نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-02-24

نویدنو  05/12/1395 

 

 

ونزوئلا : کمونیست ها تحت فشار قانون جدید برای انتشارلیست عضو ها

برگردان : هاتف رحمانی

حزب کمونیست ونزوئلا قانون های انتخاباتی جدید را که حزب های سیاسی  را به انتشار فهرست عضو هایشان ملزم می سازد محکوم می کند.

قانون های جدید از سوی شورای ملی انتخابات حزب های کوچکتر را که از جمع کردن بیش از یک درصد در هر یک از 12 ایالت کشور ناتوان هستند هدف گرفته است. منابع می گویند هدف از قانون تصویب شده در سال گذشته افشا کردن حزب های اپوزیسیون بود که تامین مالی آن ها تناسبی با عضویت کوچک ان ها ندارد . آن ها در صورتی که لیست اعضا خود را برای انتشار در سایت اینترنتی شورای ملی انتخابات ثبت نکنند با عدم ثبت نام مواجه می شوند. 

اما حزب کمونیست ونزوئلا – که تحت حاکمیت دیکتاتوری نظامی از سال 1931 تا 1941 و از سال 1948 تا 1958 و در دوران شورش خود در دهه 1960 غیر قانونی شد – از اجابت قانون خودداری کرده است .

آن حزب این هفته برنامه هایی را برای به چالش کشیدن قانون های انتخاباتی جدید مقامات ، که حزب را به محروم شدن از انتخابات تهدید می کند در دادگاه اعلام کرده است .

اسکار فیگوئرا دبیر کل حزب روز شنبه گفت " ما آن چه را با لیست ها در ونزوئلا رخ داده است می دانیم . ما اعلام کرده ایم که تصمیم نداریم با آن قانون موافقت کنیم ." او با اشاره به دادگاه عالی ونزوئلا گفت " ما تصمیم نداریم به قانون هایی که شورای ملی انتخابات مبتنی بر تصمیم دادگاه عالی دادگستری برای اجرا تعیین کرده است تسلیم شویم ."

کارلوس آکوینا عضو هیئت سیاسی حزب کمونیست ونزوئلا در یک گفنگوی رادیویی جداگانه تایید کرد که حزب در فرآیند تحت حاکمیت "قانون های بی قاعده" نباید مشارکت کند." او گفت " بزرگترین الزام ها فقط آن نیست که حزب کمونیست ونزوئلا ، برای چهارمین بار در تاریخ خود ، وضعیت قانونی برای نامزد شدن (در انتخابات ) راندارد ، بلکه  دلالت های ملی وبین المللی نیز وجود دارند که آن قانون به نمایش می گذارد ."

یول جابور عضو حزب می گوید حزب روز دوشنبه برای دریافت حکم کتبی علیه قانون از دادگاه عالی دادگستری تلاش خواهد کرد . آقای جابور قانون شورای ملی انتخابات را با قانون ممنوعیت 1965 حزب کمونیست ونزوئلا تحت حاکمیت رئیس جمهور منتخب روملوبتانکورت – زمانی که عضو های شناخته شده از سوی نیروهای امنیتی گرد آوری شدند – مقایسه کرد .

حزب کمونیست ونزوئلا دو کرسی در مجلس ملی 167 عضوی تحت کنترل اپوزیسیون دارد ، و بخشی ازبلوک  قطب بزرگ میهن پرستانه تحت هدایت حزب سوسیالیست متحد رئیس جمهور نیکولاس مادورو را تشکیل می دهد . حزب میهن برای همه عضو ائتلاف حاکم مادورو ، نیز با الزام جدید مخالفت کرده است .

پاول بلانکو دبیر کل حزب کمونیست مکزیک پیام " همبستگی کامل با حزب کمونیست ونزوئلا" را از طریق رسانه های اجتماعی ارسال کرد . او (در پیام خود) یاد آوری کرد که حزب کمونیست ونزوئلا چگونه به برطرف کردن بی اعتمادی از سوی کمونیست های جنبش بولیواری تحت هدایت هو گو چاوز رئیس جمهور در گذشته ونزوئلا کمک کرد و "نقش مترقی آن " و نیز تضاد ها ومحدودیت های آن را  روشن نمود .

آقای بلانکو تاکید کرد :" با هیچ استدلالی غیر قانونی شدن ومحروم شدن از حقوق انتخاباتی برای یک حزب کمونیست روا نیست . در صورتی که آن (قانون) علیه حزب کمونیست ونزوئلا عمل کند می توان (حل آن را) تا حد زیادی به درخواست از دولت مادورو واگذار نمود . 

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: