نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-05-26

نویدنو  05/03/1394 

 

 

آیا فنلاند به راستی برای جنگ با روسیه آماده می شود ؟

برگردان : هاتف رحمانی

فنلاند 900.000 نفر از نیروهای ذخیره نظامی اش را که می توانند در صورت بروز بحران نظامی در برابر صحنه پدیداری تنش بین روسیه و همسایه هایش ایفای نقش کنند مطلع کرده است . 

وزیر دفاع فنلاند در تارنگاشت خود اعلام کرد کارزار نامه نگاری از سوی ارتش فنلاند ظاهرا برای در دسترس بودن ذخیره ها صورت گرفته است و از ذخیره ها خواسته شده است تا طبق آن چه که ارتش برای آن ها آماده می کند توان مندی های فردی خود را به روز کنند.

 

تارنگاشت ارتش یاد آورشد نامه ها در نتیجه اصلاح گسترده ی آغاز شده از سال 2008 که وظیفه های بسیاری از ذخیره ها و نیروهای دفاعی را تحت تاثیر قرار می دهد ، برای آگاه کردن ذخیره ها از نقش فردی ان ها  در صورت ورود فنلاند به ستیزه ارسال می شوند.     

زمان نامه نگاری سبب تعجب شده  است ، هر چند رابطه بین روسیه و همسایه اش فنلاند تند است .

روسیه به صورت فزاینده ای در بیش از یک سال گذشته در نتیجه الحاق کریمه و نقش آن در ستیزه اخیر در اکرایین در جهان منزوی شده است . با این حال در طی سال گذشته در دریای بالتیک نزدیک سواحل فنلاند – و نیز کشورهای شمالی اروپا - مانور های نظامی انجام داده است .   

فنلاند با روسیه مرزهای مشترکی دارد اما عضو اتحاد نظامی ناتو نبودن کشور ، آن را بالقوه در برابر تجاوز آینده روسیه آسیب پذیر می سازد .

ظاهرا با اطلاع از خطر های نظامی بالقوه ، وزرای خارجه ملت های شمالی سوئد ، نروژ ، فنلاند ، دانمارک و ایسلند در آوریل سال جاری هشدار دادند که اروپای شمالی باید برای بحران های  احتمالی یا رخ داد های ناشی از (تهاجم) روسیه آماده باشند .

رویترز گزارش داد وزیر ها در بیانیه مشترکی درروزنامه نروژی افتن پوستن نوشتند " رهبر های روسیه نشان داده اند که برای استفاده عملی و موثر از ابزار های نظامی برای دست یابی به هدف های سیاسیشان آماده اند ، حتی اگر این درگیری اصول قانون های بین المللی را نقض کند. "

ارتش فنلاند حدود 16.000 عضو دارد اگرچه زمانی که نیروهای دریایی و هوایی به آن افزاوده شود این رقم افزایش می یابد . نیروها می توانند با فراخوان ذخیره ها به صورت قابل توجهی تقویت شوند .

وزیر نیروهای دفاعی فنلاند ( ارتش فنلاند) در تارنگاشت ارتش اعلام کرد  ذخیره ها " افراد قابل اطمینان و کسانی هستند که خدمت نظامی خود را به پایان رسانده اند."

اولین نامه در آغاز ماه می ارسال شد و آخرین دسته در چند روز اخیر ارسال شد . در نامه ها نیروهای دفاعی فنلاند به ذخیره ها گفته است :

" باید آمادگی خودرا بازیابی کنید و ماموریت زمان جنگ شما  پیوست نامه است . به عبارت دیگر ، می توانید مشاهده کنید وظیفه زمان جنگ واگذار شده به شما آیا در ذخیره است یا برای وظیفه های دیگری از سوی کارفرمای شما ذخیره شده بوده است . "

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: