نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-06-10

نویدنو  20/03/1397 

 

 

  • دولت اردن پیشنهاد اصلاح مالیاتی را پس از اعتراض های ده روزه مردمی که به استعفای هانی الملکی منجر شد پس گرفت . حدود 30اتحادیه علیه اصلاح مالیاتی بسیج شده بودند، دولت را به پذیرش درخواست رها کردن اصلاح مالیاتی وادار کرد . به دنبال استعفای الملکی در 4 ژوئن شاه عبدالله دوم عمر ال جاز ، اقتصاددان فارغ التحصیل هاروارد را بعنوان نخست وزیر منصوب کرد .

 

 

با پس گرفتن برنامه اصلاح مالیاتی در اردن اتحادیه ها پیروزی قاطعی کسب کردند

 برگردان : هاتف رحمانی

اعتراض های توده ای به استعفای هانی الملکی در روز 4 ژوئن منجر شد .

دولت اردن پیشنهاد اصلاح مالیاتی را پس از اعتراض های ده روزه مردمی که به استعفای هانی الملکی منجر شد پس گرفت . حدود 30اتحادیه علیه اصلاح مالیاتی بسیج شده بودند، دولت را به پذیرش درخواست رها کردن اصلاح مالیاتی وادار کرد . به دنبال استعفای الملکی در 4 ژوئن شاه عبدالله دوم عمر ال جاز ، اقتصاددان فارغ التحصیل هاروارد را بعنوان نخست وزیر منصوب کرد .   

پیش از این اعتراض کننده ها به خیابان های امان ریخته بودند. آن ها تاکید داشتند که " ما زانو نخواهیم زد ... خواسته های ما مشروعند" یکی از معترضین گفت بسیاری از اردنی ها برای حتی پیدا کردن قوت روزانه مبارزه می کنند. او گفت " زنان برای تغذیه کودکان خود سطل های زباله را تمیز می کنند. قیمت ها به بالارفتن ادامه می دهند و اکنون ما باید مالیات های جدید را هم تحمل کنیم ."معترض دیگری گفت " جیب شهروندان اردنی خالی است . در حال حاضر ، اردن یکی از گرانترین کشورها در منطقه عربی است و هیچ منبعی ندارد."  

تعدادی از اردنی ها در طی اعتراض ها زخمی شدند و تعداد دیگری از سوی پلیس دستگیر شدند. الملکی در 2 ژوئن در دیدار با نمایندگان اتحادیه ها تلاش کرد اتحادیه ها را به رها کردن اعتراض وادار شازد . اما ، اتحادیه ها از عمل به خواسته او خود داری کردند و اعتراض ها علیه اصلاحات مالیاتی که می توانست فقرا و طبقه متوسط را به شدت تحت تاثیر قرار دهد ادامه یافت.  

شکنندگی اقتصاد اردن با جریان آواره ها در زمان های اخیر بیشتر شده است . کشور تلاش کرده است تا بحران را با تکیه بر کمک از سوی عربستان سعودی ، کویت ، امارات متحده عربی و امریکا بر طرف کند. اکنون بدهی کل کشور به 40 میلیارد دلار امریکا بالغ می شود . نرخ بیکاری نیز به بالای 18 درصد رسیده است . بدهی کشور به نرخ تولید ناخالص داخلی که در سال 2011 هفتاد و یک درصد بود اکنون به 95 درصد رسیده است .

روز چهارشنبه ، اتحادیه ها تصمیم گرفتند کارزار وسیعی را به اجرا بگذارند . رئیس انجمن تحصصی اتحادیه ها گفته بود " اعتراض های خیابانی تا زمانی که دولت به درخواست های جنبش برای لغو قانون مالیات بر در آمد پاسخ ندهد آرام نخواهد شد."  

نیوز کلیک

19/03/97


 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: