نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-06-10

نویدنو  20/03/1397 

 

 

آررآزا وزیر خارجه ونزوئلا "امپریالیسم خوب وجود ندارد : ولو این که آن ها خواهان تحمیل دکترین مونرو بر ما هستند ، ما با بولیواریانیسم خود پیروز خواهیم شد ."

 

امپریالیسم خوب وجود ندارد : ونزوئلا در نشست سازمان کشورهای امریکایی دخالت گرایی را رد کرد

 برگردان : هاتف رحمانی

آررآزا وزیر خارجه ونزوئلا "امپریالیسم خوب وجود ندارد : ولو این که آن ها خواهان تحمیل دکترین مونرو بر ما هستند ، ما با بولیواریانیسم خود پیروز خواهیم شد ."

یورگ آررآزا وزیر خارجه ونزوئلا قصد سازمان کشورهای امریکایی (OAS) برای مورد بحث قرار دادن "اوضاع ونزوئلا" در طی نشست عمومی سازمان را که روز های دوشنبه و سه شنبه در واشنگتن بر گزار می شود نپذیرفت  .

آررآزا ادعا کرد موضوع بحث طبق تشریفات قانونی تایید نشده است ، به همین خاطر ونزوئلا بعنوان کشور عضو گنجاندن آن را در دستور کار نشست رد کرد .

او گفت " ما نه تمام دستور کار ، بلکه فقط  موضوع  بحث در باره اوضاع ونزوئلا را مورد سئوال قرار داده ایم . آن طور که برخی دولت ها در روز پایانی گفتند حقیقت ندارد که ونزوئلا خواستار یک دستور کار نیست . اما توجه داریم که باید کارها را به شیوه درستی انجام دهیم ."

او قصد برخی کشور ها را برای برگزاری گفتگو و مورد بحث قرار دادن موضوع های در رابطه با دولت بولیواری را بدون در نظر گرفتن خواست ونزوئلا محکوم کرد . او گفت " ما معتقدیم که بنیادی ترین توافق ها در باره کارکرد و روش ها باید مورد احترام قرار گیرد و آن که  موضوع در باره ونزوئلا نباید در آن گنجانده می شد."

کارلوس تروجیلو ، سفیر امریکا در سازمان کشورهای امریکایی ، گفت که 24 عضو از 35 کشور عضو سازمان از موضوع 24 دستور کار ، در رابطه با "وضعیت انسانی" ونزوئلا ،روندهای پسا انتخابات و تعلیق احتمالی از سازمان تحت هدایت امریکا پشتیبانی می کنند.  

آررآزا در طی شرکت خود در این نشست به دیپلمات های حاضر یادآوری کرد که ونزوئلا تا آوریل 2019 عضو سازمان باقی خواهد ماند و تا آن زمان به انجام  تعهدات خود ادامه خواهد داد ." ما در هر جمع وهر لحظه ای همان طور که رئیس جمهور ونزوئلا گفته است از ونزوئلا دفاع خواهیم کرد ."

در آوریل 2017 ،  هیئت دیپلماتیک جمهوری بولیواری ونزوئلا در سازمان کشور های امریکایی نامه ای را با امضا رئیس جمهور نیکولاس مادورو تسلیم سازمان کرد که تصمیم ونزوئلا به ترک سازمان را رسما اعلام می داشت . 


 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: