نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-08-02

نویدنو  10/05/1397 

 

 

  • اسلام سیاسی در جامعه ما نقش پر رنگ و تعیین کننده ای دارد. بخشی از مدعیان چپ در موضوع های مهمی از تحول اجتماعی در عمل به دنباله روان اسلام سیاسی تبدیل شده اند . شاهد این مدعا را می توان در واکنش های متفاوت به اسلام سیاسی نشان داد .
     

 

 

اسلام سیاسی

  چند نوشتار در معرفی اسلام سیاسی


اسلام سیاسی در جامعه ما نقش پر رنگ و تعیین کننده ای دارد. بخشی از مدعیان چپ در موضوع های مهمی از تحول اجتماعی در عمل به دنباله روان اسلام سیاسی تبدیل شده اند . شاهد این مدعا را می توان در واکنش های متفاوت به اسلام سیاسی نشان داد .
1- تردید نیست اگر مردم ایران تا به امروز توانسته‌اند بر روی سمت و سوی حوادث تاثیر بگذارند، قطعا بخشی از آن را باید دستاورد انتخاب آنها و دولت حسن روحانی و فضای بازی دانست که این دولت بوجود آورده و از آن حفاظت کرده است. اگر دولت روحانی هیچ کار دیگری هم نکرده بود همین یک دستاورد آن برای آنکه ما قاطعانه همچنان از این دولت پشتیبانی کنیم صدها بار کافی بود. در شرایط کنونی راه حل مثبت و مسالمت آمیز برای سرنوشت کشور فقط از درون آگاهی، انتقاد، اعتراض و گفتگوی مردم‌ می‌تواند بیرون بیاید و دولت حسن روحانی تا آنجا که توانسته این امکان تاریخی و سرنوشت ساز را، در این لحظات دشوار، برای مردم ما فراهم کرده است. از این دولت باید همچنان، در این راه، با تمام نیرو پشتیبانی کرد.

2- جزو نادر اشخاصی ام که پیوسته اپوزوسیون مترقی را دعوت به اتحاد کرده ام، اما وقتی که این اراده وجود ندارد، انسان خواسته های خود را تنزل می دهد و به اصلاحات قانع می شود و شما می بینی که اصلاح طلبان نیز کرور به کرور به غرب روی می اورند. به روحانی نیز نمی‌توان چندان امید بست. می ماند اصولگرایان که به رغم "شر بودن" دستکم به خلاف اصلاح طلبان عزم ایستادگی در برابر تهاجم نظامی احتمالی از سوی آمریکا را دارا هستند. ...می خواهم بدانم . سوال این است: اگر به وقت نیاز، جبهه مترقی مورد نیاز شکل نگیرد، و در این اثنا جنگی روی دهد، شما با چه نیروی مسلحی در برابر تجاوزگر خواهید ایستاد. موضع من مشخص است: باید به همین نیروهای مسلح موجود تحت رهبری همین نظام "شر" متکی بود، همانگونه که برخی احزاب چپ در جنگ ایران و عراق انجام دادند، زیرا از آسمان برای کشور ما ارتش "مردمی" که با تمام فوت و فن جنگ هم آشنایی داشته باشد، نازل نخواهد شد.

3-درحالی که خبرها خکایت از آماده شدن گروهک های معاند نظام برای فراخوان و شکل گیری تجمعات اعتراضی علیه نظام و موج سواری و سوء استفاده از وضع موجود بازار سکه و ارز برای به آشوب کشاندن اعتراضات مردمی و هدایت به سمت بی نظمی گسترده و اقدام علیه امنیت ملی را می دهد ف دکتر احمدی نژاد در اقدامی پیشگیزانه در نامه ای هوشمندانه به وزیر کشور خواستار برگزاری تجمعی قانونی در اعتراض به دخالت های امریکا و انگلیس و ضعف مدیران داخلی در 28 مرداد شد.

گمان می کنیم این گزاره ها به خوبی توهم نسبت به گروه های مختلف اسلام سیاسی را به خوبی بازتاب می دهد . سر فصل مشترک همه این مدعیان چپ دفاع از وضع موجود ، نفی حضور و خواسته های به حق مردم و چشم امید به نحله های مختلف "اسلام سیاسی" برای برون رفت از بحران همه جانبه دامنگیر جامعه بلا زده ماست .

نویدنو برای تاباندن نوری دوباره بر ماهیت مدعیان اسلام سیاسی نوشتارهایی را که در طی سال های گذشته در نامه مردم ارگان کمیته مرکزی حزب توده ایران منتشر و در نوید نو بازتاب یافته است به صورت جزوه ای تقدیم خوانندگان خود می نماید . باشد که مورد مطالعه قرار گیرد .

 

برای دریافت کتاب کلیک کنید

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: