نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-02-02

نویدنو  13/11/1396 

 

  • سوری ها در سوچی ، در پاسخ به نیت های امریکایی : نه به طولانی شدن جنگ ، آری به گفتگو ،آری به صلح

 

 

حزب کمونیست سوریه (متحد): نه به طولانی شدن جنگ ، آری به گفتگو ، آری به صلح

 

سوری ها در سوچی ، در پاسخ به نیت های امریکایی : نه به طولانی شدن جنگ ، آری به گفتگو ،آری به صلح

 

سوری ها می گویند بس است ، جنگ بس است ،ادامه ریختن خون سوری ها بس است. ما خواستار سرزمین و مردم سوریه ای مستقل و متحد هستیم .امروز آن هابه دنبال گفتگوی مردم سوریه در سوچی به مثابه ورود به راه حل سیاسی برمبنای قانون اساسی سوریه و در پاسخ به نیت های دولت امریکا برای جلوگیری از تلاش های مسالمت آمیز و طولانی کردن جنگ هستند.  

دولت امریکا برای منزوی کردن سوچی و برای جلوگیری از آن که سوچی نماینده آرزو ها و خواسته های اجزا خلق ما باشد تلاش کرد ، چون (امریکا) خواهان گفتگو و راه حلی است که به آن چه از دسترسی به آن شکست خورده است از طریق اشغال تروریستی کشور ما به دست آورد. او خواستار گفتگویی است که اصول ملی مردم سوریه ، و فردای دموکراتیک آن ها و سکولاریسم مترقی آن را زیر پا بگذارد.

اما سوچی به همه جهان خواهد گفت : نماینده های مردم سوریه اینجا هستند، نه در هتل های ریاض ، وبه کسی حق نمی دهند نماینده آن ها باشد . با وجود در خواست دمستورا میانجی دبیر کل سازمان ملل برای شرکت در سوچی ، دولت امریکا و متحدان آن از موضع ژنو علیه هر تلاش صلح آمیز دیگری برای حل بحران سوریه پیروی خواهند کرد .  

کنفرانس سوچی در حالی برگزار شد که ارتش سوریه به تعقیب تروریست ها در تمام مناطقی که حضور دارند، در حومه اطراف ادلب ، در حومه اطراف دمشق  ادامه می دهد و در حومه دمشق به موفقیت های قابل توجهی دست یافته است. سوچی و سوریه هدف وحشیانه تجاوز ترکیه در عفرین هستند. ما به ایجاد یک برنامه سوری که شامل الزامات سیاسی، اجتماعی و قانونی برای به راه انداختن روند های سیاسی در کشور ما باشد، و وحدت و یکپارچگی ارضی آن را حفظ کند خوش بین هستیم . ما ممکن است به بیش از یک سوچی نیازمند باشیم ، شاید سوچی 2، دمشق 1یا حلب 3 تا تمام اهرم های بحران سوریه را حل کنیم ، اما آغاز درست همیشه فاکتور هایی از موفقیت را با خود حمل می کند. 

ما ، در حزب کمونیست متحد سوریه ،همراه تلاش های صلح آمیز برای حل بحران سوریه برمبنای مبارزه با تروریسم ، و احیا وحدت سوریه و مردم بوده ایم و باقی خواهیم ماند ، نماینده های ما در همایش همراه با نمایندگان دیگر نیروهای سیاسی ملی تلاش خواهیم کرد تا این گفتگوی سوری امیدوار کننده و تحقق بخش خواسته های توده های مردم سوریه باشد.  

سرچشمه : النور ارگان حزب کمونیست سوریه متحد

 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: