نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-07-08

نویدنو  17/04/1394 

 

نامه فیدل کاسترو به الکسیس تسپیراس نخست وزیر یونان

برگردان : هاتف رحمانی

 جناب آقای الکسیس تسپیراس

نخست وزیر یونان                  

من پیروزی سیاسی درخشان شما را ، که جزئیات آن را از نزدیک از طریق کانال تله سور دنبال می کردم صمیمانه تبریک می گویم .

یونان در میان کوبایی ها بسیار آشناست . زمانی که در مدرسه تحصل می کردیم یونان به ما فلسفه ، هنر وعلوم باستانی  و همراه با آن ها پیچیده ترین فعالیت های انسانی ، یعنی هنر و علم سیاست ها را آموخت .

کشور شما ، به ویژه دلیری شما در موقعیت کنونی ، در میان خلق های امریکای لاتین وکارائیب این نیمکره که شاهدند چگونه یونان ، در برابر  تجاوز خارجی ، از هویت وفرهنگ خود دفاع می کند تحسین بر انگیز است . آن ها هرگز فراموش نمی کنند که یک سال پس از حمله هیتلر به لهستان ، موسولینی به سربازهای  خود دستور حمله به یونان را داد ، وآن کشور شجاع حمله را پس زد و تجاوز کارها را عقب نشاند ، و واحد های مسلح المان را با منحرف کردن از هدف اصلی  وادار به صف آرایی به سوی یونان کرد .   

کوبا ظرفیت شجاعت و رزمندگی سرباز های روسی را می شناسد ، که همراه با نیروهای متحد قدرتمند خود جمهوری خلق چین ، ودیگر ملت های خاورمیانه واسیا، همیشه به اجتناب از جنگ می کوشند ، اما هرگز به هیچ تجاوز نظامی بدون پاسخی قدرتمندانه و ویران گر اجازه نخواهند داد .

در وضعیت سیاسی کنونی جهان ، که صلخ وبقای بشر به نخی بند است ، هر تصمیمی ، بیش از همیشه ، باید به دقت اندیشیده ومورد اجرا قرار گیرد، به نحوی که هیچ کس  نتواند به صداقت و جدیت بسیاری از رهبر های مسئول و جدی که امروز برای رو در رو شدن با مصیبت هایی که جهان را تهدید می کنند مبارزه می کنند تردید کند .

رفیق ارجمند الکسیس تسپیراس ، ما برادرانه بزرگ ترین موفقیت رابرای شما آرزو مندیم .

سرچشمه : گرانما

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: