نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-07-23

نویدنو  1/05/1394 

 

حزب کمونیست یونان :

نه به تسلیم ! مبارزه کارگران – مردم  راه خروج است

برگردان : مهرگان

دیروز در 15 جولای ، سیریزا که وعده داده بود "قانون تک ماده " ای را که موافقت نامه و اقدام های ضد مردمی را فسخ کند  بیاورد ، " یک قانون تک ماده ای" را با پیش نیاز های ضد مردمی اولیه برای موافت نامه سوم و توافق با سازمان های امپریالیستی اتحادیه اروپا – بانک مرکزی اروپا – صندوق بین المللی پول  آورد و از طریق مجلس با دنبال کردن شیوه های مسیر سریع به تصویب رساند .  هم زمان معاون دولت ، یانیس دراگاساکیس ، در گفتگو با ایستگاه رادیویی سیریزا ، آشکارا از دولت امریکا و رئیس جمهور اوباما به خاطر مشارکت آن ها در نهایی کردن موافقت نامه تشکر کرد .

در باز شماری رای ها که به درخواست حزب کمونیست یونان انجام گرفت مشخص شد ازکل 299، 229 نماینده رای "آری" 64 نماینده رای " نه" و 6 نماینده رای " ممتنع" داده اند .

نماینده های سیریزا ( 111از 149) ، آنل ، دموکراسی نوین ، پوتامی و پاسوک به موافقت نامه و پیش نویس لایحه رای دادند. 32 نماینده سیریزا رای نه دادند و 6 نفر ممتنع .این تفکیک ها منش قابل توجهی ندارد . این تفکیک افشا کننده گسترده فریب خوردگی است که کادر های به اصطلاح " پلتفرم چپ " آشکارااعلام کردند که به رای علیه لایحه مایل بودند اما از دولت و نخست وزیر که لایحه را مطرح کرد کاملا حمایت کردند !

هم زمان هزارها کارگر در مقابل مجلس و در ده ها شهر در سراسر کشور ، در تظاهرات رزمنده بزرگ پامه ( جبهه رزمنده همه کارگر ها) اعتراض کردند . این اعتراض ها  پیام  قدرتمند ی علیه دولت و حزب های مخالف بورژوایی فرستاد که در حال " خدمت کردن" به تفاهم نامه دیگری برای مردم در راستای ادامه مکیدن خون آن ها برای سود سرمایه هستند. منش توده ای ، رزمندگی و دفاع از پامه تحریک برنامه ریزی شده با هدف حمله به راهپیمایی با شکوه پامه در اتن را افشا و خنثی کرد .  

 دیمتریس کوتسامپاس دبیر کل حزب کمونیست یونان ، در سخنرانی خود یاد آور شد که تلاش آگاهانه برای فریب مردم به انتهای خود رسیده است وتاکید کرد که مردم تاوان تفاهم نامه رنج آور تسپیراس را ، که دولت سیریزا – آنل بعنوان تنها گزینه ، با بهره برداری از همان استدلال هایی که دولت های قبلی به کار می بستند مطرح می کنند خواهند پرداخت. او همچنین تاکید کرد که این موافقت نامه شدیدا شکننده است چون مبارزه بین فرانسه والمان بر سر آینده منطقه یورو و نیز مبارزه بین المان وامریکا برای سرکردگی در اروپا شدید تر می شود . قربانی های این تقابل ها مردم یونان هستند. به این دلیل ، و با وجود موافقت نامه ، خروچ یونان از منطقه یورو نمی تواند در دوره بعدی نا دیده گرفته شود ، و یاد آور شد که یونان سرمایه داری با دراخما ( پول ملی یونان) راه حل بدیل برای مردم یونان نیست .   

او تاکید کرد که راه خروج واقعی به معنی گسیختن از اتحادیه اروپا ، سرمایه و قدرت آن است .  در راستای هموار کردن راه برای این راه حل ، مردم باید هر چه زود تر خود را متحد وسازمان دهی کنند . جنبش کارگری باید دوباره سازماندهی شود و گرایش روشن ضد سرمایه داری پیدا کند. بر پایه این درخواست ها ، جنبش کارگری باید اتحاد مردمی اجتماعی را با سایر جنبش های مردمی که گرایش ضد انحصاری دارند توسعه دهد .مردم باید صرف نظر ازشرط های مختلف و تفاوت های احتمالی که دارند همکاری با حزب کمونیست یونان را تقویت کنند .

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: