نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-02-04

نویدنو  15/11/1394 

 

 

 

آغاز انتشار تارنگاشت دموکراسی در جنبش اروپایی

یک پرسش وپاسخ مقدماتی

برگردان : هاتف رحمانی

صفحه تارنگاشت دموکراسی در جنبش اروپاییDiEMT  بر قرار شد . تارنگاشت ما (www.diem25.org) اولین حضورخود را ، مانند فیس بوک و توئیتر آغاز کرده است . بیانیه" مانیفست " دیم در روز های آینده عرضه خواهد شد و صفحه های اینترنتی ما آن را در یک تارنگاشت شایسته تا روز افتتاحیه ما – 9 فوریه – کامل خواهد کرد .  در حین انتظار برای رخ داد آن شب  تاتر فولکس بوهن ، پرسش وپاسخ مختصری وجود دارد که به برخی از پرسش هایی که ما از سراسر اروپا دریافت کرده ایم پاسخ می دهد .

چه شخصیت هایی در افتتاحیه نهم فوریه دموکراسی در جنبش اروپایی شرکت خواهند کرد ؟

دلیلی که دموکراسی در جنبش اروپایی به مثابه جنبش و نه یک حزب ، اتاق فکر ، سازمان و غیره، در نظر گرفته شد آن است که فراخوان اصیلی را به دموکرات های اروپایی برای پیوستن به آن و شکل دادن به نقشه ، ساختار و رویکرد، دستور کار بر مبنای دسته ای از اصول مورد توافق مشترک به نمایش می گذارد که در مانیفستی که به زودی منتشر می شود طرح ریزی شده است. 

دیم چه نوع اقدام سیاسی را تصویب خواهد کرد ؟ آیا دیم به انتخابات اعتراض خواهد کرد ؟

دیم تدارک چهارچوب ، زیر ساخت ضروری برای دموکرات های دلواپس اروپایی را برای داشتن گفتگوی سراسر اروپایی هدف گرفته است که خود اروپا به صورت رقت انگیزی ، قبل و بعد از نقطه عطف های مختلفی که آن را بلعید انکار کرده است . هدف این گفتگو که دیم آن را ممکن وترویج خواهد کرد ، فرآوری یک اجماع سراسر اروپایی در باره چگونگی نشان دادن مشکل ها و بحران های جدی آزار دهنده اروپا بعنوان یک کل است . این اجماع یک بار دیگر از طریق میانجی دموکراسی در جنبش اروپا پدیدار می شود .ما شک نداریم که راه هایی برای توضبح خود ، از جمله به روش انتخاباتی ، در کشورهای عضو اروپا ، در سطح های محلی ، منطقه ای و ملی ، و سرانجام درانتخابات پارلمان اروپا هم خواهد یافت .

اصول بنیادی دیم چیست ؟

بیانیه دیم در چند روز آینده ، و قطعا قبل از افتتاح 9 فوریه منتشر می شود .به این تارنگاشت نگاه کنید http://www.diem25.org

با فرض آن که "مقاومت" در برای سیاست های جاری اتحادیه اروپا در سال گذشته در یونان شکست خورد ، چرا فکر می کنید که رویکرد دیم در سطح سراسر اروپایی موفق خواهد شد ؟ تلاش های گذشته فدرالیست ها شکست خورده است .چرا این یکی موفق خواهد شد ؟

در واقع همین مورد است که 2015 به ما درس مهمی آموخته است : هیچ راه حلی برای موضوع های جدی ، هیچ  اقدام موثر مبارزه با بحران نمی تواند کشور ملت ها یا سازمان های سیاسی نشان دهنده شهروند های کشور منفرد را به جهش وادارد.یا ما در فرآوری یک برنامه عمل سراسر اروپایی مبتنی بر گفتگوی متقابل موفق خواهیم شد یا اتحادیه اروپا متلاشی خواهد شد . آری ،حقیقت دارد : برنامه های فدرالی گذشته به صورت ناگواری شکست خوردند. اما آن ها نخبه گرا بودند ، بالا – پایین ، تلاش های مبتنی بر اتاق فکر که هیچ شانسی برای تاثیربرمبارزه مردم در پایان دادن به فقر و باز پس گیری کنترل زندگی خود نداشتند.

هدف های دیم ایجاد جنبشی پایه ای ، بر اساس بیداری میلیون ها اروپایی در طی سال 2015 برای تحقق این فکر است که هیچ کشوری اگر دیگر بخش های اروپا محکوم به انحطاط ابدی و بحران های بالقوه باشند نمی تواند کامیاب شود ، که هیچ کشوری در حالی که مردم اروپایی دیگری از حقوق دموکراتیک بنیادی  خود محرومند نمی تواند رها شود ، که مشکل های مشترک خواستار راه حل های مشترک است . قدرت دیم تحقق این میلیون ها اروپایی خواهد بود که وظیفه دارند وضعیت دشوار وحشتناک بین دموکراسی جاری بروکسلی – منطقه ازاد تکه تکه کردن اروپا – را ارتقا دهند. زمانی کاملا قابل درک بود که نه وضع موجود و نه بازگشت به کشوز- ملت ها راه حل های قابل دوامی نیستند، چشم انداز دیم پیشروی خواهد کرد .  

به نظر می رسد دیم برخلاف جریان حرکت می کند. در زمانی که دیوارها و مرز ها دوباره ساخته می شوند ، به نظر می رسد دیم در هواداری از کنار گذاشتن مرزها و خط انشعاب حرکت می کند. دیم از کجا اطمینا ن کسب می کند که این واقع گرایانه است ؟

این دقیقا همان چیزی است که دیم دنبال می کند:  فراتر رفتن از بیراهه روند های جاری جاه طلبی ملی سازی مجدد، فراتر رفتن از قطعه قطعه کردن ،فراتر رفتن از ساختن دیوارهای جدید فیزیکی و روانی . اعتقاد ما به ظرفیت انسان گرایی اروپایی برای ساکت کردن سوت نارضایی ، جدایی و تعصب منبع شایسته خوش بینی – نیروی محرک دیم - است.

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: