نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-07-23

نویدنو  1/05/1394 

 

یونانی ها را می آویزند تا خشک شوند

 مورنینگ استار – هاتف رحمانی

" مصلوب " عبارتی بود که یک مقام ناشناس اتحادیه اروپا برای توصیف الکسیس تسپیراس نخست وزیر یونان پس از ماراتون گفتگو های آخر هفته او با رهبر های منطقه یورو به کار برد .

عبارت می تواند  به صورت درخوری  برای توصیف وضعیت کشور او استفاده شود – هدف عمدی تنبیه دردناک و تحقیر آمیز در دست های اتحادیه اروپایی . 

این یک مورد ناخوش آیند دارونیست، بلکه چیزی است که یونان به بلعیدن آن در راستای تامین موفقیت آینده ناچار خواهد بود .

" موافقت نامه "" کمک مالی" هیچ چراغی را در انتهای تونل عرضه نمی کند.

با هدف درخواست های ریاضتی صندوق بین المللی پول ، اتحادیه اروپا وبانک مرکزی اروپا قرار گرفتن یونان از زمان سقوط مالی ،اقتصاد یونان درهم شکسته است – مانند هر اقتصادی که دستمزدها  و هزینه های عمومی را کاهش می دهد ، همه را فقیر تر می سازد .  

اقتصاد یونان در سقوطی 25 درصدی نسبت به قبل از زمانی قرار دارد که اتحادیه اروپا شفای آن را مدیریت کرد . 

انجلا مرکل صدر اعظم المان ، رهبر اصلی هدایت کننده ریاضت در قاره ، در برابر درخواست آقای تسپیراس برای لغو اندکی از وام ها موضع سختی گرفت . اما واقعیت آن است که وام ها هرگز باز پرداخت نخواهد شد – یک اقتصاد محکوم شده به رکود هرگز در وضعیتی برای باز پرداخت نخواهد بود .

علت آن است که – درست مانند کولاک از بند رها شده در این سوی کانال از سوی آقایان کامرون و اسبورن ، هماره بدهی های بریتانیا  به افزایش ادامه می دهد – قطع وام هرگز هدف نبوده است . 

ریاضت اقتصادی یک راهبرد اقتصادی نیست . یک راهبرد سیاسی است .

در سراسر اتحادیه اروپا ، حمله ها به دستمزدها ، مستمری ها و سن بازنشستگی ، خدمات عمومی و حق اشتغال همه دنده هایی برای تحکیم رئیس ها و تضعیف زحمتکشان هستند.

در بریتانیا ، یک دولت مشتاق با شوق وذوق برنامه را انجام داد ، اما اتحادیه اروپا اماده است تا پا پیش بگذارد و دموکراسی را زمانی که با مقاومت مردمی رو در روست پایمال کند.

آتن اکنون موافقت کرده است که سن بازنشستگی ، که قبلا از 60 سال به 65 سال برای مرد ها در راستای دستورهای اتحادیه اروپا  در طی چند سال گذشته افزایش یافت ، بیشتر خواهد شد . 

بازنشستگی پیش از موعد به جز برای مشاغل " سخت" و"خطرناک" در یک حرکت گمراه کننده بر چیده خواهد شد ، که یاد آور پیشنهاد دولت بریتانیا برای مجبور کردن آتش نشان ها به ادامه کار دشوار بدنی و کار خطرناک  خوب به طور استثنایی در سال خوردگی است .

جارو کردن خصوصی سازی ها که سیریزا به خاطر آن انتخاب شد در حال پیشروی است . شبکه برق ، کشتی های مسافری ، بندرها

صندوق جدیدی ، با کمک 50 میلیارد یورویی از  دارایی های عمومی تاسیس خواهد شد و افسار ان آزاد خواهد بود تا آن ها را برای بازپرداخت طلب کارها شلاق بزند یا طور دیگری از آن ها کسب سود نماید .

 تسپیراس آن را دست آوردی ارزیابی می کند که این صندوق اکنون در آتن مستقر است و نه در لوکزامبورگ .

 اما این آسودگی کوچکی است چون اتحادیه اروپا نیز امتیازهایی کسب کرده است که ، تایپد ، شخص مسئول خصوصی سازی اموال دولتی " مستقل" از کنترل سیاسی خواهد بود – که این از پاسخگویی دموکراتیک  دور است . 

یونان باید اداره خدمت های عمده را نیز " سیاست زدایی" کند ، تمام قدم ها به سوی دیدگاه کابوس در قلب یورو – رفع کنترل سیاسی از سیاست اقتصادی است .

 به عبارت دیگر ، پایان حق ما برای اظهار دموکراتیک برسرمهم ترین موضوع ها برای چگونه زندگی کردن – از حزب ما ، حقوق ما در کار و مستمری های ما تا توانایی ما بعنوان یک جامعه برای تضمین دسترسی هر کسی به مراقبت بهداشتی ، آموزش وپرورش ، مسکن و خیلی چیز های دیگر . 

 هرکسی که به دموکراسی اعتقاد دارد باید با یونان همبستگی کند و صدای خشم ما را نسبت به مصلوب کردن مردم به خاطر تهور آن ها در مخالفت با اتحادیه اروپای نئو لیبرال بالا ببرد .

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: