نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-03-09

نویدنو  18/12/1396 

 

 

  •  گزارش در خصوص خطر هجوم ترکیه به عفرین هشدار داده و آن را در سیاق تلاش های آمریکا برای تجزیه سوریه و سنگ اندازی در برابر تلاش های مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران سوریه دانست و خواستار همبستگی همه نیروها و جریانها وبا تمامی امکانات موجود ومقاومت در برابر این هجوم گردید.

     

 

بیانیه اجلاس کمیته مرکزی حزب کمونیست سوریه-متحد

برگردان : کوثر آل علی محمره

 

مقاومت در برابر تجاوز آمریکایی-ترکی و هرگونه تلاش برای تجزیه سوریه

کنترل قیمت ها و بهبود وضعیت معیشتی و توسعه آزادی های دموکراتیک

 کمیته مرکزی حزب کمونیست سوریه -متحد اجلاس دوره ای خودرا در روزهای ۲۲ و ۲۳/۲/۲۰۱۸ به ریاست رفیق نبیه جلاحج (رئیس کمیته) و هیئت رئیسه و باحضور رفیق حنین نمر (دبیر کل حزب) و رفیق عبدالله احمد ( رئیس کمیته نظارت وبازرسی) و سایر اعضای کمیته، برگزار کرد.

اجلاس با یک دقیقه سکوت و برپا ایستادن به احترام رفقای فقید در دوره گذشته و بزرگداشت تمامی شهدای حزب و مردم و میهن آغاز گردید.

پس از بررسی و اعلام رسمیت اجلاس با دستور اجلاس در زمینه موارد ذیل موافقت گردید.

۱-اوضاع سیاسی اقتصادی و اجتماعی

۲-گزارش عملکرد حزب پس از کنگره دوازدهم

۳-گزارش عملکرد هیئت رئیسه کمیته مرکزی پس از کنفرانس دوازدهم

۴-وضعیت مالی حزب و بودجه عمومی ۲۰۱۸

۶-برنامه اجرایی کمیته مرکزی در سال ۲۰۱۸

۷-انتخاب دبیر کل حزب و رئیس کمیته مرکزی و هیئت رئیسه کمیته مرکزی و دفتر سیاسی

رفیق حنین نمر(دبیر کل حزب) گزارش دفتر سیاسی حزب را در باره آخرین تحول های سیاسی واقتصادی و اجتماعی ارائه داد. وی بر چالش ها و خطرهای رویاروی مسئله فلسطین پس از تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و سعی او بر تکمیل معامله قرن وازبین بردن حقوق مشروع ملت فلسطین در بازگشت به سرزمین خود و حق تعیین سرنوشت ؛ تاکید و این مهم را مستلزم تلاش واتحاد تمامی نیروهای ملی عربی دررویارویی با توطئه های از بین بردن مسئله فلسطین و رهایی از توهم های توافق های منفرد مانند قرارداد « اسلو » و بازگشت به رویارویی با خطر صهیونیستی با استفاده از تمام شیوه های مبارزه سیاسی و نظامی.

 گزارش در خصوص خطر هجوم ترکیه به عفرین هشدار داده و آن را در سیاق تلاش های آمریکا برای تجزیه سوریه و سنگ اندازی در برابر تلاش های مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران سوریه دانست و خواستار همبستگی همه نیروها و جریانها وبا تمامی امکانات موجود ومقاومت در برابر این هجوم گردید.

ایالات متحده آمریکا تمامی تلاش خودرا برای جلوگیری از اجرای توافق صورت گرفته در کنفرانس گفتگوی سوریان (سوچی) با هدف ایجاد پیچیدگی در برابر حل سیاسی نهایی برای بحران سوریه و هم پیمانان سوریه ؛ به کار می برد. بحران آفرینی گروه های مسلح در حمله های  روزانه به دمشق و حومه آن و تعداددیگری از شهرهای سوریه که منجر به شهادت و مجروح شدن صدها شهروند سوری گردید ؛ واقعیت تلاش های آمریکا را به خوبی نشان داد.

 گزارش با اشاره به اوضاع داخلی؛ بر ضرورت تلاش حکومت در بهبود اوضاع معیشتی شهروندان وتوسعه آزادی های دموکراتیک و اصلاح قوانین احزاب و اطلاع رسانی و مالکیت وغیره بر اساس قانون اساسی تاکید نمود. ( متن کامل گزارش در نشریه « النور » منتشر گردید.)

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: