نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-10-05

نویدنو  03/07/1395 

 

 

توضیح : جرمی کوربین در دومین انتخابات رهبری حزب کارگر با حدود62 درصد آرا -سال گذشته 60 درصد- در برابر نمایندگان پارلمانی و مخالفان خود که خواستار استعفای او بودند به پیروزی چشمگیر دست یافت . این د پیروزی در حالی بود که موسسان حزب از رای اعضا تازه وارد به حزب جلوگیری کردند . رای هایی که گمان می کردند سونامی استقبال از کوربین را رقم خواهد زد . در طی این مدت اتهام هایی را هم به کمونیست ها وارد کردند که اعضا خود را وارد حزب کارگر کرده اند . این اتهام رسما از سوی حزب کمونیست بریتانیا تکذیب شد . آن چه در ادامه می خوانید بیانیه حزب کمونیست بریتانیا در استقبال از پیروزی چشنگیر کوربین است .

 

حزب کمونیست بریتانیا : استقبال از پیروزی کوربین

برگردان : هاتف رحمانی

کمونیست های بریتانیایی از پیروزی کوربین استقبال و بر اقدام توده ای و سیاست های جناح چپ اصرار دارند.پیروزی کوربین از سوی سوسیالیست ها و ترقی خواهان سراسر جنبش کارگری استقبال خواهد شد .

این یک پیروزی برای تمام کسانی بود که می خواهند حزب کارگر برای منافع کارگران و خانواده های آن ها ، برای صلح و امنیت محیط زیست مبارزه کند. این پیروزی همچنین یک پیروزی علیه رگبار فحاشی برای لکه دار کردن و تحریفی بود که از سوی برخی نمایندگان پارلمانی حزب کارگر و تقریبا تمام رسانه های جمعی ملی – با استثنا برجسته روزنامه مورنینگ استار-  کوربین و حامی های او را هدف گرفته بود .

اولویت های عمده برای کل جنبش اکنون باید به چالش کشیدن سیاست های طبقه حاکم، مطرح کردن یک بدیل روشن و ایجاد شرایطی باشد که در آن دولت توری (محافظه کار) دراولین فرصت ممکن  از قدرت بر کنار شود .  

از این رو حزب کمونیست بر ازیاد نوعی از کارزار فوق پارلمانی و سندیکایی  که زمینه را برای پیروزی کوربین در دو انتخابات اماده کرداصرار دارد .

. در چنین شرایطی ، حزب کارگر می تواند حمایت گسترده مردمی را  برای برنامه ای که وعده مالیات بر ثروت مندان و تجارت بزرگ ، سرمایه گذاری در خدمات بهداشت عمومی ملی و آموزش و پرورش جامع ، ملی کردن دوباره راه آهن و تاسیسات انرژی ، ساختن یک میلیون مسکن دولتی ، تاسیس یک بریتانیای فدرال ، مطرح کردن لایحه جدید آزادی اتحادیه های کارگری ، و پرداخت کارهای تسلیحاتی به تولید انرژی بدیل با فن آوری پیشرفته ( های تک) و تولیدات حمل ونقل به جای سلاح های هسته ای کشتارجمعی می دهد به دست اورد .   

  به همین خاطر است که حزب کمونیست خواهان حمایت کامل از تظاهرات اجتماع مردمی روز یکشنبه آینده ( 2 اکتبر) در کنفرانس توری در بیرمنگهام ، از همایش و راهپیمایی  بزرگداشت مبارزه خیابان کابل [1] روز یکشنبه 9 اکتبر در لندن ، و از دانشجو های سال سوم پزشکی ، کارمندان پست ، کارگران راه اهن ، کارمندان شورا و دیگر اتحادیه های اعتصابی در دفاع از شغل ها ، خدمات ، حقوق و شرایط کار است . همین طور برای نماینده های پارلمانی حزب کارگر که هدف درستی برای متحد شدن  پشت رهبری به صورت دموکراتیک انتخاب شده حزب کارگرندارند ، بهترین سرنوشت آن است که حوزه های انتخابی سازمان های حزبی را ترک کنند. عضو های حزب کارگر تصمیم خواهند گرفت که آیا آن نامزد ها و عضو های پارلمانی را که منافع سرمایه بزرگ ، اتحادیه اروپا و ناتو را مقدم بر جنبش کارگری و افراد طبقه کارگر قرار می دهند می خواند یا نه .

 


[1] - مبارزه خیابان کابل در 4 اکتبر 1936 در خیابان کابل واقع در انتهای شرقی لندن رخ داد . آن مبارزه بر خوردی بین پلیس متروپل حافظ راهپیمایی اعضا اتحادیه فاشیست های بریتانیا به رهبری اسوالد موسلی و گروه های اعتراض کننده متعدد ضد فاشیست  از جمله یهودی ها ، سوسیالیست ها ، آنارشیست ها وکمونیست ها بود.اکثریت راهپیمایان و معترضین مخالف به این منظور به محل تظاهرات رفتند. موسلی برای اعزام هزاران راه پیمایی کننده پوشیده در لیاس های یک شکل پیراهن سیاه از انتهای شرقی لندن به محل هایی که بیشترین جمعیت یهودی را داشتند برنامه ریزی کرده بود . گروه های ضد فاشیست برای جلوگیری از انجام راه پیمایی خیابان ها را مسدود کردند سنگر هایی در خیابان ها ایجاد شد . حدود 20.000 نیروی ضد فاشیست بیرون آمدند و با 6.000 پلیس که تلاش می کردند خیابان را برای تظاهرات دو تا سه هزار فاشیست اماده کنند رو در رو شدند. تظاهر کننده ها با چماق و سنگ و پایه صندلی وادار به عقب نشینی شدند و پلیس با سبزی ، آشغال و سطل های توالت  که از سوی زنان از خانه ها به خیابان پرتاب می شد مورد حمله قرار گرفت . پس از کشمکش و جنگ وگریز موسلی برای جلوگیری از خون ریزی با لغو راهپیمایی موافقت کرد .فاشیست ها به هاید پارک رانده شدند اما ضد فاشیست ها با پلیس درگیر شدند. در نتیجه حدود 150 نفر دستگیر شدند و تعدادی از افراد پلیس هم به اسارت تظاهر کننده ها در آمدند . در آن روز 170 نفر زن و کودک و مرد از جمله افراد پلیس زخمی شدند.

برگرفته از ویکی پدیا

 

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: