نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-11-24

نویدنو  03/09/1394 

 

 

بیانیهٔ همبستگی

 دربارهٔ وضعیت خطرناک منطقه خاورمیانه (مدیترانهٔ شرقی)

 

ما حزب‌های کمونیست و کارگری [امضاء کننده این بیانیه مشترک] شاهد شدّت یافتن تجاوزگری امپریالیستی، و رقابت و رودررویی‌های میان قدرت‌های سرمایه‌داری جهانی و منطقه‌یی در منطقهٔ مدیترانهٔ شرقی (خاورمیانه) هستیم.
از سال ۲۰۰۳ [آخر اسفند ۱۳۸۱] و تجاوز امپریالیستی به عراق، و پس از نشستِ سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ”ناتو“ در سال ۲۰۰۴ [۱۳۸۳ش] در استانبول که تصمیم به اجرای طرح ”خاورمیانهٔ جدید“ گرفته شد، تا امروز ما شاهد قربانیان بی‌شمار مداخله‌ها و جنگ‌های امپریالیستی بوده‌ایم؛ [از جمله] هزاران کشته و زخمی، و میلیون‌ها پناهنده و مهاجر که مجبور به ترک خانه و کاشانه‌شان شده‌اند. مداخله‌گری امپریالیستی در سوریه خطر یک آتش‌افروزی گسترده‌تر را چندبرابر کرده است.
پس از مداخلهٔ آمریکا، اتحادیهٔ اروپا، ترکیه، و سلطان‌نشین‌های خلیج فارس که به نام مقابله با ”دولت اسلامی“ [داعش] بالا گرفت- [داعشی] که خودشان قبلاً از راه‌های بسیاری از شکل‌گیری آن حمایت کرده بودند- و نیز شدّت گرفتن تجاوز اسرائیل، مداخلهٔ نظامی روسیه صورت گرفت. هم‌زمان، ماشین نظامی ”ناتو“ در مدیترانه نیز در حال تقویت شدن است.
روشن است که رقابت بر سر کنترل منابع هیدروکربنی [نفت و گاز]، مسیرهای انتقال این مواد، و سهم‌خواهی در بازار شدّت یافته است، و قربانیان این رقابت، ملّت‌های منطقه‌اند.
ما حزب‌های کمونیست و کارگری این تجاوزگری امپریالیستی را محکوم می‌کنیم. ما با شرکت دولت‌های کشورهایمان در طرح‌های امپریالیستی در منطقه، گذاشتن هرگونه امکانی در اختیار ”ناتو“ و اتحادیهٔ اروپا، و هرگونه استفاده از کشورهایمان به مثابه تخته‌پرش امپریالیست‌ها مخالفیم. ما خواستار برچیده شدن همهٔ پایگاه‌های نظامی خارجی و پایان دادن به هر توافق همکاری نظامی با اسرائیل هستیم که همچنان به اشغال و حمله به ملّت فلسطین ادامه می‌دهد.
ما خواهان کمک‌رسانی فوری به پناهندگان و مهاجران هستیم. ما همبستگی خود را با ملّت‌های فلسطین و سوریه، با مردم منطقه، و به‌ویژه با همهٔ آنهایی که در حال مبارزه با مداخله و اشغال نظامی خارجی‌اند اعلام می‌کنیم.
ما بر تلاش‌هایمان به منظور تقویت همبستگی انترناسیونالیستی کارگران کشورهایمان خواهیم افزود، زیرا فقط پیکار مشترک آنها با سرمایه و سرمایه‌داری است که می‌تواند به استثمار انسان از انسان و وحشیگری امپریالیستی پایان دهد.

حزب دموکراسی و سوسیالیسم الجزایر
حزب کمونیست آذربایجان
حزب کارگر بنگلادش
حزب کمونیست برزیل
حزب کمونیست کانادا
حزب مترقی زحمتکشان قبرس ”آکِل
حزب کمونیست در دانمارک
حزب کمونیست دانمارک
حزب کمونیست آلمان
حزب کمونیست یونان
حزب کارگران مجارستان
حزب کمونیست هندوستان
حزب کمونیست هندوستان (مارکسیست)
حزب تودهٔ ایران
حزب کمونیست عراق
حزب کمونیست کردستان – عراق
حزب کمونیست ایرلند
حزب کمونیست اسرائیل
حزب کمونیست لبنان
حزب کمونیست مکزیک
حزب کمونیست فلسطین
حزب مردم فلسطین
حزب کمونیست فدراسیون روسیه
حزب کارگران کمونیست روسیه
حزب کمونیست اتحاد شوروی
حزب کمونیست صربستان
حزب کمونیست خلق‌های اسپانیا
حزب کمونیست سریلانکا
حزب کمونیست سودان
حزب کمونیست ترکیه
حزب کمونیست ویتنام

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: