانونی، اما وی را به بیمارستان اعزام نکردند. 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه احکام کلیشه ای بی پایه و اساس شلاق و زندان برای معلمان، کارگران و فعالان صنفی را محکوم می کند و خواهان لغو کلیه احکام صادره و همچنین توقف تعقیب پلیسی، امنیتی و قضایی از آنان می باشد. 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه 
۲۰ مردادماه ۹۷

 

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون محکومیت محمد حبیبی 

 
نهادهای امنیتی و قضائی با محکوم کردن معلم آزادیخواه و عدالت طلب محمد حبیبی به ده سال و نیم حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت و ممنوعیت خروج از کشور، همچون همیشه با زبان دار و درفش، پاسخ مسئولیت پذیری فداکارانه معلمان آزاده کشور را دادند.

اما این محکومیت قبل از آنکه در پیشگاه ما کارگران، معلمان و عموم توده های مردم شریف ایران، سندی بر محکومیت این معلم مسئول و آزاده باشد بیانگر ارتکاب جرمی نابخشودنی از سوی حکومتگرانی است که در جامعه تحت حکومت آنان، آموزش و پرورش به ویرانه ای و پدیده کودکان کار و بازمانده از تحصیل به تصویری لاینفک از سیمای خیابانهای شهرها تبدیل شده است، میلیونها کارگر و معلم و انسان زحمتکش در فقر و گرسنگی فرو رفته اند، کلیه فروشی، تن فروشی، اعتیاد به مواد مخدر و بیکاری و نو امیدی برای ادامه زندگی بیداد میکند و غول تورم و گرانی و بن بست لاعلاج اقتصادی و سیاسی اجتماعی در حال فروپاشاندن آخرین ذره های زندگی و حیات اجتماعی یک جامعه ٨۰ میلیونی است.

خیال باطلی است که صادر کنندگان چنین احکامی تصور کنند با صدور احکام طولانی مدت حبس و حکم شنیع و قرون وسطائی شلاق بر علیه معلمان کشور، آنان خانه نشین شده و نظاره گر نابودی آموزش و پرورش و تباهی هست و نیست جامعه ای باشند که خود از اصلی ترین ارکان و شریان حیات اجتماعی آن هستند.

معلمانی همچون حبیبی ها، امروزه با سری افراشته در حال عمل به مسئولیت خطیر اجتماعی خود هستند و در این راه ما کارگران و عموم توده های مردم زحمتکش ایران همراه و همدوش آنان هستیم.

آنانیکه با صدور حکم شلاق در پی به شلاق کشیدن معلمان فرزندان ما کارگران هستند باید بدانند این شلاق، شلاقی است بر گرده ما و فرزندانمان و ما آنرا به بهای هر هزینه ای که باشد بر نخواهیم تافت.

باید بدانند ما کارگران به زنجیر کشیدن حبیبی ها و عبدیها و بهشتی ها را بر نخواهیم تافت و دیری نخواهد پائید که خشم و انزجار ما از به بند کشیدن معلمان و کارگران و دیگر انسانهای شریف و آزادیخواه به سیلی خروشان بر علیه همه کسانی تبدیل خواهد شد که در طول چهل سال گذشته، چیزی جز نابودی زیر ساختهای اقتصادی سیاسی و اجتماعی کشور و به استیصال کشاندن میلیونی مردم ایران برای گذران زندگی، از خود بر جای نگذاشته اند و اینک با محکوم کردن بیش از پیش مسئول ترین و دلسوزترین معلمان کشور به زندان و شلاق، همچنان در پی دوام و بقا سیاستهای چپاولگرایانه و ویرانگرایانه خود هستند.

آنان باید بدانند محکومیت حبیبی ها و تداوم زندان دیگر معلمان و دستگیری و تعقیب قضائی کارگران، زنان، جوانان و عموم توده های مردم معترض در اعتراضات محلی و خیابانی، نه تنها به مانعی حتی ناچیز در برابر حق خواهی ما کارگران و معلمان و مردم ایران بدل نخواهد شد بلکه چونان بیرقی متحد کننده، ما را در صفوفی میلیونی و به هم فشرده به جدالی سرنوشت ساز با وضعیت موجود خواهد کشاند. 

معلم زندانی، کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
همبسته تر باد اتحاد کارگران و معلمان ایران

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۱٨ مرداد ماه ۱٣۹۷

برای دریافت کتاب کلیک کنید

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: