نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-07-19

نویدنو  28/04/1394 

 

 

 

حزب کارگر ترکیه : انتخاب مردم انتخابی بین کودتای نظامی یا دیکتاتوری یک مرد ، یک حزب نیست

برگردان : مهرگان

 

پاسخ ( کودتا) حفظ حقوق دموکراتیک و آزادی های سیاسی ، مبارزه برای دموکراسی مردمی است .

 چشم انداز سیاسی مسلط در ترکیه با مبادرت به کودتاهای نظامی مکرر و موفق اشغال شده است . بهای این کودتا ها همیشه کشته های بی شمار، شکنجه ، تعقیب و حمله های خشن تر بر حقوق و آزادی ها بوده است .  

 تلاش برای غرق کردن مردم ستمدیده و استثمار شده در فراخوان ها برای دموکراسی و آزادی ، با کودتاهای نظامی و سیاست های مقتدر پی آمد آن ها چیز تازه ای نیست .

 تلاش های کودتایی پادزهر  سیاست های یک مرد – یک حزبی که از سوی طیب اردوغان و دولت حزب عدالت وتوسعه  دنبال می شود نیست وهر گز نمی تواند باشد .به علاوه ، چنین تلاش هایی بعنوان بنیانی برای اجرای سریع تر و خشن تر این سیاست ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت .  

اردوغان ودولت حزب عدالت وتوسعه ، از حامیان خود می خواهند " علیه توطئه گران" به خیابان ها بیایند ، آن هابرای استفاده از این وضعیت برای ترمیم اعتبار آسیب دیده خود – نتیجه سیاست های فرصت طلبانه متناقض داخلی و خارجی – و دست یابی به هدف های ارتجاعی و فاشیستی خود تلاش خواهند کرد . صحنه های به اهتزاز در آمدن قمه ها وشمشیر ها ، گرایش تجاوز کارانه یاد آور دولت اسلامی (داعش) ، حاکی از این پیشامد هستند.  

آشکار است که تمام شهروندان ترکیه از ملیت ها و اعتقادهای مختلف ، که در بین دو وضعیت دشوار له می شوند ،نمی توانند در معرض تنها یک گزینه بین کودتای نظامی و دیکتاتوری یک مرد ، یک حزب  قرار گیرند.

 تنها گزینه ومسیر برای رهایی مردم استقرار ترکیه ای است که واقعا سکولار و دموکراتیک باشد .

راه خروج از محاصره ضد دموکراتیک محافظت از حقوق دموکراتیک و آزادی های سیاسی است . راه حل ، مبارزه برای دموکراسی مردمی است .

سلما گورکان

دبیر کل

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: