نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-11-04

نویدنو  13/08/1394 

 

 

لال بازی دموکراسی : کودتای پرتقال علیه ریاضت ستیزی

بیونی کمپارک – هاتف رحمانی

در عین حال ما شاهد کودتایی واقعی همراه با بی میلی حاکمیت مستقر برای پذیرش نتیجه انتخابات و حمایت از پیروزی حزب هایی هستیم که با ریاضت اتحادیه اروپا مخالفند ."

گری آدامز، شین فین 24 اکتبر 2014  "

این واقعی ترین شکل استبداد یورو ، تهی از اتاق های زندان وشکنجه است . ( به موقع ، زندان وشکنجه هم ممکن است بیایند.) اگر تحت تاثیر ایده خرافی یک واحد پولی ، قرار ندارید ، اگر برای سازمان دادن حمله ای علیه ریاضت اقتصادی ، و هم زاد آن اتحاد پولی نیرو جمع آوری می کنید ، پس شما ، در چشم این نیروهای پلیسی باید ضد پروژه اروپایی باشید .   

این وارونگی زشت در پرتقال شکل گرفته است ، کشور دیگری که زمانی که با مبارزه بین نتیجه عرصه انتخابات و ندای شکست ناگزیر سیستم یورو رو در رو شد، مسیر حرکت به سوی عمل ضد دموکراتیک را اتخاذ کرد. این عمل سرمای تاریخ را دارد – گروه بندی های سیاسی با تعداد معینی از رای های ممنوع به خاطر گرایش های رادیکال فرضی . آن اقدام در رسانه های معینی هم اندک پوششی یافت ، با نمونه های اندک قابل توجهی ، مانند دیدبانی آمبرسو اوانز –پریچارد که نوشت کشور" وارد آب های خطر ناک سیاسی شد" .

ابتدا ، ریاضیات انتخابات برگزار شده در 4 اکتبر (را مرور کنیم) . بلوک چپ روی هم رفته 50.7 درصد رای (122 کرسی) را کسب کرد ، در حالی که وزیر کار سابق ، ائتلاف دست راستی پدرو پاسوس کوئهلو – با از دست دادن 28 کرسی-  38.3 درصد رای ها را به دست آورد .آدم باید فرد لاف زن و احمقی باشد که اجازه دهد دومی تشکیل دولت بدهد . اما این در حقیقت ، همان چیزی است که آنیبال کاواکو سیلوا رئیس جمهور قانونی کشور انجام داد .

" در 40 سال دموکراسی ، هیچ دولتی در پرتقال هرگز وابسته به حمایت نیروهای ضد اروپایی نبوده است ، باید گفت نیروهایی که برای لغو پیمان لیسبون ، معاهده مالی ، بسته رشد وثبات و نیز از بین بردن اتحاد پولی و خارج کردن پرتقال از یورو کارزار می کنند ، خواهان منحل کردن ناتو هستند." 

بیانیه - اگر بتوانید آن را بیانیه بخوانید - به تعریفی از پروژه اروپایی ،که با ساختار های محدود ، دربند منافع شخصی بازار و درستی های دفاع نظامی پیوند دارد تاکید دارد.

کاواکو سیلوا ظاهرا نمی تواند درک کند که یک پروژه اروپایی می تواند گرفتار تغییر موضوع شود ، و مخالف با دگم های ریاضت وبانک را به حال خود وا گذارد.

سوسیالیست ها ، تحت هدایت آنتونیو کوستا، سیاست های بهبود اقتصادی( کاهش مالیات ها، تغییر انباشت پول ، کم کردن بهره ها)  کینزی را همراه با اختصاص هزینه هایی برای آموزش وپرورش و بهداشت را وعده داده اند ، یک مشی سیاسی بسیار مغایر با بسته مالی اتحادیه اروپا.

بسیار ، از این حیث ، چون ارثیه انقلاب میخک بود که ناظر عادی سازی پرتقال پسا سالازار بود . آن انقلاب بود که کاملا مسالمت آمیز شاهد مرگ دیدگاه شرکت گرای آنتونیو د اولیوریا سالازار  بود که ، در برخی عرصه های نا خوش آیند مشابهت هایی را با روح غیر دموکراتیک اداره بازاری اتحادیه اروپا به اشتراک می گذارد. کاواکو سیلوا رها شده از همان اصطبل ها ، اصرار می کند که چپ اروپایی و به ویژه حزب های پرتقالی ، به نوعی ضد اروپا ، کوته نظر و از این رو خطرناک هستند.  در واقع وضعیت وارونه است .    

سر نخ اندیشه های غلط  کاواکو سیلوا در باره ایده پان اروپایی در ایمان او به بازار، به ایده آل های شرکتی قرار دارد .  در این جا نه زبان رای دهنده ها و سرمایه گذاری عمومی ، بلکه قدرت های شبحی سرمایه و سرمایه گذاری خصوصی به حساب می آید . باید سرمایه گذار ها ، متخصص های مالی و بانک دار ها در وضعیت خوبی حفظ شوند – در غیر این صورت کل کشور و در نتیجه ، اتحادیه اروپا، متلاشی می شوند .  

" این بدترین لحظه برای تغییر رادیکال برای بنیاد های دموکراسی ماست . پس از آن که ما برنامه سنگین کمک مالی را، با فداکاری عظیم به اجرا گذاشتیم ، وظیفه من است ، که در محدوده قدرت قانونی خود هر کارممکنی را برای جلوگیری از علامت های دروغی که  به نهاد های مالی ، سرمایه گذار ها و بازار ها ارسال می شود انحام دهم."  

درحقیقت ، رادیکال ترین گرایش در تاریخ این توهم است که آن چه دموکراسی وبازار انجام می دهند ، در واقع رابطه ای دارند که بیشتر از آن که نا ساز باشند همانند هستند. در حقیقت ، دموکراسی تنها زمانی می تواند زنده بماند که بازارها کنترل شوند . نهادهای مالی اروپا احساس معینی دارند که از طریق ایدئولوژی تروئیکا آشکار می شود که اتحادیه اروپایی بیگانه شده تنها به این خاطر که نهاد هایی مانند ارز واحد ، یا یک خط ریاضتی استوار دارد دموکراتیک است.  

بحران یونان ریاکاری ترسناک بودن کامل این روند را ، با اکنون آتن که  کشور دست نشانده تا خرخره بدهکار و محدود شده با بندگی وام است نشان داد . این امر  پس از آن که سیریزا در ژانویه قدرت را با خط مشی ای که در ابتدا به نظر می رسید کاملا ضد ریاضتی باشد برد رخ داد . حق حاکمیت اندکی تغییر کرد ه است، اما بخش مالی منفعت های خود را می شمارد .  

مفهوم کامل چنین شورشی در امور مالی آسان گیری نسبت به ارتجاع ، و عامل های ملی گرا است . این پارادوکس ( تناقض) داشتن یک بازار قابل انعطاف فرضی است که تسهیل نقدینگی را در غیاب ساختارهای پایدار اجتماعی تشویق می کند. به طور تاریخی ، نیروهای سرمایه و مالی زمانی که بخش پولی سود مند باشد تا حدی به ملی گرایی و افراط گرایی اجازه می دهند. نقدینگی به یک جا ماندن تمایل دارد .

نمونه پرتقال تاکنون به اشکار ترین بیان این گرایش تبدیل شده است ، اگر چه گروه بندی چپ وعده می دهد با از سر گرفتن فعالیت مجلس برنامه سیاست  4ساله پیشنهادی مدیریت  اقلیت را مسدود و دور بیندازد .

تا زمانی که دو نقطه– چپ هوادار اروپای الهام گرفته از حق حاکمیت پایدار کینزی و نهاد های ضد دموکراتیک که ایده اروپایی را به گروگان گرفته اند – با هم سازش کنند اندیشه یک منطقه یوروی کار آمد متلاشی خواهد شد . در عوض یک منطقه جعرافیایی محصور از سوی دولت های استبدادی که انتخابات را لال بازی محض تلقی می کنند فرا خواهد رسید.

سرچشمه : کانتر پانچ

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: