نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-09-29

نویدنو  07/07/1394 

 

 

امپریالیسم وفاجعه آوارگان

حزب کمونیست در دانمارک – برگردان : هاتف رحمانی

اکنون ، ما شاهد بدترین فاجعه آوارگی پس از جنگ جهانی دوم هستیم. میلیون ها نفر در حال فرار از جنگ وسرکوب هستند. دیگران برای پیشی گرفتن از مرگ با گرسنگی یا فرار از گرداب گرسنگی تلاش می کنند . اکثریت قابل توجهی بعنوان آواره های داخلی در کشورهای مصیبت زده خودشان یا در کشور های همسایه ساکن می شوند ، اما بسیاری برای رسیدن به اروپا تلاش می کنند. سفر آن ها سفری خطرناک است ، و ممکن است آواره ها غرق شوند یا به شیوه های وحشتناک دیگری کشته شوند .  

دولت کنونی دانمارک ، با حمایت حزب راست گرای ملی مردم دانمارک و سو سیال دموکرات ها از پذیرش مسئولیت مشترک برای سرنوشت آواره ها خود داری می کند. بر عکس ، دولت  تلاش می کند که دانمارک تا انجایی که امکان دارد هدف پذیرش آواره های کمتری را قرار گیرد .   

این وضعیت به شدت ننگین تا حد زیادی نادیده می گیرد که خود دانمارک تا حد قابل توجهی در ایجاد سیل مهاجر ها نقش داشته است .

مهاجر ها اساسا از این کشور ها می آیند:

افغانستان : لازم به یاد آوری است که نخست وزیر کنونی دانمارک ، در سال 1988 که رئیس سازمان جوانان حزب لیبرالیست ونستر بود ، با تروریست های اسلام گرای افغان دیدار کرد و از تیر اندازی با یک تفنگ تهاجمی47  AK_ عکس گرفت . پی آمد جنگ در افغانستان که دانمارک درآن " به طور طبیعی" شرکت داشت ، مرگ ،ویرانی و تعداد زیادی آواره خلق کرد .

عراق که قبلا حاکمیت نسبتا با ثبات غیر اسلامی داشت .این حکومت زمانی که امپریایسم در شکل امریکا و کشورهای اروپایی متعدد ناتو ، که دانمارک هم در میان آن ها است ،  عراق را در سال 2003 مورد تهاجم قرار داد فرو پاشید . نتیجه کاملا روشن است : هیچ روزی بدون کشته شدن افراد بی گناه ، گرفتار در کشمکش بین گروه های جنگ طلب اسلامی سپری نمی شود . باز هم نتیجه تعداد زیادی آواره بود که برای نجات جان خود از عراق می گریزند .

در لیبی ناتو دخالت کرد ، باز هم دانمارک در خط مقدم . معمر قذافی رهبر لیبی به صورت وحشیانه ای کشته شد . پی آمد دخالت کشوری کاملا تکه پاره بود با گروه های اسلام گرایی که با یک دیگر بر سر قدرت می جنگند.در این وضعیت ، هزار ها نفر که از منطقه های دیگر افریقا برای کار به لیبی آمده بودند  در این میان گرفتار شده بودند و برای نجات جانشان ناچار به فرار به سمت شمال به اروپا شده بودند. 

سرانجام ، ناتو و اتحادیه اروپا در واقع برای شعله ور کردن آتشی که در یک جنک داخلی در سوریه رشد می کرد شرکت کردند – جنگ داخلی ای که به قیمت جان های بی شمار و انداختن میلیون ها نفر به کام جنگ تمام شده است . بنا به خاصیت عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا ، دانمارک در ایجاد سیل مهاجر های سوری مشارکت کرده است . ترکیه ، نیز عضوی از ناتو ، حمایت های مستقیم وغیر مستقیم به داعش داده است ، و دیگر دوست های امریکا در میان کشورهای خلیج (فارس) ، به ویژه عربستان سعودی ،از گروه های مختلف "شورشی" که برای سرنگونی بشار اسد رهبر منتخب دموکراتیک سوریه می جنگند حمایت کرده اند .

منطقه های منبع

بسیاری از مهاجر ها در اردو هایی در کشورهای فقیر همسایه ، به ویژه در لبنان و اردن مسکن گرفته اند . تنها تعداد نسبتا کوچکی به اروپا می رسند ، و از بین آن ها تنها اندکی ورود به دانمارک را پی می گیرند. دانمارک مسئولیت بزرگی به عهده دارد و برای انهدام ، کشتار ها و زخمی کردن ها ، که به افراد غیر نظامی کشورهای تحت تاثیر واقع شده به شدت ضربه زده است مقصر است . مضحک و منزجر کننده است که تقریبا تمام حزب های پارلمان دانمارک به صورت لجوجانه ای از دریافت هر مهاجر بیشتر خود داری می کنند و تلاش می کنند به جای آن  آن ها را در کشورهای فقیر در منطقه منبع مهاجرت جای گذاری نمایند.   

درخواست کمونیست ها

اکنون مثل همیشه ، کمونیست ها خاطر نشان می کنند که سرمایه داری با حامل های امپریالیسم آن مقصر مشکل مهاجر ها است . کمونیست ها می خواهند تا همه از آواره های جنگ استقبال کنند و به آن ها به هر شیوه ممکن یاری نمایند.

کمونیست ها برای روشن کردن سبب جنگ و ویرانی برای همه مردم تلاش خواهند کرد .

کمونیست ها برای ایجاد جنبش صلحی گسترده و قوی که بتواند به جتگ ها نقطه پایانی بگذارد وبه این طریق از مصیبت های بعدی آواره گی جلو گیری نماید تلاش خواهند کرد .

کمیته اجرایی حزب کمونیست در دانمارک

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: