نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-10-31

نویدنو  10/08/1395 

 

 

در ونزوئلا ،تلاش کودتایی تغییر رژیم مورد پشتیبانی قرار نگرفت

برگردان : هاتف رحمانی

 

"اعتصاب عمومی " دست راستی برگزار شده دیروز (28 اکتبر) برای فشارروی دولت سوسیالیست حمایت تعداد اندکی از ونزوئلایی ها را جلب کرد .

مشتی از رئیس ها مغازه هایشان را تعطیل کردند و رفت و آمد در کاراکاس پایتخت اندکی سبک تر بود اما (اعتصاب) در موارد دیگر نادیده گرفته شد .

فرماندار ایالت آراگوا به رهبران ائنلاف دست راستی مود (اتحاد دموکراتیک میز گرد)گفت " اعتصاب شما شکست خورد، هیچ کس تصمیم ندارد از کودتا حمایت کند."

واتیکان

روز قبل ، رهبران مود با میانجیگری واتیکان گفتگو با دولت را پذیرفته بودند.

این (اعتصاب) انشعاب در داخل مود را نشان داد اما، برای جذب تند روها ، جسس تورالبا ، دبیر کل مود گفت مود به برگزاری اعتراض های تغییر رژیم و حمله به دولت در مجلس ملی ادامه خواهد داد .

مود کنترل مجلس ملی را در اختیار دارد اما قضات اعلام کرده اند تصمیم های مجلس تا زمانی که سه نماینده مطرود را اخراج نکند باطل است .

آقای تورالیا گفت " اقدام های خیابانی" از جمله راهپیمایی در برابر میرافلورس کاخ ریاست جمهوری در روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت .

این اقدام ها رخ داد های منجر به کودتای نظامی کم دوام سال 2002 علیه هوگو چاوز رئیس جمهور در گذشته را بازتاب می دهد، که با ریختن طبقه کارگر به خیابان ها شکست خورد .

 گفتگوهای یکشنبه

 قرار است گفتگو ها روز یکشنبه در جزیره مارگریتا بر گزار شود .

تصمیم مود با بیانیه روز دوشنبه هنریک کاپریلس رهبر اول، فرماندار ایالت میراندا و بازنده انتخابات ریاست جمهوری  2013 دنبال شد که با هیچ گفتگویی موافقت نشده است .

سه افسر پلیس ، روز چهارشنبه در میراندا در طی اعتراض مود مورد تیراندازی قرار گرفتند– بازتاب دیگری از 2002 –  که یکی از آن ها جان باخت.

با این حال ، نیکولاس مادورو رئیس جمهور خواهان ملی شدن شرکت های بیشتری برای شکست دادن رشته ای از تحریم های انجام گرفته در ان چه به نظر می رسد جنگ اقتصادی امریکا باشد شد .

 بیگانه به خانه ات بر گرد

 او گفت " مردم اینجا به کار و تولید نیاز دارندو ما اجازه نخواهیم داد یک مدل بی ثباتی بیگانه خود را در ونزوئلا نصب کند."

نماینده های پارلمانی مود نیزبرای آغاز مقدمات عزل علیه آقای مادورو رای داده اند ، اگر چه آن ها هیچ پایه قانونی ندارند .

هکتوز رودریگز نماینده پارلمانی سوسیالیست، که سرکردگی ائتلاف هوادار مادور را در مجلس بعهده دارد، روز چهارشنبه از دادگاه عالی درخواست کرد اقدامات را متوقف نماید. در عین حال صدها حامی دولت خارج ساختمان مجلس تجمع کردند . 

مورنینگ استار 29 اکتبر

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: