نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-03-16

نویدنو  24/12/1396 

 

 

  • زنان کمونیست به مبارزه علیه سرمایه داری ، که سبب ساعت های طولانی کار ، استثمار مضاعف با شرایط کاری منعطف و استخدام موقت ، نقش ثانوی برای زنان در زندگی اجتماعی ، سبب هر نوع خشونت در خانه و در جامعه است فرا می خوانند. زنان کمونیست به بهره کشی از کار ، بدن و زندگی ما ، علیه جامعه گوش به فرمانی که برای ایجاد آن تلاش می کنند نه می گویند. 

     

 

زنان کمونیست :" نه به بهره کشی ، ارتجاع گرایی و سوءاستفاده جنسی" 

برگردان : هاتف رحمانی 

زنان کمونیست به مناسبت روز جهانی زن بیانیه ای منتشر کردند که می گوید :" نه به بهره کشی از کار ، بدن و زندگی ما ، علیه جامعه  مطیعی که برای ایجاد آن تلاش می شود."

 

زنان به کار برای دستمزد های پایین تر مجبور می شوند و در ترکیه و سراسر جهان در معرض تبعیض قرار دارند.

در ترکیه ، تنها یک سوم زنان کار می کنند ، نیمی از آن ها تحت استخدام بدون قرار داد ومشروط هستند. برای هر 2.6 لیره پرداختی برای هر ساعت کار مردان ، نرخ پرداختی به زنان به یک لیر در ساعت کاهش می یابد .یک زن از سه زن در معرض خشونت قرار دارد ، درهر 4 ساعت زنی مورد تجاوز قرار می گیرد . زنان در معرض تبعیض و تحقیر قرار دارند و قاتلان زن ها به خاطر "رفتار خوب" از کاهش محکومیت برخوردار می شوند. تلاش می شود ازدواج کودکان تحت پوشش قانونی قرار گیرد ، در گفتگو ها در باره اقدام علیه سوء استفاده از کودک "زنا" به پیش برده می شود .    

ارتجاع گرایی سرمایه داری برای زنان تصمیم می گیرد ، خواه در خانه بمانند و برای مراقبت از خانواده خدمت کنند یا با حقوق پایین و قابل انعطاف در خدمت کارفرما ها باشند. آن ها به هر جایی که زنی می تواند بخندد سرک می کشند ،تصمیم می گیرند چند تا بچه می توانند بزایند  یا کی می تواندکار کردن را اغاز کنند.

زنان کمونیست به مبارزه علیه سرمایه داری ، که سبب ساعت های طولانی کار ، استثمار مضاعف با شرایط کاری منعطف و استخدام موقت ، نقش ثانوی برای زنان در زندگی اجتماعی ، سبب هر نوع خشونت در خانه و در جامعه است فرا می خوانند. زنان کمونیست به بهره کشی از کار ، بدن و زندگی ما ، علیه جامعه گوش به فرمانی که برای ایجاد آن تلاش می کنند نه می گویند. 

ما نمی خواهیم تحت حاکمیت سرمایه داری ، که نه برابری ، نه آزادی فراهم می کند نه عدالت زندگی کنیم . ما می خواهیم در شرایط برابر کار کنیم ، آزادانه بدون نیاز به حمایت کسی قدم بزنیم ، خودمان ، در باره ان چه باید بپوشیم، این که مادر بشویم یا نه ، یا این که چگونه زندگی کنیم  تصمیم بگیریم . ما همه زنان را به مبارزه ، به تقویت مبارزه به سوی سوسیالیسم برای زندگی در ترکیه ای تابناک فرا می خوانیم ، که در آن زنان ازهمان آغاز عناصر برابر جامعه اند، به جای زندگی تحت حاکمیت سرمایه داری، که منبع نابرابری ، سرکوب های ارتجاعی و تهدید ، آزار و تجاوز است.

 

 

نقل از حزب کمونیست ترکیه

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: