نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-11-06

نویدنو  15/08/1394 

 

 

هفتاد وچهار سال سنگر دار دفاع از منافع توده ها

حزب توده ایران شناخته ترین سازمان سیاسی ایران است . 74 سال موجودیت پربار در تمام عرصه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی توده های کار وزحمت ، از آن موجودیتی یگانه و منحصر بفرد ساخته است . موجودیتی بی بدیل و سرشار از فراز ونشیب هایی بی همتا . این عظمت وجودی در دفاع بی وقفه از منافع زحمتکشان میهن ، میهن دوستی صادقانه ، افشا مطامع ومنافع غارتگرانه نیروهای استثمار وغارت و استبداد نمی توانسته است ونمی تواند بی پاسخ مانده باشد .حزب توده ایران از دو طیف همیشه با پسوند " خائن" معرفی شده است ومی شود . اول از سوی غارتگران ، نیروهای رنگارنگ بورژوازی وارتجاع و استبداد ایران . دوم از سوی انواع به اصطلاح گروه های  "چپ" و" چپ نما" که مدعی مبارزه " انقلابی " در جامعه ایران بوده اند و در "افشا" رفرمیسم" می کوشیده اند .

تکلیف گروه اول روشن است . ماهیت غارتگر ، متجاوز وماهیت ضد مردمی آن ها ایجاب می کرده است وایجاب می کند نسبت به " دشمن طبقاتی" خود هیچ تخفیفی را روا ندارند وتا آخرین نفس وبا آخرین توان در تلاش محو ونابودی یگانه سنگر دفاع از منافع کارگران وزحمتکشان باشند . آن ها به درستی " خائن" به منافع استعماری ، استثماری و استبدادی و ارتجاعی خود می شناسند . حاصل تلاش این گروه ، علاوه بر میلیون ها صفحه کتاب وجزوه و لجن نامه  علیه حزب توده ایران به خرج " بیت المال" ، هزار ها سال زندان توده ای ها، هزارها جان باخته و میلیون ها آواره وتبعیدی و مهاجرتوده ای بوده است . از صدقه سر حاکمیت ارتجاع شاه وشیخ در 74 سال گذشته است که هیچ نقطه ای از دنیا خالی از حضور توده ای ها نبوده است . حتی هنوز عمله واکره بقایای سلطنت در برخی از کشورها که دست باز تری دارند ، هر آن چه در توان دارند بر ضد توده ای ها به کار می بندند . از بایکوت آن ها در جامعه ایرانی ها گرفته تا جلوگیری از انتشار نوشتارها ، مصاحبه ها ، فیلم ها ودیگر انواع هنرها ی توده ای کوتاهی نمی کنند . همه این ها به جز این نیست که در سیمای توده ای ها و حزب توده ایران دشمن سازش ناپذیر طبقاتی خود را مشاهده می کنند و توده ای ها را سد هر نوع تلاش برای پیروزی ارتجاع ، استبداد و استثمار می شناسند .

اما گروه دومی هم وجود دارند که شاید با نیت های " خوب" خود را انقلابی بلا منازع جامعه ایران می دانند و تحلیل ها و عملکرد های حزب توده ایران ، به ویژه " تئوری انقلاب ایران" این حزب را عامل ناکامی و عدم موفقیت خود  در بین افکار عمومی زحمتکشان تلقی می کنند . آن ها با توسل به تفسیر خود فرموده ازمتون علمی از " افشا اپورتونیسم " ، " رفرمیسم" و "پاکسازی رسوبات توده ای" سخن می گویند .البته اگر به ادبیات اکثر آن ها نگاه کنید ، جز تکرار کلیشه هایی کپک زده در توصیف حزب توده ایران سخن دیگری ندارند . به جرات می توان گفت در طی حداقل چهل سال گذشته شاهد هیچ نوآوری از سوی این طیف در مبارزه با حزب توده ایران نبوده ایم .آن ها با " خائن " خواندن ، "رفرمیست " اعلام کردن ، و " سوسیال دموکرات" خواندن حزب ، وتکرار اتهام های مندرج در لجن نامه های شاه وشیخ علیه حزب توده ایران ، یقه خود را از هر تحلیل عینی وعلمی نسبت به برنامه ها وتحلیل های حزب توده ایران خلاص می کنند . با پیدا شدن نسل جدیدی از رزمنده های جوانی که تشنه حقیقتند و تاریخ را مطابق میل این گروه ها بررسی نمی کنند ، ودر خواندن ومطالعه آثار و تحلیل های نیروهای مختلف سیاسی ترجیح خاصی ندارند ، این گروه ها به مخمصه های جدیدی دچار می شوند و هر روزه تلاش ایذایی خود را علیه توده ای ها در انواع شبکه های اجتماعی ، تارنگاشت ها و ...گسترش می دهند .

ما در 74 مین سالگرد تاسیس حزب توده ایران به گروه اول اعلام می کنیم : همچنان که تلاش 74 ساله شما با هم دستی نیروهای امپریالیستی جهانی ، از جمله انگلیس وامریکا ، برای " انحلال" ، " سرکوب" و نابودی حزب توده ایران با وجود دست یازی به آخرین ابزارهای شکنجه ، آخرین ابزارهای اطلاعاتی و امنیتی و استفاده از دست اورد های کارشناسان رعب و وحشت واستفاده از مزدوران کارکشته رسانه ای ، اطلاعاتی و امنیتی نقش بر آب شده است ، باز هم با رزم بی امان توده ای ها نقش بر آب خواهد شد .

اما به انسان های صادق گروه دوم - با آن هایی که ماموریت ویژه ای بعهده دارند سخنی نداریم - که گمان می کنند دل در گرو رهایی زحمتکشان ایران دارند و از سرچشمه های شناخت علمی سوسیالیسم تغذیه می کنند ، پیشنهاد می کنیم با حفظ مواضع ودیدگاه های خود ، با دست یازی به اصول علمی نقد ومبارزه نظری تاریخ ، عملکرد و تحلیل ها و "تئوری انقلاب ایران" حزب توده ایران را - که به نظر ما حاصل انطباق خلاق مارکسیسم – لنینیسم وماتریالیسم تاریخی  بر تحلیل مشخص جامعه ایران است -  نقد و به داوری مبارزان نو بر آمده جامعه ایران قرار دهند .

در خاتمه هفتاد وچهارمین سالگرد تاسیس حزب توده ایران را به زحمتکشان ایران ، به کمیته مرکزی ، کادرها وهواداران حزب توده ایران شادباش می گوییم و مصاحبه شورانگیز و تاریخی رفیق علی خاوری را، که باز انتشار آن در نوید نو به خاطر تدارک ویزه نامه ای به تاخیر افتاد ،  تقدیم خواننده های گرامی می کنیم .  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: