نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-05-29

نویدنو  09/03/1394 

 

 

بیانیه هشدار ژنرال های جمهوری دموکراتیک المان پیشین

سربازان صلح

برگردان : هاتف رحمانی

ما بعنوان افراد نظامی که در نیروهای مسلح جمهوری دموکراتیک المان مسئولیت داشتیم ، با نگرانی عمیق نسبت به حفظ صلح و نجات تمدن اروپا به افکار عمومی جمهوری المان روی آورده ایم .

در سال های جنگ سرد که ما دوران طولانی  در رو در رویی و نظامی کردن امور درست تا مرز ستیزه آشکار زندگی می کردیم ، تخصص نظامی خود را برای حفظ صلح و حمایت از جمهوری دموکراتیک المان سوسیالیستی به کار بستیم .ارتش ملی خلق ، حتی یک روز تنها هم درگیر ستیزه نظامی نبود ، و در رخ داد های 1989-90 در مراقبت از آن که هیچ اسلحه ای مورد استفاده قرار نگیرد نقش برجسته ای بازی کرد . صلح همیشه اصل شماره یک رفتارهای ما بود . و به همین خاطر است که به شدت با استفاده از ارتش بعنوان ابزار پلیسی مخالفیم . تجربه آشکارا نشان می دهد که مسئله های حاد زمان ما نباید با ابزار های نظامی حل شوند .

یاد آوری ان که ارتش شوروی  شدیدترین ضربه تجاوز فاشیستی را در جنگ دوم جهانی تحمل کرد ارزشمند است . 27میلیون شهروند شوروی جان خود را برای پیروزی تاریخی خود از دست دادند . ما قدر دانی خود مان را در این سالگرد هفتادمین سال آزادی ( اروپا از فاشیسم) به آن ها و متحد ها  بدهکاریم..

یاد آور می شویم که جنگ دیگر بار به هم نشین پایدار بشریت تبدیل شده است . نظم نوین جهانی تحت اداره ایالات متحده امریکا و متحد های آن در زمان های اخیر به جنگ در یوگسلاوی ، افغانستان ، عراق ، یمن ، سودان ، لیبی و سومالی منجر شده است . نزدیک به دو میلیون نفر قربانی این جنگ ها هستند ، و میلیون ها نفر آواره شده اند .

اکنون رخ داد جنگ به اروپا رسیده است . دیدن آن که راهبرد ایالات متحده حذف روسیه بعنوان یک رقیب و ضعیف کردن اتحادیه اروپا است دشوار نیست . در سال های اخیر ناتو به نزدیک مرزهای روسیه خزیده است . با تلاش برای پیوستن اکرایین به اتحادیه اروپا و ناتو ، کوردون سانتیز( بیماری مسری) می تواند از کشورهای بالتیک تا دریای سیاه  برای منزوی کردن روسیه از بقیه اروپا کشیده شود . بنا بر محاسبه های امریکایی ، هر اتحاد المانی – روسی باید دشوار یا غیر ممکن گردد. 

  در راستای نفوذ بر افکار عمومی در این جهت ، کارزار رسانه ای بی سابقه ای با قدرت کامل در جریان است ، که در آن سیاست مدارهای اصلاح ناپذیر و روزنامه نگار های فاسد بر طبل جنگ می کوبند . جمهوری فدرال المان در این فضای نفرت اندود ، باید برای ترقی صلح ایفای نقش کند. جایگاه جغرافی سیاسی المان و تجربه تاریخی آن و منافع عینی مردم آن همگی ، بر خلاف فراخوان رئیس جمهور برای مسئولیت بزرگ نظامی ، و هیستری جنگ و روس هراسی بر انگیخته شده از سوی رسانه ها خواستار این هستند .

تشویق به نظامی کردن اروپای شرقی بازی با آتش نیست بازی با جنگ است !

با شناخت ماهیت ویران گر جنگ مدرن و  برای وفاداری به مسئولیت های خود ، بعنوان شهروند ، با روشنی کامل اعلام می کنیم : جنایتی علیه بشریت از پیش در اینجا آغاز شده است . 

آیا افراد بسیاری که پیش از این ، در جنگ جهانی دوم کشته شدند ، ویرانی عظیم در سراسر اروپا ، جریان آواره ها و سوگ پایان ناپذیر بشریت فراموش شده اند ؟ آیا جنگ های جدید تر امریکا و ناتو به اندازه کافی سبب اندوه نیستند ؟ آیا پیش از این  به اندازه کافی جان انسان ها را نگرفته اند ؟

آیا درک نمی کنیم  یک در گیری نظامی در قاره  فشرده از جمعیت اروپا به چه معناست ؟

صد ها هواپیمای جنگی،هواپیماهای بی سرنشین مسلح به بمب و راکت ، هزارها تانک و وسایل نقلیه زرهی ، سامانه های توپخانه وجود خواهد داشت . در دریای شمال ، دریای بالتیک ، دریای سیاه رزم ناو های بسیار مدرن خواهند جنگید ، و ، هر دو طرف باید در انتظاربمب اتمی باشند. هیچ تمایز ی بین آن که کجا جبهه جنگ است وجود نخواهد داشت . میلیون ها مادر در مرگ فرزندان و همسران ، پدران و برادران خود سوگواری خواهند کرد. چشم انداز اروپا به زمین بایری تبدیل خواهد شد .

آیا امکان تحقق این تصویر وجود دارد؟ نه ،هزار بار نه!

از این رو ما به افکار عمومی المان رو می کنیم :

هر سناریوی این چنینی باید متوقف شود .

ما به هیچ لفاظی جنگی نیاز نداریم . به جای آن به بحث های صلح نیازمندیم.

ما به هیج ماموریت خارجی برای نیروهای مسلح  ، و به هیچ ارتشی از اتحادیه اروپا  نیاز نداریم.

ما به تامین مالی بیشتر برای هدف های نظامی نیاز نداریم ، ما نیازمند بودجه برای تامین نیازهای اجتماعی و بشر دوستانه ایم .

ما به تب جنگ برانگیخته شده علیه روسیه نیاز نداریم ، ما به درک متقابل ، همزیستی و مناسبات همسایگی نیازمندیم .

ما به وابستگی نظامی به امریکا نیاز نداریم ، ما به کسب مالکیت صلح نیازمندیم .

به جای " نیروی واکنش سریع ناتو" در مرزهای شرقی ، ما به گردشگری بیشتر، تبادل جوان ها ، وبرداشتن گام به سوی صلح با همسایه های شرقی خود نیازمندیم.

ما با آلمانی امن در اروپایی امن نیازمندیم .

شاید فرزندان ما ، نواده های ما ، نبیره های ما ، این روش را به یاد آورند .

چون همه ما به خوبی معنی جنگ را می دانیم ، ما صدای خود را علیه جنگ بلند می کنیم ، ما صدای خود را برای صلح برمی افرازیم .

برای دیدن امضا ها به اینجا. تقه بزنید

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: