نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-09-15

نویدنو  26/06/1394 

 

 

حزب کمونیست المان :" ما در کشوری بی قانون زندگی می کنیم "

برگردان : هاتف رحمانی

روز سه شنبه ، دهم سپتامبر، 250 عضو و دوستان حزب کمونیست المان (DKP) در کارلسروهه ، محل استقرار دادگاه قانون اساسی دست به اعتراض زدند ، و خواستار رفع ممنوعیت حزب کمونیست المان KPD  [1]شدند ، که 60 سال پیش ، دادگاه قانون اساسی آن را به خاطر به رسمیت شناختن مقاومت علیه تجدید تسلیحات جمهوری فدرال برنامه ریزی شده از سوی کنراد آدنائر صدر اعظم المان ممنوع کرد. در تظاهرات کارین بیندر عضو پارلمان از "حزب چپ" خواستار رفع ممنوعیت از حزب کمونیست المان KPD  شد . نماینده ای از حزب کمونیست تحت تعقیب اکرایین در تظاهرات شرکت داشت . 

در تظاهرات و همایش متعاقب آن ، یک وکیل ، نماینده حزب کمونیست المان و فعال های حزب کمونیست المان KPD سابق توضیح دادند که ممنوعیت مخالف قانون های بنیادی المان فدرال است . پاتریک کوبله دبیر حزب کمونیست المان ، در تظاهرات گفت :" ما در کشوری بی قانون زندگی می کنیم" عبارت "بی قانون" از سوی تبلیغات بورژوایی برای تهمت به جمهوری دموکراتیک سوسیالیست المان به کار برده می شود . کوبله گفت ، دادگاه حزب را نه به خاطر جرم های واقعی  ، بلکه برای مقاومت آن در برابر تجدید تسلیحات ممنوع کرده است . هانس پیتر برنر، معاون دبیر حزب کمونیست المان ، ثابت کرد که دادگاه نه تنها سازمان کمونیست ها ، بلکه جهان بینی کمونیست ها – مارکسیسم – لنینیسم- را ممنوع کرد . 

درهمایش سه عضو حزب کمونیست پیشین –که اکنون عضو حزب کمونیست المان هستند – در باره مبارزه حزبی خود علیه ممنوعیت ، در باره زندانی شدن خود ، کار غیر قانونی  و جاده  تشکیل یک حزب کمونیست قانونی جدید DKP  سخن گفتند.یکی از ان ها هیدی هوملر، فعال اجرایی حزب کمونیست پیشین و جوانان آزاد المان بود ، که در سال 1951  پیش از آن در جمهوری فدرال ممنوع شده بود . او گفت :

" برای کمونیست ها ، ممنوعیت هرگز به معنی پایان جهان نیست ." او توضیح داد که عضو های حزب کمونیست سابق با وجود تعقیب چگونه در اتحادیه های کارگری و جنبش صلح فعالیت می کردند. علاوه بر آن ، هربرت میس دبیر سابق حزب کمونیست المانDKP  و ویلی گرنز دانشمند کمونیست که هر دو کارهای عالی در اتحادیه حوانان آزاد و حزب کمونیست المان KPD داشتند ، در باره تجربه هایشان سخن گفتند.   

از طرف کمیته مرکزی حزب کمونیست اکرایین ، ولادیمیر الکسجی توضیخ داد که چگونه رژیم کیف کمونیست ها را تحت تعقیب قرار می دهد ، تاریخ اتحاد شوروی را جعل می کند و دست آدم کش های فاشیست راباز می گذارد . آلکسجی دادگاه ممنوعیت حزب خود را با دادگاه ممنوعیت حزب کمونیست المان KPD مقایسه کرد. پاتریک کوبله همبستگی حزب کمونیست المان DKP رابا کمونیست های اکرایینی اعلام کرد .او اظهار داشت که حتی همین امروز ، کمونیست ها به مبارزه علیه تعقیب و نظارت از سوی دولت بورژوازی وادار می شوند . حزب های کمونیست فنلاند (SKP) و یونان (KKE)  تهنیت خود را به همایش ارسال و همبستگی خود را با مبارزه علیه ممنوعیت حزب کمونیست المان KPD اعلام کردند.  


 

[1] حزب کمونیست المانKPD در سال های 1918-1933 حزب کمونیست بزرگی در المان و بعد از آن حزب کوچکی در المان غربی بود که در سال 1956 فعالیت آن از سوی دادگاه قانون اساسی  ممنوع شد . این حزب در دهه 1920 "اسپارتاکیست ها" خوانده می شد . این حزب بلافاصله پس از جنگ اول جهانی  توسط سوسیالیست ها به رهبری رزا لوکزامبورگ تاسیس شد . حزب قبل از منع فعالیت در انتخابات های مختلف بین 10 تا 15 درصد آرا را  در رایشتاگ ( مجلس ملی) و مجلس های ایالتی کسب می کرد .  حزب بیشترین حملات خود را بر حزب سوسیال دموکرات المان متمرکز کرده بود که آن را رقیب اصلی خود می دانست . حزب در سال 1933یک روز پس از پیروزی ادولف هیتلر در انتخابات غیر قانونی اعلام شد . حزب فعالیت های زیر زمینی خود را حفظ کرد اما متحمل تلفات بسیاری شد . حزب پس از جنگ دوم جهانی احیا و به دو شعبه شرقی وغربی تقسیم شد و در انتخابات مجلس سال 1949کرسی هایی را کسب کرد . در سال 1959 برخی از اعضا آن حزب کمونیست المان DKP را تلسیس کردند که به فعالیت علنی وقانونی خود ادامه می دهد. مترجم

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: