نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-03-15

نویدنو  24/12/1396 

 

 

  • به باور پیشینیان ما، نوروز جشن رسـتاخيز طبعيت و نو ســازی زندگانی، روز سـرآغاز کار و فعـاليت، زايش و رويش است، نوروز پايان فصل کرختی ها و خاموشی ها و نويد دهندهء شـگفتن ها و نوشـدن ها اسـت. نوروز، روز مبارزه با پلیدی ها و زشتی ها است.

     

 

پيام شـاد باش

کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان به مناسبت  عید نوروز 1397

 

هم ميهنان عزيز!

جشن نوروز و آغاز فصل بهار پيـام آور همــدلی و همبستگی و نشانه ای از تمدن و تاريخ مُشـترک تمام خلق های ایران است. کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان  این عید فرخنده را، به پيشگاه همه شما تبریک و تهنیت می گوید.

خلق های ساکن ایران، از هزاران سال پیش  با برگزاری آئین های ویژه نوروزی توأم با سـرور و شـادمـانی که ميتوان آنرا نِمادی از همسـوئی و همگرائی فرهنگی دانسـت ،  عید نوروز راگرامی میدارند.

به باور پیشینیان ما، نوروز جشن رسـتاخيز طبعيت و نو ســازی زندگانی، روز سـرآغاز کار و فعـاليت، زايش و رويش است، نوروز پايان فصل کرختی ها و خاموشی ها و نويد دهندهء شـگفتن ها و نوشـدن ها اسـت. نوروز، روز مبارزه با پلیدی ها و زشتی ها است.

بر اساس همین باور، آئین نوروزی در همه گسـتره های آن دارای قدرت نيرومنـد وحدت آفرينی اسـت، که باورها و رفتــارهای آن سـرشـار از عناصر مهر آفرينانه، آشـتی جويانه و اميــد گرايانه است. نوروز پیام آور مبارزه آشتی نا پذیر با اهریمنان شادی ستیز و روز شـگفتن لبخند بر چهره ها و شـادی و سـعادت همگانی است.

 اين آئين فرخنده و جشـن نوروزی از گزند روزگار پُر از فراز و فرود تاريخ ما  در امان ماند و برغم همه نوروز سـتيزی ها، مردم سـرزمين ما در زنده نگهداشـتن اين آئين کهن پايداری و اسـتقامت نمودند. اکنون اگر  عید نوروز به عنوان مظهر هويت ملی و تاريخی ما قد برافراشـته ، نتیجه همان مبارزات و مقاومت هاست.

اینک  نوروز به جشـن اميد و پيک پيروزی نو بر کهنه مبدل شـده و پيام آور آغاز يک زندگی نوين به حساب می آید. برهمه مـاسـت که اين سـنت پارينه و پسـنديدهء مـلی و فرهنگی را از گزند تاریک اندیشان و اهریمنان زمان، پاسـداری و حراست نمائيم. 

به امید روزهای خوش آینده، نوروز تان فرخنده باد! 

کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان

نوروز سال 1397

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: