نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-05-24

نویدنو  03/03/1394 

 

 

 مبارزه علیه فاشیسم به طور جدایی ناپذیری به مبارزه علیه سرمایه وابسته است

بیانیه حزب های کمونیست – شرکت کننده های همایش دنباس

برگردان : مهرگان

در 4تا 7 ماه می 2015به ابتکار حزب کارگران کمونیست روسیه و سازمان کارگران کمونیست جمهوری خلق لوگانسک همایشی از حزب های کمونیست وکارگریبرگزار شد . نماینده حزب های زیردر همایش شرکت کردند :سازمان کارگران کمونیست جمهوری خلق لوگانسک ،حزب کمونیست جمهوری خلق دونسک ، حزب کارگران کمونیست روسیه ، حزب کمونیست زحمتکشان بلاروس ، حزب کمونیست یونان ،حزب کمونیست ایتالیا حزب ها وسازمان های کمونیست که تحت شرایط ویژه ای در جمهوری های بالتیک واکرایین فعالیت می کنند ، جنبش سوسیالیست قزاقستان . حزب های معینی با عدم حضور در همایش در همایش مشارکت کردند ، این حزب ها به شرح زیرند : حزب کمونیست های بلغارستان ، حزب کمونیست سوریه ، حزب کارگران مجارستان ، اتحادیه کمونیست ها – انقلابی های فرانسه ، حزب نوین یوگسلاوی و برخی سازمان های دیگر . در همایش در باره اوضاع منطقه و وظیف های کمونیست ها تبادل نظر صورت گرفت .  

همایش چند روز پیش از هفتادمین سالگرد پیروی خلق بر فاشیسم برگزار شد. شرکت کننده ها با در نظر داشت این موضوع اعلام کردند که ، اتحاد جمهوری های خلق شوروی ، ارتش سرخ ، حزب کمونیست بلشویک ها که مبارزه عظیمی را به پیش بردند ونیز سازمان جوانان – کامسومول – همگی شایسته تقدیر و تشکر کسانی هستند که پیروزی بر فاشیسم را مورد تجلیل قرار می دهند. پیروزی اتحاد شوروی تحت هدایت یوسف ویسارویچ استالین علیه المان نازی ومتحد های ان به واسطه سازمان دادن قدرت کارگران شوروی ، برتری های ابزار تولید ، سوسیالیزه کردن ، و برنامه ریزی اقتصادی مرکزی ، به خاطر نقش برجسته توده های تحت هدایت طبقه کارگر، نقش برجسته حزب کمونیست – پیشتاز انقلابی زحمتکشان – به دست آمد . پیروزی نمایشگر درس تاریخی عظیمی برای حال و آینده جنبش های انقلابی است . 

شرکت کننده ها به سهم شایان توجه حزب های کمونیستی که جنبش های پارتیزانی ضد فاشیستی را در پیروزی علیه فاشیسم هدایت می کردند تاکید نمودند .

حزب های کمونیستی که در دونباس گرد آمدند تلاش های انجام شده از سوی ایدئولوژی های بورژوایی به ویژه بورژوازی اتحادیه اروپا و امریکا برای باز نویسی تاریخ را محکوم نمودند .

حزب های کمونیست وضعیت جاری منطقه را مورد بحث قرار دادند ویاد آوری کردند که رخ داد های خونبار در اکرایین به خاطر دخالت ایالات متحده امریکا ، اتحادیه اروپا و ناتو در امور داخلی کشور است که بعنوان بخشی از رقابت آن ها با روسیه سرمایه داری به اجرا در آمده بود و به مبارزه بین بخش های بزرگ سرمایه مربوط است . این نیروها رقابتی ظالمانه را برای به دست آوردن کنترل بازار و منابع انرژی اغاز کردند .  

حزب های کمونیست اقدام نیروهای فاشیست در اکرایین ، گسترش کمونیست ستیزی و تلاش برای ممنوع کردن نشانه ها و ایدئولوژی کمونیستی ونیز اقدام های خرابکارانه هدف گرفته شده علیه آرامگاه  لنین و دیگر مقبره های ضد فاشیست و شوروی را محکوم کردند . 

حزب های کمونیست همبستگی خود را با طبقه کارگر و زحمتکشان رزمنده اکرایین که علیه دولت واپسگرا مبارزه می کنند ابراز داشتند. آن ها تاکید کردند که توسعه امور باید از مسیر مبارزه طبقاتی تعیین شود و جایی برای توهم پارلمانی و یاوه گویی منفعل ها وجود ندارد . مبارزه علیه فاشیسم به صورت جدایی ناپذیری به مبارزه علیه بهره کشی سرمایه داری و رژیم بورژوازی پیوند دارد . 

حزب های کمونیست زحمتکشان را به سازمان دادن مبارزه خود بر مبنای پیگیری سوسیالیسم صرف نظر از آن که بخش های مختلف حکومت اغنیا چه نوع امپریالیسمی را بر می گزینند دعوت کردند .

سوسیالیسم جاری تروضروری تراز هر زمانی باقی است . این چشم انداز واقعی برای مخالفت با هر اتحاد بین کشوری برای گشودن راه به سوی اقتصاد و جامعه ای است که باید نه بر مبنای منافع بلکه بر مبنای تامین نیازهای زحمتکشان بنا شود . 

سرچشمه : سایت حزب کارگران کمونیست روسیه

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: