نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-10-30

نویدنو  08/08/1394 

 

 

تامین بودجه دانشگاه ها : دولت کنگره ملی افریقا قربانی کامیابی های خود

توماس هارتلب – آرش وجدانی   

بلاده نزیمانده وزیر آموزش وپرورش  روزشنبه به گوینده تلویزیونی eNCA گفت مشکل های پیش روی دانشگاه هابخشی از قربانی موفقیت خود شدن دولت کنگره ملی افریقا است .   

  او در مصاحبه ای گفت " در یک سطح ما قربانی موفقیت خود بعنوان دولت کنگره ملی افریقا هستیم چون بخش دانشگاه واقعا رشد کرده است ، بخش دانشگاه از سال1994 دو برابر شده است و اکنون اکثریت دانشگاهی ها سیاه پوست وزن هستند".

 ازاو پرسیده شده بود آیا وزارت خانه او  درهمکار برای تامین وجه بحرانی که دانشگاه ها با آن مواجهند مقصر نیست .

او تایید کرد در تامین وجه برای دانشگاه ها در دولت کاهشی وجود داشته است . این به خاطر آن بود که سیستم از " هسته پولی" که دولت اختصاص داد سریع تر رشد کرده بود .   

 کشور می تواند از عهده آموزش وپرورش رایگان بر آید ، اما نزیمانده گفت پول برای تامین مالی آن در بخش خصوصی بود . آموزش وپرورش رایگان ، در طی سه سال آینده 37 میلیارد راند(پول افریقای جنوبی) به اضافه 9.5 میلیارد راند در برنامه کمک های مالی ملی دانشجویان هزینه دارد .

  در پاسخ به انتقاد که دولت نشان داده است که هیچ علاقه ای به ترجمه  قطعنامه در باره آموزش وپرورش رایگان کنفرانس مانگوانگ خود در سال  2012 به زبان واقعیت ندارد ، نزیمانده گفت در بخش دولتی پول کافی وجود ندارد . 

  او گفت " سبد گسترش یافته است و نظر خود من آن است که ما باید به همه این پیشنهاد های ارائه شده به گرفتن پول بیشتر توجه کنیم ، خواه شما از مالیات ثروت مند تر ها استفاده کنید ، یا سطح ورزیدگی های دریافت پول را ارتقا دهید ، اما خیلی روشن است که از بخش خصوصی هم پول گرفته خواهد شد ، چون آن ها برخورداران اصلی از فارغ التحصیلانی هستند که مااز دانشگاه های خود عرضه می کنیم ". 

او گفت ضربه مالی افزایش صفر درصد شهریه برای شهریه های 2016 دانشگاه ها ، که رئیس جمهور جاکوب زوما روز جمعه اعلام کرد هنوز در حال محاسبه است . لازم است اطلاعات جزئی تری از خود دانشگاه ها  گرد آوری شود . او گفت کسری "به اضافه منهای سه میلیارد راند" بود .

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: