نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-11-16

نویدنو  25/08/1394 

 

 

عصر ناامیدی : دروکردن گردباد حمایت غربی به طرفداری از خشونت افراطی

 چریس فلوید – برگردان : هاتف رحمانی

13نوامبر 2013

ما ، غرب ، صدام را با خشونت سرنگون کردیم . ما قذافی را با خشونت سرنگون کردیم . ما تلاش می کنیم اسد را با خشونت سرنگون کنیم .  همه رژیم های خشن -  اما نه خیلی  بی رحم تر ازمتحد های سعودی ما ، و دیگر مستبدهای سراسر جهان را سرنگون کنیم . نتیجه این دخالت ها چه بوده است ؟  دوزخی روی زمین ، دوزخی که  سال به سال گسترده تر وکینه جویانه  تر رشد می کند .  

بدون جنایت تجاوز جنگی امریکایی علیه عراق – که با برآورد های  مورد استفاده از سوی خود دولت های غربی ، بیش از یک میلیون نفر بی گناه کشته بر جای گذاشت – هیچ داعشی ، هیچ القاعده در عراقی نمی توانست وجود داشته باشد . بدون تامین مالی عربستان سعودی و غرب و مسلح کردن ترکیبی از گروه های افراطی سنی در سراسر خاورمیانه ، که بعنوان نایب هایی برای حمله در عراق و متحد های آن به کار گرفته شدند ، نمی توانست داعشی وجود داشته باشد . بگذارید بیشتر به عقب باز گردیم . بدون ایجاد گسترده وعمدی مستقیم جنبش جهانی مسلح سنی های افراطی از سوی امریکا و سعودی متحد آن در دوران دولت های کارتر و ریگان ، هیچ جنگی علیه ترور – وهمین طور امشب هیچ حمله تروریستی در پاریس– وجود نمی داشت . 

باز هم ، اجازه دهید تا آن جایی که ممکن است روشن شود : دنیای جهنمی که ما در آن زندگی می کنیم نتیجه سیاست ها و اقدام های عمدی انجام شده از سوی ایالات متحده امریکا و متحد های آن در طی دهه های گذشته است . واشنگتن بود که نابودی مقاومت سیاسی سکولار در سراسر خاورمیانه را ، در راستای به زانو در آوردن رهبر های سرکشی چون ناصر و برگرداندن دیکتاتورهای فاسد و بی رحمی که می توانستند برنامه تسلط سیاسی و استثمار منابع امریکا را به پیش برند هدایت یا پشتیبانی کرد .   

تاریخ آشکار نیم قرن گذشته در این رابطه بسیار روشن است . با دست یازی به هر شیوه ای در سرنگونی دولت دموکراتیک ایران در 1953(1332) ، امریکا عمدا وآگاهانه گروه های به غایت افراطی را در راستای ویران کردن مقاومت سکولار مردمی در برابر برنامه سلطه خود به جلو هل داده است .

چرا این " تاریخ باستانی" در زمانی که خون تازه در خیابان های پاریس جاری است مطرح می شود ؟ چون آن خون می توانست جاری نباشد  اگر به این تاریخ باستانی مربوط نبود ، وچون واکنش به این آخرین پژواک های دهه های طولانی  ترویج دو حزبی افراط گرایی مذهبی واشنگتن ، قطعا اقدامی خون ریز تر ، سرکوب کننده  تر وخشن تر خواهد بود . که به نوبه خود ، به ناگزیر باز هم  بی رحمی ها و تحول های  بیشتری را همان گونه که امشب در پاریس شاهد آنیم تولید خواهد کرد .  

من با نا امیدی می نویسم . نا امید البته  از شرارت  به نمایش در آمده از سوی قاتلان بی گناهان امشب پاریس ، اما حتی با نا امیدی ژرف تر ی از شرارت قاتلان انگشت نمایی که ما را به این محل ترسناک در تاریخ بشر رسانده اند ، یعنی کسانی که با پیکر های زراندود دهه ها در اتاق های عالی غرب با کشتن صدها هزار  افراد بی گناه  ، خرد کردن مخالف سکولار به سود دیکتاتورهای طرف دار خود – وباز و باز وباز – حمایت کردن ، تامین مالی کردن و مسلح کردن برخی از زهر آگین ترین فرقه های روی زمین در سالن های قدرت ، قدم زده اند .

و یک دلیل دیگر برای نا امیدی : که اگر چه این ثبت تاریخی آشکار است ، و به آسانی از منایع مسلط اصلی قابل دسترسی است ، اما هم از سوی  بازیگران قدرت وهم از سوی افکار عمومی انکار می شود و کاملا به انکار شدگی ادامه خواهد داد. آخری به حمایت از قبلی  ادامه خواهد داد ، چون آن ها همان سیاست های قدیمی دخالت ، همان برنامه های قدیمی سلطه و آز ، را به تکرار– با ایجاد جهنم های هر چه بیشتر تازه  برای زندگی ما ، و  مسموم کردن زندگی کودکان ما  ، وتمام آنهایی که پس از ما می آیند -  تکرار وقی می کنند .

سرچشمه : کانتر پانچ

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: