نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-07-09

نویدنو  18/04/1394 

 

 

 

ادواردو کونها رهبر کودتای برزیل از ریاست مجلس استعفا داد  

برگردان : هاتف رحمانی

بر اساس اعلام روز پنج شنبه فولا دی اس. پائولا ، ادواردو کونها رئیس تعلیقی مجلس برزیل ، که طرح برکناری رئیس جمهور دیلما روسف را هدایت می کرد ، روز پنج شنبه از ریاست مجلس عوام کشور استعفا داد

  کونها ، با چشمانی اشک بار ، نامه استعفای خود را طی یک کنفرانس مطبوعاتی ، که با متحدان سیاسی او احاطه شده بود قرائت کرد .  

 کونها گفت " من درد کشیده ام و به درد کشیدن ادامه می دهم .من بهای گزافی برای آغاز کردن روند خلع ید می پردازم ."

 کونها هنوز به خاطر فساد و سوگند شکنی تحت بازجویی است ، و از مجلس عوام معلق شده بود . پیش از استعفای او ، وکلای کونها نامه ای دو صفحه ای را ، که درخواست حکم توقیف به دادگاه عالی را نشان می داد ارائه دادند چون به نظر می رسید او جایگاه خود را به جای اخراج از مقام خود حفظ کند.  

 والدیر ماران هااو از زمان تعلیق کونها در ماه می بعنوان رئیس موقت مجلس عوام انتخاب شده بود . مجلس پنج جلسه برای انتخاب جانشین کونها برگزار خواهد کرد ، که تا اول فوریه 2017 بعنوان رئیس مجلس باقی خواهد ماند .

 قانون گذار آماده حمله با وجود درخواست استعفا  از سوی افراد عضو حزب جنبش دموکراتیک برزیل از کناره گیری خود داری کرده بود ، اما به حفظ مقام خود بعنوان عضو مجلس ادامه خواهد داد.

 کونها ، معمار کلیدی به حرکت در آوردن روند خلع ید علیه رئیس جمهور دیلما روسف ، به خاطر دروغ گویی در باره مخفی کردن بیش از 5 میلیون دلار امریکا پول غیر قانونی در حساب های سری بانک سوئیس مورد باز جویی قرار گرفته بود. او ماه گذشته از سوی دادگاه عالی به اتهام ارعاب نمایندگان مجلس و به تاخیر انداختن باجویی ها  از مقام خود بعنوان رئیس مجلس عوام معلق شده بود ، و اکنون با 8 سال ممنوعیت از شرکت در انتخابات مواجه است .   

 یک کمیته اخلاقی کنگره به طرف داری از خلع ید قانون گذار رای داد ، و رای اکنون به تصویب مجلس عوام خواهد رسید .

روسف روز 12 ماه می در حرکتی که وسیعا بعنوان کودتای نهادی با هدف برقراری دوباره قدرت محافظه کار که نمی تواند از طریق صندوق رای پیروز شود محکوم شد بر کنار گشت. 

 اگر مجلس سنا ، تحت نظارت دادگاه عالی ، پس از دادگاه او با رای اکثریت دو سوم به صورت نهایی تصمیم به برکناری روسف بگیرد ، پس از آن تمر رئیس جمهور تحمیلی کودتا با وجود ممنوعیت شرکت در انتخابات تا 2018 رئیس جمهوردائمی خواهد بود.    

Telesur, Venezuela, 8 July 2016

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: