نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-11-24

نویدنو  03/09/1394 

 

 

 

پیش درآمد هفته نامه ساکر برای هفتمین هفته حمله هوایی روسیه در سوریه

موج چشمگیر در شدت عملیات

برگردان : مهرگان

این هفته آشکارا تحت سلطه دو رخ داد بزرگ بود : حمله های تروریستی در پاریس و اظهار رسمی روس ها که پرواز 9268کوگالیماویا، در حقیقت ، با بمب گذاری سرنگون شده است .

 

اول ، من مایلم اعلام کنم که برعکس آن که بسیاری پیش بینی می کردند که روس ها ، مصری ها و دیگر ملت های درگیر ممکن است این حمله را بهانه قرار گرفتن درلاک دفاعی قرار دهند ، این امر اتفاق نیفتاد.هم روس ها وهم مصری ها از همان روز اول صریح وصادق بودند. چیزی آموختنی در این جا وجود دارد :در حالی که برخی سیاست مدارها آشکاراتوانایی گفتن حقیقت را حتی اگر تلاش می کردند از دست دادند ،اما دیگران از دست ندادند. در حالی که دروغگویی استاندارد روال عملیاتی برای بسیاری (همه؟) کشورهای "غربی" ( تحت حاکمیت امپریالیسم) است ، اما در موردهیچ جای دیگری مصداق ندارد.تصور آن که روسیه به نوعی " ضد امریکا" وآن که کرملین سیاست سامانه مند فریب کاری مانند کاخ سفید دارد واقعا غلط است . تا اندازه ای که روسیه می تواند" ضد امریکا " تلقی شود این باید شامل روش هاو انگیزه ای قطعا متفاوتی باشد .    

 دو، و این ممکن است خیلی غیر شهودی به نظر برسد ، قابل انکار نیست که داعش هرکاری را در قدرت خود برای آغاز انتقامجویی انجام داد : نه تنها داعش بی درنگ ادعا کرد که پرواز 9268 را ساقط کرده است ، بلکه برای حمله های پاریس برای خود ادعای اعتبار کرد وحتی به حمله های این چنینی بیشتری ، از جمله علیه امریکا تهدید کرد. باز هم این ممکن است کاملا عجیب وغریب به نظر برسد ، اما ظاهرا داعش هرکاری را که بتواند برای ایجاد ائتلاف بزرگ چند ملیتی برای نابودی آن انجام می دهد . ما باید هر زمان که گام های انتقامی اتخاذ شده از سوی روسیه ، فرانسه و دیگران را مد نظر قرار می دهیم این مورد را در نظر داشته باشیم .

 سه ، هر چند برای " پرچم دروغ" خواندن حمله های اخیر فرانسه زود است اما حداقل مد نظر قرار دادن آن که احتمال آن وجود دارد  ، اگر نه خیلی ریاد ،( که پرچم دروغ باشد ) منطقی است . من شخصا چنین استنباط های شتابزده ای را دوست ندارم و ترجیح می دهم اطلاعات بیشتری به دست آید . اما در این نقطه از زمان خواه این حمله واقعی باشد یا "یک پرچم دروغ"  در حقیقت هیچ تفاوتی نمی کند. چرا ؟  چون خواه "دولت رسمی" فرانسه هم دست / متهم باشد یا خواه رژیم کاملا بی صلاحیت باشد ، "عمل در عکس العمل است" – که باید گفت آن ها در هماهنگی با روس ها این کار را انجام می دهند. پس در این نقطه از زمان ، من پیشنهاد تمرکز روی آن را دارم .  

 اما ابتدا ، اجازه دهید به رخ داد واقعا مهم این هفته نگاه کنیم .

روسیه به صورت چشمگیری عملیات ضد داعش خود را افزایش داد .

علاقمندان ادامه مطلب را می توانند در این آدرس بخوانند .

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: