نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

1395-05-18

نویدنو  18/05/1394 

 

پیش در آمد :


انتخابات محلی افریقای جنوبی برای تعیین فرمانداران محلی برگزار شد. کنگره ملی افریقا بعنوان حزب حاکم متشکل از اتحاد حزب کمونیست افریقای جنوبی ، کنگره اتحادیه های کارگری افریقای جنوبی و حزب کنگره ملی افریقا ، در این انتخابات با کاهش طرف داری مواجه و در مقابل در برخی حوزه ها ائتلاف دموکراتیک به پیروزی هایی دست یافت . کنگره اتحادیه های کارگری افریقای جنوبی در بیانیه ای به این موضوع پرداخته است .

 

 

بیانیه کنگره اتحادیه های کارگری افریقای جنوبی (COSATU) 

نتایج انتخابات فرمانداری  2016

 برگردان : هاتف رحمانی

کنگره اتحادیه های کارگری افریقای جنوبی به میلیون ها کارگر و اجتماع هایی که برای رای به کنگره ملی افریقا در انتخابات فرمانداری 2016 بیرون آمدند درود می فرستد. ما به کنگره ملی افریقا به خاطر اولین گزینه و حزب مورد اعتماد اکثر افریقای جنوبی ها  باقی ماندن تبریک می گوییم . ما کار تمام عیاری را که از سوی تمام کارگران ، فعالین و داوطلبان انجام شد ، که ساعت های طولانی فعالیت کردند و برای رای به کنگره ملی افریقا در تمام گوشه های کشور بحث کردند تحسین می کنیم . فدراسیون به کمیسیون مستقل انتخابات ( آی ای سی) و تمام کارکنان آن برای انجام کار قابل تحسین که کشور را  سربلند و دموکراسی ما را قوی تر می سازد درود می فرستد.    

   فدراسیون با ناراحتی و نومیدی خاطر نشان کرده است که سهم کنگره ملی افریقا از رای ملی به صورت دراماتیکی ، در طی این آخرین انتخابات کاهش یافته است . ما نیز این امر را که جنبش در حفظ برخی شهرداری های شهر های بزرگ در سراسر کشور شکست خورده است رقت آور می دانیم.

  با آن که این ها رخ داد های دلسرد کننده وجود دارند ، اما وانمود کردن آن که هیچ نشان مشهودی از کاهش تدریجی جنبش ما وجود نداشت می تواند نا صادقانه باشد . تمرکز محدود بر مبارزه فرقه های داخلی ، رسوایی های فساد و رشد فاصله از مردم به تدریج بستر اخلاقی عالی جنبش را فرسودو ظرفیت سیاسی آن و ظرفیت رهبری آن را ضعیف کرد . این حبثیت کاهنده آشکارا کنگره ملی افریقای جنوبی را از ایفای نقش تاریخی رهبری جامعه آن تحلیل برد وبه خطر انداخت.     

 انتخابات نیز در میانه اقتصادی راکد با بیکاری بالا ، فقر و نابرابری انجام شد . برخی از افراد ما نیز مارا ترک کردند و از سطح فساد و درماندگی از ارائه  برخی از خدمات مایوس شدند . 

کوساتو اعتقاد دارد که این نتایج نازل انتخابات باید اتحاد انقلابی  را با غذای فراوانی برای اندیشه مجهز کند. واکنش عمیق و تحلیل خروجی های ما از این ستیزه های انتخاباتی گذشته ، به ویژه در باره آن چه آن ها عرضه کردند و ابزار برای انقلاب ضروری است . لازم است کنگره ملی افریقا به سوی مردم  افریقای جنوبی باز گردد کارزار گوش دادن را که انجام کارهایی موثر برای به حرکت در آوردن اقتصادی که افراد بسیاری را منحرف کرده است ، ممنوع کردن کار شکنانی که کارگر فقیر تحت طبقه را ایجاد کرده است ، و نیز بر انداختن باج گیری عموما رد شده در گائوتنگ را شامل خواهد شد آغاز نماید . اکنون زمان اجازه دادن به دلسوزی برای خود ، و اجازه دادن به فساد اخلاقی یانومیدی ها برای به انحراف کشیدن ما نیست چون در این زمان ، همه ما به دفاع از انقلاب خود فرا خوانده شده ایم.  

 ما ازنشست آینده کمیته اجرایی برای شناسایی و تحلیل عمیق تر خروجی های این انتخابات استفاده خواهیم کرد . فدراسیون کل ساختارهای تمام طبقات جنبش دموکراتیک مردمی را فرا می خواند تا نشان دهند که  باصراحت و در ست کاری با خود نسبت به وضعیت جنبش و انقلاب وظیفه یکسانی دارند. زمان بر خورد قطعی با جنگ های فرقه ای که جنبش و اتحاد را زمین گیر کرده است  فرا رسیده است . نتیجه های این انتخابات غیر منطقی بودن و خطر های دروازه بانی فرقه بازی و مبارزه های سیاسی کوته فکرانه را نشان داده است چون آن ها قلاب خود را بر مجموعه اقتصادی و سیاسی کشور تنگ تر کرده اند.   

 کوساتو کارگران را به آمادگی برای جنگ های پیش رو پس از این انتخابات فرا می خواند چون هر شهرداری تحت اداره ائتلاف دموکراتیک ، به معنی بدبختی و بهره کشی برای کارگران است . سیاست های ضد کارگری و ضد اتحادبه ای ائتلاف دموکراتیک به معنی آن است که آن ها جنگی علیه کارگران را به راه خواهند انداخت . این به معنی آن است که به کار سخت و ایجاد اتحاد سراسری کارگران برای غلبه بر اختلاف های فرقه ای نیاز داریم .

فدراسیون به تعیین کردن چشم انداز راهبردی میان مدت خود و برنامه ای که به آماده شدن ما در یک چهارچوب به هم پیوسته برای آن چه باید در تمام جبهه ها انجام داد کمک خواهد کرد شتاب خواهد بخشید . ما همه به تصویب رویکرد سیاسی جدیدی برای جلوگیری از خارج شدن دائمی انقلاب خود از خط نیاز داریم .

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: