نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-02-04

نویدنو  15/11/1394 

 

 

 

بارکج اندیشی در" انتصابات" هشداری است به مردم

محمد چابکی

جاده صاف کنان ولایی آنچه توان داشتند درانتخابات مجلس خبرگان و مجلس اسلامی بربستر سازی پایه های استبداد مایه گذاشتند. درفضای قلع وقمع که در چند دوره انتخابات بی سابقه بود موفق گشتند. اگر معجزه آسمانی رخ ندهد که نخواهد داد پس از شمارش" پیروزمندانه" رای ها از صندوق انتخابات , پایه های رژیم ولایی بار دیگر تثبیت می گردد.سرکوب گری وانتقام گیری از آنانی که بشکلی به نظام دهن کجی نموده اند ادامه خواهد یافت.چنانکه رهبر ولایی هشدار می دهد "با حضور نیافتن مردم در انتخابات، با تحریم و یا سست کردن انتخابات، از نظام جمهوری اسلامی [ خواستند]مچ گیری کنند.. ملت[حکومت] در مقابل این کمین کرده هایِ نابکار، کارآمدی خود را نشان....خواهد داد." ،  محمد علی  جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز"بار دیگر با مداخله در "انتخابات "گفته است : بسیجیان اجازه تکرار فتنه ۸۸ را نمی دهند. دادستان عمومی  تهران به برخی سایت ها مربوط به  احراز و رد صلاحیتها هشدار داد....

 برای نظام پس از انتخابات  دیگر مهم نیست برگه رای به چه منظوری به  صندوق ها ریخته شده است. معترضین رای دهنده  را نیز به چشم تردید " تغییر" در نظام خواهند نگریست .پس لرزه ها ی انتخاباتی  آن ، لرزه ها ی سالهای 88 نخواهد بود که رژیم از آن واهمه داشته باشد. بدلیلی که استبداد تجدید قوا کرده و چهره آن در انتخابات عریان است " بگفته ولی فقیه "برخی دائماً کلمه "تندروها" را تکرار می کنند که منظور آنها جریان مومن و حزب اللهی است، در حالی که نباید جوانان انقلابی و حزب اللهی را متهم به تندروی کرد زیرا این جوانان با اخلاصِی تمام و با همه وجود در میدان حاضرند...."

  توده های کار و زحمت باتمام فشارهای زندگی و اعتراضات و اعتصاب های مداوم پراکنده کارگری کارمندی معلمی ، زنان ,دانشجوئی جوانان, و صدها نمونه دیگربدلایل عدم امکان سازماندهی , پراکندگی و نداشتن انسجام و ارتباط گیری سازمان یافته و غیره  نتوانسته اند به اهرم  فشاری در برابر رژیم تبدیل گردند و در فضای آزادی های دمکراتیک تغییراتی ایجاد نمایند .

 رژیم با کاربرد معیارهای دو گانه "برجام" که یکطرف آن به بازیکنان بزرگ  مالی جهانی چراغ سبز بازگشت به بازار ایران را داد،یخ های مقدس سیاسی را ذوب نمود، سفارت خانه های گروگان گرفته  شده از”شیطان” را دوباره احیاء کرد. مذاکره پنهانی با آمریکا را؛ واقعیتی که چند سال پیش تکذیب می‌شد ، آشکار کرد . اکنون سرمایه داران و شرکت های بزرگ فرانسوی , آلمانی, انگلیسی آمریکایی و ده ها نمونه ریز و درشت  دولتی و خصوصی سراسیمه وارد میدان سرمایه و سود در ایران می شوند. رئیس جمهور روحانی اگر در دیدار با رئیس جمهور فرانسه به علت عدم رعایت ارزش اسلامی با وجود بطری شراب ملا قات درسر میز نهار را نپذیرفت  ولی با کلید " اعتدال " برای باز کردن قفل تجارت با امپریالیسم  در میز دیگری هم پیاله شد و از نقض حقوق بشرهم دم نزد.

 رئیس جمهور روحانی نماینده اجرایی ولی فقیه.با تشویق  و سماجت  سرمایه گذاری خارجی که منجر به عقد قرار داد های بلند  وکوتاه مدت اقتصادی شده و می شود به ارزشهای غربی  تن در داد. در این راستا که توان  مالی حکومت مداران افزون گشته ، و پس از یک رونق احتمالی نسبی اقتصادی خورده سود هائی هم به برخی از لایه های سرمایه خواهد رسید .

  روی دیگرسکه  " برجام "نگرانی و دلواپسی  سرمایه داران ملی ، خرده پاهای تولید و واردات خارجی و بطور کلی روند وابستگی نظام به صندوق مالی جهانی است و محرومان جامعه  در قفس تنگ همان "رونق اقتصادی" همچون گذشته زیر فشار باقی خواهند ماند .بیکاری, بی خانمانی ,گرانی,و شکاف طبقاتی بهمراه حقوق عقب مانده ,بیمه درمانی ,بازنشستگی, ادامه سرکوب آزادی خواهان و نویسندگان و معترضان  و اصلاح طلبان در پشت میله های آهنی و صدها نمونه دیگر ادامه  این راه خواهد بود. نمایندگان انتخابی مجلس خبرگان و شورای اسلامی با استناد به روند پیش بینی های آماری یک پارچه در اختیار نیروی تمامیت خواه  زر و زور قرار خواهند گرفت ، که نگرانی طیف وسیعی از نمایندگان مردم را در بر گرفته است .هم اکنون به گزارش خبرگزاری های مختلف، بر اساس فهرست اعلام شده، در شش استان (هرمزگان، سمنان، خراسان شمالی، بوشهر، آذربایجان غربی و اردبیل) تنها به تعداد منتخبان مورد نیاز، کاندیدای تایید شده وجود دارد! بدین ترتیب اگر غیر از خود همین افراد کس دیگری رای ندهد، باز آنها به مجلس خبرگان راه خواهند یافت.در ۹ استان دیگر (خوزستان، آذربایجان شرقی، همدان، لرستان، قزوین، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری و ایلام) نیز تعداد افراد تاییدشده تنها یک نفر بیشتر از کرسی هاست و بدین ترتیب تا حد خوبی نتیجه مشخص شده! و تنها مردم باید یک نفر را که نباید به مجلس خبرگان برود تعیین کنند و الباقی تصمیم را شورای نگهبان گرفته است.

به نظر" آقا" دعوای جناحی کشک است. آنچه رهبر ولایی مهندسی کرده عملی می شود زیرا گفته است:" روزگار فوق‌العاده حساسی است و بنابراین انتخابات را نباید به عنوان یک مسئله ساده یا رقابت بین‌ جناح‌های سیاسی بدانیم زیرا دشمن به انتخابات و مجلس ما، چشم طمع دوخته و می‌خواهد به آن نفوذ کند" […،فشرده گزارش فارس] " فتنه همیشه در راه است "احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری  در سخنانی گفته بود: " فتنه جدید" در راه است وی همان تعبیری را به کار برد که امروز بنام رمز"نفوذ " برای جلوگیری از هر گونه فعالیت دگر اندیشانه در فضای انتخابات حاکم گردیده است .در آینده نیزاستبداد اجازه " گستاخی "به احدی  نخواهد داد.ناله  رفسنجانی برای نوه خمینی  به شورای نگهبان که " این صلاحیت را چه کسی به شما واگذار کرد" به منظور سهم خواهی  است نه گستاخی در مقابل رژیم . وانگهی تک شخصیت های با شهامت و باوجدانی بیدار به جبر تاریخ  پاسخ مثبت گفته اند که  بدون برنامه مشترک و خرد جمعی وسازمان یا فتگی با دیگر نبروهای مترقی آب در هاون کوبیدن  است .

 سئوال اساسی اینجاست آیا بار کج اندیشی پس از گذشتن تاریخ مصرف رای زحمتکشان  به سود حاکمیت ولایی به مقصد خواهد رسید؟ گزینه پیش رو برای بازی باختگان انتخاباتی چه خواهد بود؟ با  خیالی در بی خیالی ؟ نوستا لژی انقلاب 57 ؟یا الگوبرداری ازتجربه های گذشته و تعقیب سیاست " سازندگی رفسنجانی ", دنبال کردن "جنبش اصلاحی محمد خاتمی "، باز سازی  "جنبش سبز موسوی"  ، در آعوش گرفتن حرکت عوام فریبانه "سفره نفت" احمدی نژاد و یا شاید توسل به کلید را ه گشای "اعتدال" روحانی ؟

 و آیا تاکی باید به اراده گرائی , تک صدائی , مانورهای ژورنالیستی و پوپولیستی ,به مماشات برای تعمیر و ترمیم ساختاری ،به چانه زنی در بالا برای تغییر و یا تلاش جناحی علیه جناح دیگردل بست و با " سازش سیاسی"  درمقابل مردم ایستاد ؟ صدها مورد سئوال برانگیزدر میان مردم مطرح است .

مردم دربرابر تجاوز به حریم انتخابات آزاد به حق درانتظارپاسخ از ولی فقیه هستند که می گوید: "اگر قلدرِ محله، خانه و اموال شما را به زور غصب کند و شما نهایتاً با تلاش و زحمت او را مجبور کنید از بخشهایی از خانه تان بیرون برود، آیا این، نتیجه لطف آن زورگو بوده یا ثمره قدرت و تلاش شما؟"( سخنان خامنه ایی در رابطه با انتخابات ونزدیکی با آمریکا)

 پاسخ کارنامه رژیم" ولایت فقیه" روشن ترین سند , قلدری , زور, غصب همه خانه های مردمی است . رژیم ولایی از بدو حضورش در صحنه سیاسی با بهره گیری از توان نیروهای ملی وچپ به قدرت تکیه کرد و پس ازپایان تاریخ مصرف آن نیروها ، با قتل عام و غل وزنجیر خونین خود را از وجود آن ها رها و به باز سازی خود پرداخت .در روند بازی های سیاسی با خودی ها ی معترض به حبس وحصر کوتاه و بلند مدت اقدام کرد و امروز روند انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را با رد 99% از کسانی که آن ها را "فاقد صلاحیت" می داند - کسانی که از پوست وگوشت همین نظامند - عملا انتخابات رابه انتصابات تبدیل کرد ،  هشداری جدی به مردم وهمه نیروهای مترقی واصلاح طلبان واقعی نسبت  به ادامه راه استبدادی است .

م. چابکی 13بهمن 1394 برابر با 02/02/2016

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: