نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-07-24

نویدنو  1/05/1394 

 

یونان - اعتراض خشونت بار به مصوبه تدابیر گسترده ریاضتی 

 

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
پنج‌شنبه  ۱ مرداد ۱٣۹۴ -  ۲٣ ژوئيه ۲۰۱۵


ده ها معترض یونانی شامگاه چهارشنبه همزمان با تصویب دومین بسته اصلاحات اقتصادی، در برابر ساختمان مجلس این کشور گردهم آمدند. اعتراضی که به خشونت انجامید. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آتن، نزدیک به شش هزار معترض یونانی شامگاه دیشب (چهارشنبه) در برابر ساختمان مجلس این کشور گردهم آمدند و علیه دولت 'آلکسیس سیپراس' نخست وزیر کشورشان شعار دادند. اعضای حزب وابسته به کمونیست 'پم/
PAME' این گردهم آیی را ترتیب داده بودند. 
ارائه این بسته اصلاحات اقتصادی و رای گیری درباره آن که تدابیر ریاضتی گسترده ای را دربر می گیرد، چالش جدیدی پیش روی سیپراس قرار داد، پس از اینکه وی هفته گذشته با اعتراضات عمده ای از سوی هم حزبی هایش روبه رو شده بود. 
اعضای حزب حاکم 'سیریزا' در مجلس این کشور، بعد از توافق آتن با اتحادیه اروپا برای دریافت سومین بسته کمک های مالی دوشنبه (۲۲ تیر) به اولین بسته اصلاحات اقتصادی که چهارشنبه (۲۴ تیر) به مجلس این کشور ارائه شده است، بشدت اعتراض کردند. 
سیپراس برای تصویب دومین بسته اصلاحات اقتصادی از نمایندگان احزاب مخالف در مجلس کمک گرفت. 
شماری از معترضان به سوی نیروهای امنیتی که برای حراست از ساختمان مجلس یونان حضور داشتند بمب های دست ساز پرتاب کردند. 
'کاترینا و جرج سرگیدو کوکیناویس' دو تن از اعضای حزب سیریزا که در تظاهرات دیشب حضور داشتند، گفتند که دولت سیپراس 'دیگر به مردم گوش نمی دهد' و به همین دلیل آنها به این دولت اعتراض می کنند. 
دولت چپ گرای سیپراس با وعده پایان دادن به تدابیر ریاضتی در ماه ژانویه (دی/بهمن) به قدرت رسید اما دولت یونان در پی رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا، تعهداتی را برای تدابیر ریاضتی بیشتر پذیرفته است. 
دومین بسته تدابیر ریاضتی که شامل موارد کمتری نسبت به بسته اول می شود، اصلاحاتی را در زمینه طرح های تامین اجتماعی حفاظت از پس اندازهای بانکی و تدابیری برای افزایش نقدینگی بانک ها را دربر می گیرد که روز دوشنبه (۲۹ تیر) پس از سه هفته تعطیلی فعالیت خود را از سر گرفتند. 
بر اساس گزارش دیگری از خبرگزاری فرانسه، از مجموع ٣۰۰ نفر نماینده مجلس یونان ۲٣۰ نفر به این بسته رای مثبت دادند که بیشتر آنها از احزاب مخالف بودند؛ اما از ۱۴۹ عضو حزب سیریزا در مجلس، ٣۶ نفر رای منفی به آن دادند. 
مردم یونان از ماه دسامبر گذشته (آذر/دی ۱٣۹٣) بیش از ۴۰ میلیارد یورو از حساب های خود در بانک های این کشور برداشت کرده اند که نقدینگی و فعالیت عادی بانک ها را مختل کرده است. 
کمک های صندوق نقدینگی فوری بانک مرکزی اروپا تنها منبع تامین نیازهای مالی بانک های یونان است تا زمانیکه آتن بتواند قسط جدیدی از وام های خود را دریافت کند. 
یونان از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون، مبلغ ۲۴۰ میلیارد یورو برای حل مشکل مالی خود البته مشروط به اجرای تمام خواسته های وام دهندگان، وام دریافت کرده است. 
مذاکرات آتن و بروکسل برای حل بحران مالی این کشور دوشنبه گذشته (۲۲ تیر) به توافقی منجر شد که بر اساس آن آتن باید ۵۰ میلیارد یورو از دارایی های خود را در صندوق اعتباری به ودیعه گذاشته و تدابیر سخت گیرانه ای در حوزه مالیات ها و کاهش هزینه های دولت بپذیرد. 
حدود ۷۰ درصد بستانکاران این کشور نهادهای بین المللی و یا کشورهای حوزه پولی یورو هستند. دراین میان صندوق بین المللی پول ٣۲ میلیارد یورو، بانک مرکزی اروپا ۲۷ میلیارد یورو، دولت های منطقه پولی یورو جمعا ۵٣ میلیارد یورو و مکانیسم ثبات مالی اروپایی ۱۴۱میلیارد و ٨۰۰ میلیون یورو از یونان طلب دارند. یونان همچنین به میزان ۱۰۰ میلیارد یورو اوراق قرضه در بازارهای جهانی فروخته است.

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: