نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-01-04

نویدنو  15/10/1395 

 

 

نئونازی های اوکراین درشب ژانویه 2017در میدان کیف

م . چابکی

بنا به گزارش خبرگزاری ریا نووستی درشب اول ژانویه هزاران نفر اعضاء وهواداران حزب ناسیونالیست آزادی" سوابودا" در مرکز شهر کیف با مشعل نورانی به مناسبت 108 مین سالگرد استپان باندرا رهبر ناسیونالیسم اوکراین گرد هم آمدند و سالروز اورا  جشن گرفتند.

در این نمایش خیابانی که  به افتخار روز تولد باندارا " فاشیست اوکراینی"  سازمان داده شده بود .طرفداران حزب آزادی"سوابودا" با حمایت 700 پلیس درخیابانهای اصلی تا میدان استقلال کیف بدرقه شدند.

هواداران باندرا دراین نمایش خیابانی با پرچم قرمز وسیاه نازی ها وپرچمهای دولتی وحزب آزادی با مشعل نور وصلیب شکسته با عکس بزرگ استپان با بازوبند نئونازی ها و شعارهائی همچون "ناسیونالیسم , دین ما است -  باندرا ,  رهبر ما است " با محافظت 250 عضو « گاردملی»  و  پلیس همراهی گردیدند.

ریشه تاریخی باندرا ناسیونالیستهای اوکراین  که در تاریخ بدین نام شناخته می شوند، ازسال 1942 در همکاری با سربازان نازی درمقابل ارتش شوروی آغازشد، که از هیچ گونه جنایتی علیه مردم فرو گذار نکردند و پس از آن با کشتار جمعی ده ها هزار نفر از شهروندان لهستان به جنایت های خود ادامه دادند .

 رهبر ملی گرایان اوکراین  باندرا (1959 – 1909) مبتکر ارتش ناسیونالیست اوکراین درجبهه غرب بود . بنام استقلال اوکراین با ارتش نازی همکاری کرد و پس از اتمام جنگ نیز مبارزه برعلیه ارتش سرخ را ادامه داد.

باید یاد آورشویم « پترو پورشنکو» رئیس جمهور اوکراین بنام ” مبارزه برای استقلال” در 9 آرویل  2015ادغام” گارد ملی” بازوی رزمی فاشیستی را با سازمان نظامی امضاء کرد .این امر باواکنش شدید مسکو روبرو شد و مسکو آن را اعطای” حق به نئو نازی ها در سطح بین المللی " اعلام کرد .

در سال گذشته طرح مسکو در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل برای جلوگیری از افکار و تبلیغات نئونازیسم و حرکت های ناسیونالیستی بارها با مخالفت شماری از اعضای سازمان ملل روبرو شد و در نهایت این قطعنامه با موافقت نمایندگان ۱۱۵ کشور از ۱۹٣ عضو سازمان ملل و مخالفت آمریکا، کانادا و اوکراین تصویب گشت. هیات نمایندگی اتحادیه اروپا به طرح مقابله با تبلیغات فاشیستی و جلوگیری از اقدامات آنان رای ممتنع دادند. در روسیه نیزمحافل الیگارشی وابسته درهم صدا یی با غرب  پوتین  رئیس جمهور این کشور را که قانون منع تبلیغات فاشیستی را امضاء کرده بود، به "فاشیست" بودن متهم کردند.

 با کودتای فاشیستی دراوکراین که با دخالت آشکار اتحادیه اروپا و آمریکا انجام گرفت ، «رایت سکتورها» بازوی رزمی فاشیستهای اوکراین و دولت کیف “گارد ملی ” را تأسیس و رهبری آن به رایت سکتورها سپرده شد «دمیترو یاروش» رهبر رزمی نا سیو نالیست های  اوکراین که با امضاء توافق میان دولت جدید به فعالیت های خود شکل قانونی داد می گوید : " اغلب از پوتین بعنوان احیاء کننده ناسیونالیسم روسی یاد می کنند ولی ولادیمیر پوتین بیشتر در گیر “نوستالژی ا تحاد جماهیر شوروی “ فروپاشیده شده است.ناسیونالیست‌های واقعی روس فعالیت زیرزمینی و مخفی در روسیه دارند و ما امیدواریم که جنبش ما موجب تحرک مجدد آنان شود"رایت سکتور" که درجریان اعتراض‌های ضد دولتی در “جنبش یورومیدان” کیف گروه های مسلح خود را تشکیل داد حفاظت میدان را بدست گرفت، خود را باصطلاح ضامن" انقلاب "اوکراین می‌داند. آنان افکاری به شدت ضدروسی و ضدیهودی و پرچمی به رنگ سرخ وسیاه دارند.عقاید آنها با نازی ها یکی است . نماینده رایت سکتور در رادا (پارلمان اوکراین) به صراحت از گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر، نقل قول کرد و نام موسسه تحقیقاتی خود را موسسه گوبلز نام گذاری کرد. لباس و نمادهائی که استفاده می کنند شبیه به حزب نازی آلمان است .گروه رایت سکتورکه وابسته به حزب فاشیستی سوابودا می باشد در دولت کنونی اوکراین قدرتمند است . آن ها در آغاز به تخریب بناهای یاد بود اتحاد شوروی و شکسنن مجسمه های لنین  وتخریب مقبره های سربازان گمنام ارتش سرخ پرداختند ، هم اکنون نیزنیروهای مترقی بویژه حزب کمونیست اوکراین تحت پیگرد و آزار و اذیت قرار دارد  و مجلس رادا به بهانه های قانونی از فعالیت آنها جلوگیری نموده اند

جنایت فراموش نشدنی دفتر سندیکا ی کارگری در اودسا:

اودسا اولین شهر پر اهمیت شمال شبه جزیره “کریمه” است .فاجعه سوختن ده ها نفر از مردم،در یک ساختمان باعث تشدید بیشتر بحران اوکراین شده بود. گروه نئونازی «رایت سکتور» که در قالب سازمانی به نام «گارد ملی» از سوی دولت موقت کیف قانونی اعلام شده بودند , محل تجمع مخالفان دولت را مورد حمله قرار دادند .فاشیستها ساختمان اتحادیه‌های کارگری اُودسا را محاصره نموده و به آتش کشیدند,( تصاویری از کماندوهای رایت سکتور که چندین ساعت پیش از حادثه توسط هلی کوپتر به شهر اودسا منتقل شده بود در رسانه ها پخش گردید) .فاشیستهای گروه رایت سکتور در حالیکه انسانها می سوختند در بیرون ساختمان سرود پیروزی خواندند . دراعلامیهٔ حزب کمونیست اوکراین،حزبی که خود از قربانیان نیروهای فاشیست اوکراین و هدف تهاجم و اذیت و آزار و کشتارآنها است چنین می نویسند : «اراذل و اوباش فاشیست درهای ورودی و خروجی محل دفتر سندیکایی اودسا را مسدود کردند، و با بطری‌های آتش‌ زا که در همان محل تهیه کرده بودند، ساختمان را آتش زدند و مانع ورود نیروهای آتش‌ نشانی به داخل ساختمان شدند. بسیاری از افراد داخل ساختمان بدون امکان فرار از ساختمانی که در شعله‌های آتش می‌سوخت، بر اثردود شدید دچار خفگی شدند و برخی دیگر زنده زنده در آتش سوختند، برخی از طبقات بالای ساختمان خودرا بیرون پرت کردند وآنهائی که جان سالم به دربرده بودند مورد حمله گروه خشمگین فاشیستها قرار گرفته و تا سر حد مرگ کتک خوردند»

بگفته « گئورکی دیمترف » رهبرنامی ضد فاشیسم بلغارستان ، درس آموزی ازحکومت های دیکتاتوری ، کم بهاء دادن و " نادیده گرفتن تفاوت حکومت های دیکتاتوری ، در برابر پرولتاریای انقلابی که می خواهد وسیع ترین اقشار زحمتکش شهرو ده را  در پیکارعلیه فاشیسم بسیج نماید" می تواند اشتباهی برخوردار از اهمیت ویژه ای باشد . درچنین شرایطی شرکت درجبهه واحد ضددیکتاتوری در جهت حل تضاد عمده روز ، دستور مبارزه نیروهای ترقیخواه درراستای گسترش دمکراسی است.

م . چابکی 14 دی 1395 برابر با 03/01/2017

همراه با تصاویر ویدئوئی

https://ria.ru/world/20170101/1485077045.html

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: