نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-04-12

نویدنو  23/01/1396 

 

 

سوریه : بیانیه ائتلاف برای توقف جنگ

برگردان : آرش وجدانی

حمله هوایی علیه خان شیخون در استان ادلب ، که براساس گفته مفسران بسیاری ، در آن جا سلاح های شیمیایی به کار برده شد ، و به نظر می رسد که از سوی نیروهای اسد انجام شده است ، تخطی وحشتناک دیگری در جنگی است که از سال 2011 سوریه را ویران کرده است . بنا به گزارش ها حدود 6 نفر کشته و بیش از صدها نفر زخمی شدند . 

این حمله همراه با دیگرتمام زشتی های جنگ باید محکوم شود . جنگ را متوقف کنید از آغاز آن علیه این جنگ رزمیده است و این حادثه تنها فوریت راه حل سیاسی را مورد تاکید قرار می دهد . 

بسیار مهم است که حمله بعنوان توجیه گسترش جنگ غربی در سوریه مورد استفاده قرار نگیرد. دخالت خارجی تنها به ژرفش و طولانی کردن مصیبت های مردم سوریه خدمت کرده است . دونالد ترامپ از قبل 1.000 سرباز امریکایی را به سوریه اعزام و کارزار بمباران را تقویت کرده است . حمله های بیشتر تنها می تواند شرایط نا امیدی را بر افروزد .

در مرزهای عراق ، یورش مورد حمایت غرب علیه عراق به تلفات عظیمی منجر شده است . بر آورد می شود که بمباران ائتلاف  تحت رهبری امریکا حدود 1.500غیر نظامی را تنها در ماه مارس کشته و صدها هزارنفر را آواره کرده است . 

مایه نگرانی بزرگی است که سیاست خارجی امریکا تحت کنترل چنین رئیس جمهور بی ثبات ، ناسازگار و بیگانه هراس قرار دارد  . تمام کسانی که مخالف خون ریزی در سوریه هستند و نسبت به تشدید تنش ها در سراسر جهان نگرانند باید صدای خود را علیه دخالت نظامی بیشتر بلند و خواستار پایان دادن به جنگ شوند .

ائتلاف جنگ را متوقف کنید

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: