نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-08-26

نویدنو  04/06/1394 

 

حزب کمونیست یونان : پیش روی انتخابات زود رس

برگردان : هاتف رحمانی

استعفای اخیردولت سیریزا – انل ، به انتخابات زود رس پارلمانی ( به احتمال زیاد در 29شهریور) منجر می شود .

همان طور که به خوبی آشکار است ، سیریزا انتخابات ژانویه 2015 را  با فریب کارگران ، وعده فسخ قانون های ضد مردمی ، که قبلا از سوی دولت های پاسوک و دموکراسی نوین ، پس از موافقت با سازمان های امپریالیستی ( اتحادیه اروپا ، صندوق بین المللی پول ، بانک مرکزی اروپا ) به تصویب رسیده بودند برد .

حزب کمونیست یونان به موقع هشدار داد که سیریزا ، یک " چپ" ، حزب اپورتونیستی که به یک حزب سوسیال دموکراتیک تغییر یافت ، از سوی بوزژوازی برای مدیریت بحران انتخاب شد و نمی تواند یک خط سیاسی به سود مردم را اجرا کند .

حزب ما موضع خود را فرموله کرده بود که در درون مسیر توسعه سرمایه داری ، داخل اتحادیه اروپا و ناتو هیچ راهی به سود طبقه کارگر و دیگر لایه های مردمی نمی تواند وجود داشته باشد . 

همان طور که در طی چند ماه مدیریت سرمایه داری نشان داده شد ، سیریزای "چپ" ، که همراه با حزب "راست" ناسیونالیست حکومت می کردند ، نه تنها 2 موافقتنامه قبلی و بیش از 400 قانون اجرایی ضد مردمی دولت های پیشین را فسخ نکردند ، بلکه ان ها را به اجرا گذاشتند و موافقت نامه سوم حتی دردناک تری با قدرت های امپریالیستی را در پارلمان  به تصویب رساندند.   این موافقت نامه حمایت دیگر حزب های بورژوایی را به همراه داشت و در پارلمان با رای ان ها به تصویب رسید : حزب "دست راستی " دموکراسی نوین ، حزب سوسیال دموکراتیک پاسوک ، حزب "مرکز گرای" پوتامی . این موافقت نامه جدید همه حقوق باقیمانده را قتل عام می کند ، کاهش جدیدی در دستمزد ها و مستمری ها را تحمیل می کند ، حقوق تامین اجتماعی را فسخ می سازد ، مالیات های باز هم گسترده تری بر لایه های مردمی تحمیل می نماید، سیاست خصوصی سازی را ارتقا می دهد و غیره .

علاوه بر این ،  دولت "چپ – میهن پرست" در طی این ماه ها بدون تناقض در چارچوب شرکت کشور ما در اتحادیه های امپریالیستی ناتو و اروپا ، " متحد راهبردی" با امریکا عمل کرد . در بسیاری از ماموریت ها و مانور های  ناتو شرکت کرد ، حتی با اسرائیل مانورهای نظامی  سازمان داد ، قول پایگاه جدیدی ( در جزیره کاپاتوس) به امریکا وناتو داد ، در اتحادیه اروپا به گسترش و تقویت جنگ تجاری علیه روسیه رای داد و غیره .   

پس ، در عمل نشان داده شده است که دولت سیریزا – انل دولت ضد مردم دیگری است ، که با شعارهای "چپ" به شیوه یک سانی به بورژوازی ، اتحادیه اروپا وناتو خدمت کرد ، کاری که دولت های قبلی انجام داده بودند. امروز ، حزب های حاکم سیریزا – انل ، با استفاده از همان استدلال هایی که دموکراسی نوین و پاسوک در گذشته از آن ها استفاده می کردند ، از موافقت نامه ضد مردمی جدید بعنوان تنها راه حفظ کشور در منطقه یورو و اتحادیه اروپا دفاع می کنند ، چیزی که بعنوان رهایی مردم وانمود می شود . سیریزا ، درست مانند تمام حزب های بورژوایی ، در میان طبقه کارگر و مردم توهمی را می پراکند که اتحادیه اروپا و سرمایه داری ، به شرط ان  که کارگر ها به تحمل اقدام های ضد مردمی ادامه دهند می تواند انسانی شود.

هم زمان ، سامانه سیاسی بورژوازی در راستای جلوگیری و کنترل هر تغییر ریشه ای در آگاهی مردم که می تواند با افشا نقش سیریزا تحقق یابد به ساختن حزب های جدید ادامه می دهد . یک چنین حزبی ، با عنوان "اتحاد مردمی" ، از سوی عضو های پارلمان و وزیر های پیشین سیریزا تشکیل شد . این نیروها ، که بعنوان "پلتفرم چپ" در داخل سیریزا فعال بودند ، مسئولیت عظیمی در فریب مردم بعهده دارند . آن ها ، حتی بعنوان وزیر ، در اجرای قانون های ضد مردمی پیشین مشارکت کردند . آن ها فعالانه در تلاش های دوره گذشته برای فریب مردم که پیشنهاد بدیلی در داخل دیوار های اتحادیه اروپا وجود دارد شرکت کردند و با موافقت نامه ضد مردمی که از سوی دولت سیریزا – انل در 20 فوریه با تروئیکا امضا شد موافقت کردند ، با پیشنهاد 47 صفحه ای عرضه شده به اتحادیه اروپا از سوی سیریزا و غیره موافقت کردند . اکنون که توهم های تغذیه شده از سوی سیریزا ضربه خورده اند ، این نیروها بازگشت به پول ملی را بعنوان راه حلی برای مردم ، همراه با اقدام های دیگری برای مدیریت سیستم ترویج می کنند . آن ها بعنوان  " مانعی" برای رادیکالیزه شدن مردم عمل می کنند ، برای به تله انداختن مردم در داخل راه رشد سرمایه داری تلاش می کنند .

در تمام دوران ، حزب کمونیست یونان پیوسته نقش سیریزا و دیگر حزب های بورژوایی را افشا کرد، برای فسخ توافقنامه و تمام اقدام های ضد مردمی مبارزه کرد ، برای جلو گیری از اقدام های جدید ، برای پیش برد مبارزه کارگری – مردمی ، برای جبران خسارت های آن ها و ضرورت رضایت آن ها در ترکیب با تنها راه حل بدیلی که در راستای منافع طبقه کارگر و سایر لایه های مردمی قرار دارد مبارزه کرد .

 گرد هم آوری جنبش کارگری و تاسیس اتحاد اجتماعی – مردمی بین طبقه کارگر ، دهقان های فقیر، خویش فرماهای شهری ، جوان ها وزن ها از خانواده های لایه های مردمی در راستای تقویت مبارزه ضد انحصاری – ضد سرمایه داری برای سرنگون کردن واقعی ، اجتماعی کردن انحصار ها ، جدایی ازاتحادیه اروپا و ناتو و لغو یک جانبه بدهی ، با قدرت کارگری – مردمی .

ما مبارزه را با این خط در راستای تقویت حزب کمونیست یونان در جنبش کارگری – مردمی و در پارلمان به حرکت در می آوریم ، با شدت به مبارزه برای منافع طبقه کارگر و آزادی آن از یوغ بهره کشی سرمایه داری ادامه می دهیم .

2015/08/24

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: