نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-06-17

نویدنو  28/03/1394 

 

 

 

 

بیانیه مشترک 14ژوئن 2016

نشست راهبردی دو جانبه حزب کمونیست افریقای جنوبی SACPو کنگره اتحادیه های کارگری افریقای جنوبی COSATU  

برگردان : مهرگان

 

روز دوشنبه 13 ژوئن 2016 ، رهبری جمعی حزب کمونیست افریقای جنوبی و کنگره اتحادیه های کارگری افریقای جنوبی دریک نشست دو جانبه راهبردی( استراتژیک) در ژوهانسبورگ دیدار کردند . محور سوسیالیستی در باره وضعیت سیاسی در افریقای جنوبی ، شرایطی که طبقه کارگر با آن رو در روست وچشم انداز مشترک ضروری برای جایگاه انقلاب ملی دموکراتیک در یک مرحله رادیکال تر ثانوی تبادل نظر کردند. 

 ح.ک.ا.ج وکوساتونیاز همیشگی به محافظت در برابر تلاش برای ایجاد شکاف بین دو سازمان طبقه کارگر را مورد تایید قرار دادند . هر دو سازمان می دانند که هیچ طبقه دیگری غیراز خود طبقه کارگر نمی تواند منافع عینی کارگران و فقرا را به شکل عالی بیان کند. موارد آشکار شده بسیاری در وضعیت سیاسی ،اهمیت نیاز فزاینده به همکاری حتی تزدیک تر، دفاع از اتحاد و توسعه آن در آینده را مورد تاکید قرار می دهد.

همایش ، مقام های ملی ح.ک.ا.ج و دفتر ملی کوساتو را به دیدار وایجاد چشم اندازی جامع در باره تعادل جهانی وکشوری نیروها در رابطه با چالش ها وفرصت های پیش روی انقلاب دموکراتیک ملی ، مسیر مستقیم ما به سوسیالیسم موظف کرد .  

حزب کمونیست افریقای جنوبی و کوساتو تعهد خود به ادامه ایجاد سرکردگی طبقه کارگر در عرصه های کلیدی مبارزه و همکاری با یک دیگر برای غلبه بر چالش های پیش روی کارگران ، بیکاران و فقرا را مورد تاکید قرار دادند. هدف بنیادی این برنامه مشترک تعمیق دموکراتیزه کردن ، تغییر انقلابی جامعه و تضمین آن است که  هیچ مرکز قدرت مهمی در کشور ما به اعمال قدرت خود بدون حضور ،قدرت ونفوذ طبقه کارگر قادر نباشد .  

هر دو تشکل ما در 23 آوریل در دفاع از منافع طبقه کارگر و پیشرفت آن ها برنامه ای را به جریان انداختند. همایش نیاز به تعقیب و تعمیق این برنامه را در تمام استان ها مورد تاکید دوباره قرار داد. 

 این امر پیش بردن کارزار مشترک زیر را در بر می گیرد :

 1- تامین اجتماعی فراگیر

2- بیمه سلامت ملی و دفاع از تسخیر یا ویران شدن آن از سوی منافع شرکت های خصوصی .

3- حداقل دستمزد ملی و منبع بدیل داخلی

4- دگرگونی بخش مالی ، ازجمله همکاری برای تدارک تشکیل دومین همایش تغییر بخش مالی از سوی توسعه اقتصاد ملی و شورای کار(NEDLAC)

5- کارزار برای توسعه اقتصاد ملی وشورای کار جهت برگزاری یک همایش ملی مشاغل برای نشان دادن بحران مزمن بیکاری سطح بالا . بیکاری در حال حاضر در نتیجه ترکیبی از عامل های خارجی ، به ویژه بحران سامانه سرمایه داری جهانی ، تاریخی و داخلی  در بالاترین سطح خود از سال  2005 قرار دارد.

6- بعنوان بخشی از تدارک همایش مشاغل ملی توسعه اقتصاد ملی وشورای کار،حزب کمونیست افریقای جنوبی و کوساتوهمایش دو جانبه مشاغل ملی را برای ایجاد چشم انداز های مشترک در باره ایجاد شغل برگزار خواهند کرد .همایش به این منظور ، بعنوان عاملی داخلی ، با این واقعیت که هیچ حرکت قابل توجهی در اجرای بیانیه همایش اتحاد ملی 2013 برای باز بینی برنامه توسعه ملی در رابطه با نگرانی های اصیل مطرح شده از سوی حزب کمونیست افریقای جنوبی و کوساتو در باره محتوی سیاست اقتصادی و کار آن ایجاد نشده است رو در رو خواهد شد .

سازمان های ما برای دفاع از وابسته های کوساتودر برابر حمله هایی مانند آن چه اکنون اتحادیه دموکراتیک آموزگاران افریقای جنوبی را بابه اصطلاح مشاغل برای گزارش نقدی هدف گرفته است به همکاری با هم ادامه خواهند داد .  

 ح.ک.ا.ج و کوساتو بر تعمیق مبارزه علیه فساد و تسخیر شرکتی دولت و جنبش گسترده تر ما موافقت کردند.

این موافقت مبارزه علیه فرقه گرایی ،فاصله اجتماعی از عضویت و پایگاه توده ای ، قیمومیت و تحریف دموکراسی داخلی را در بر می گیرد . 

 سازمان های ما از کنگره ملی افریقا در انتخابات آینده دولت محلی کاملا حمایت می کنند و برای تضمین پیروزی انتخاباتی قدرت مند آن مبارزه خواهند کرد!

 رهبرها وعضو های حزب کمونیست افریقای جنوبی و کوساتو در سراسر کشور ، خانه به خانه در هر اجتماعی ، در مناطق شهری و روستایی برای کسب این نتیجه مبارزه خواهند کرد .

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: