نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-07-23

نویدنو  1/05/1394 

 

موضع حزب کمونیست اسلواکی در باره سیاست سیریزا حزب حاکم یونان ودرخواست موضع اصولی وبنیادی حزب های کمونیست برای همکاری استوار تر 

برگردان : مهرگان

حزب کمونیست اسلواکی از نزدیک پی آمدهای مالی و اقتصادی بحران سرمایه داری را که در حال حاضر فشار شدیدی بر جامعه یونان دارد رصد وتحلیل می کند.  از ابتدا مایلیم تاکید کنیم که ما این حقیقت را که  بحران  نه ناشی از مردم یونان ، بلکه ناشی از گروه مالی چندملیتی ، به ویژه بانک های خصوصی فرانسه والمان است درک می کنیم . مردم یونان قربانی گروه های مالی چند ملیتی هستند که سیاست اعتباری یونان را سازمان دادند و آن ها را وارد بدهی کردند . مقدار بدهی آن چنان بزرگ است که هیچ امکان واقعی برای باز پرداخت آن وجود ندارد .

بر این مبنا باید بگوییم که سیریزا حزب حاکم یونان که انتخابات را به خاطر برنامه رادیکال چپ گرایانه برد ، با پذیرش شرایط اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول برای اجرای ریاضت اقتصادی و اصلاح های ضد اجتماعی به ملت خیانت کرد و شهروند های آن ها با آشکاری بسیار ماهیت پوپولیست آن را افشا کرد .   

حزب کمونیست در گذشته تاکید کرده است که در جنبش بین المللی کمونیستی  حزب های معینی به شدت روی کرد های اپورتونیستی نشان می دهند . آن ها قصد دارند نسبت به جنبش ما و سیاست های پوپولیستی چپ گرای خود وسپس با خیانت به لایه های گسترده ای از مردم با تخطی از ارزش های چپ رادیکال  بی اعتمادی ایجاد کنند .

 ما باید توجه دراز مدتی به این حقیقت داشته باشیم که روش های همکاری و هماهنگی نزدیکی وجود داشته اند که برای حزب های سیاسی سرمایه مورد استفاده قرار گرفتند ، در یک کلام غیبت کاربست اصول انترناسیونالیسم پرولتری . کشورهای منفرد و حزب های کمونیست آن کشور ها از راست مورد فشار قرار دارند ، آن ها منزوی می شوند و عملیات حزب های کمونیست هماهنگ نیست .  

 حزب کمونیست اسلواکی حزبی با بیش از 90 سال تاریخ سرشار از مبارزه طبقاتی ، مبارزه با فاشیسم ، اما با تجربه ساختمان سوسیالیسم است . ما به ارزش های مارکسیسم – لنینیسم و پی آمد های مثبت سوسیالیسم در چکسلواکی وفا داریم . با این حال ما برای باز سنجی تعدادی از کنش ها ، خطا ها و فرو گذاری هایی که جنبش کمونیستی در گذشته انجام داد صریح ومنتقد هستیم . 

  ما برای درک جهان معاصر و تغییر های آن ونیز توسعه جامعه انسانی در رابطه دیالکتیکی و متنوع آن تلاش می کنیم . ما برای درک ، پذیرش وحتی حمایت ازتعدیل های مختلف اقدام سیاسی عمل گرایانه حزب های کمونیست وچپ گرادر کشورهای مختلف تلاش می کنیم .همچنین ، ما  برای گفتگوی سیاسی و سازش های ضروری در مناقع اکثریت جامعه آماده ایم . هیچ یک از این ها نمی تواند به جوهر اساسی حزب چپ رادیکال آسیب برساند. و نباید به هیچ وجه بر خلاف منافع مردم باشد . 

 رهبر های حزب سیریزا بسیار زیاد تحت تاثیر حزب چپ اروپایی ، از حدود تجاوز و بلند همتی مبارزه برای حقوق اکثریت زحمت کش ها را رها و مبارزه را تسلیم نظم اجتماعی جدیدی کرده اند .

حزب کمونیست اسلواکی رفتار سیاسی و ساختار های مالی اخیر را که مصالح عواید آن ها وسود حامی های ان را به پیش می برد ، ومردم یونان را به ورشکستگی می کشاند محکوم می کند. در همین عرصه حزب کمونیست اسلواکی از سخنرانی ها وبیانیه های صادر شده از سوی دولت جمهوری اسلواک فاصله می گیرد .ما کاملا وضع مردم یونان را درک می کنیم ودر کنار ان هاییم .

  ما سیاست حزب سیریزا را  نیز که با سیاست های غیر اصولی و با اقدام خود به مردم یونان دروغ گفت ، آن ها را فریب داد و آن ها را تحویل بخشش سرمایه بین المللی کرد  محکوم می کنیم . این واقعیت بعنوان یک خیانت آشکار به مردم زحمتکش یونان شناخته می شود .

 رخ داد های روز گذشته در یونان هیئت سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست اسلواکی را وا داشت با این درخواست به شرکای خود ، حزب های کمونیست اروپا و جهان رو نماید و آن ها را به همکاری نزدیک تر و هماهنگ شده در داخل سازمان حزب های کمونیست وکارگری دعوت نماید .

 ما انتقاد خود را نسبت به فعالیت های حزب چپ اروپایی، به موضع غیر اصولی ان ، به همدستی با سرمایه جهانی و خیانت به اصول بنیادی چپ رادیکال ابراز می داریم . ما از حزب چپ اروپایی می خواهیم ناظر منفعل اوضاع جهان نباشد ، واز این رو نه تنها یاری به نیروهای راست گرا را متوقف نماید ، بلکه به تمامی نقش خود را بنا به جایگاه  خود و انتظار نیروهای مترقی سراسر جهان به تصویر کشد .

با این تقاضا ما همبستگی خود را با حزب کمونیست یونان و مردم یونان در مبارزه آن ها برای حقوق کارگران اعلام می کنیم .

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: