نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-06-14

نویدنو  24/03/1397 

 

 

  • در عین حال آشتی دادن قیامت هسته ای با تصویرهایی ازدست دادن ،  گفتگوی دوستانه و نشستن به صرف ناهار دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون رهبر عالی جمهوری دموکراتیک خلق کره ، که موجب نگرانی جامعه بین المللی بوده است ،  با دشمنی های مسلمی که درگذشته بیش از شش دهه تشدید شده بود دشوار بود .  

 

پس از گفتگو های سنگاپور چه پیش خواهد آمد؟

چاینا دیلی - برگردان : ارش وجدانی

اگر(دیدار سنگاپور) که لحظه تعیین کننده ای در تاریخ است به حساب ما ثبت شود دیدنی باقی می ماند. با این وجود پیشرفت آرام اولین گفتگوهای بی سابقه رو در رو بین رهبران امریکا و جمهری دموکراتیک خلق کره نتایج مثبتی به همراه داشت .    

در عین حال آشتی دادن قیامت هسته ای با تصویرهایی ازدست دادن ،  گفتگوی دوستانه و نشستن به صرف ناهار دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون رهبر عالی جمهوری دموکراتیک خلق کره ، که موجب نگرانی جامعه بین المللی بوده است ،  با دشمنی های مسلمی که درگذشته بیش از شش دهه تشدید شده بود دشوار بود .  

از این رو دیدار گام قابل توجهی به سوی  انتظار پایان دادن به  دشمنی بین دو کشور، و برای تلاش های مشخص برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره و یافتن راه حل هایی برای  موضوع های وابسته را مشخص کرد .

همان طور که وزیر امور خارجه چین گفت دیدار گامی درست و مهم بود . نباید فراموش کرد که چنین دیداری شش ماه پیش چقدر غیر محتمل بود . تلاش بسیاری از سوی افراد زیادی برای غلبه بر آن چه کیم آن را "تعصبات ورفتارهای قدیمی " خواند برای مقدور کردن آن انجام شد . چین در تلاش خود برای آسان کردن گفتگو ها راسخ بوده است .    

اکنون تعهداتی که در سنگاپور اعلام شده است به تحویل شدن نیازدارند به نحوی که  حرکتی که از آغاز سال جاری پر از بخار بوده است پایدار و غیر قابل برگشت گردد.

چین در عین قدر دانی از حل و فصل سیاسی نمایش داده شده از سوی کیم و ترامپ ، خواهان گفتگوی بیشتر و تلاش مستمر تمام طرف های نگران برای پیش برد روند صلح و خلع سلاح هسته ای است .

و در این راه به ایفای نقش خود در تلاش برای دست یابی به این هدف ها ، با حمایت پایدار از تحقق توافق دو کشور که از سوی کیم و ترامپ در سنگاپور به دست آمد و تدارک حمایت مستمر برای تحکیم و گسترش آن توافق ادامه خواهد داد.

معمای موضوع هسته ای از آغاز احساس امنیتی جمهوری دموکراتیک خلق کره است، وعده تضمین امنیتی منحصر بفرد ترامپ یکی از موانع برای  موافقتنامه صلح و در نهایت خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره  را از بین برده است.

اگرچه کسی انتظار ندارد این دیدار تمام اختلاف ها را برطرف وعدم اعتماد ژرف بین دو دشمن دیرین را پاک کند ، اما امید هایی را بر انگیخته است که آن ها سرانجام قادر خواهند بود به دشمنی خود پایان دهند و آن که موضوع دیر پای شبه جزیره سرانجام می تواند حل شود . این امید ها نباید خاموش شوند.    


 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: