نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-05-15

نویدنو  25/02/1394 

 

 

نامه سرگشاده به نخست وزیر یونان الکسیس تسیپراس
از سوی دوستان مبارزات یونان برای عدالت اجتماعیی و آزادی

 

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com

آقای تسیپراس عزیز
ما یونانیان و یونانی – آمریکایی ها، مصریان و مصری – آمریکایی ها و ساکنین کشورهای سرتاسر مدیترانه و فراتر از آن، کسانی هستیم که تلاش های سیریزا و دیگر نیروهای سیاسی و جنبش های اجتماعی را برای آزادی یونان از دست دیکته های حاکمان اروپا، و تلاش برای ساختن جامعه ای برای مردم زحمتکش که توسط آنها نیز اداره شود، نگریسته ایم. در همین چارچوب است که این نامه را برایتان می نویسیم.
عکس شما در حال دست دادن با دیکتاتور مصر، رئیس جمهور عبدل فتاح السیسی موجب امواج شوک در میان دوستان یونان شد. همه ما بخوبی میدانیم که دنیای دیپلماسی امروز میتواند یک کسب و کار زشت باشد. در همین راستا ما آنقدر هم ساده لوح نیستیم که تصور کنیم کشوری که در تحت چکمه های مالی تروئیکا است میتواند از معاملات تجاری و ارتباط با نیروها و دولت های نسبتا نامطلوب هم اجتناب ورزد.
آنچه ما را نگران میکند اما، پیام
هایی سیاسی ای است که با این عکس همراه است، زیرا این عکس در جلسه ای برای به نمایش گذاشتن جعلی همکاری یونان، مصر و و اتحاد قبرسی در "جنگ بر علیه ترور" گرفته شده است.
یونانیانی که تحت دیکتاتوری های گذشته زیستند، و مردم مصر (و مردم عراق، سوریه و یمن و عرب – آمریکایی ها و غیره) همگی به خوبی میدانند که این عبارت – جنگ بر علیه ترور – پوششی است برای سرکوب، شکنجه ، انکار آزادی های مدنی، ممنوعیت بر سازماندهی کارگری، حبس، و کشتار. امروز این امر در تحت رژیم السیسی نورم است و در همین مفهوم است که او این عبارت را به کار میبرد. اخیرا مصر میزبان کنفرانسی بود برای سرمایه گذاران خارجی، صندوق بین المللی پول و استثمارکنندگان مشابه در شرم الشیخ. سرکوب و کشتار السیسی بیشتر از همه از این انگیزه ناشی میشود که به این چنین نیروها ثابت شود که کشور برای سرمایه گذاری آنها امن است. برخلاف این امر، سیریزا قصد خود را در پیگیری یک مسیر متضاد اعلام کرده بود. مثلا مقاومت در مقابل خواسته های سرمایه خارجی برای سرکوب و کاهش حفاظت از سودهای آنان و به جای آن، طرفداری از فقرا، بیکاران، بازنشستگان و غیره.
قیام در مصر و یونان، جنبش های چپ، کارگری، زنان و سایر جنبش ها را در سطح بین المللی آبدیده کرد، به آنها الهام بخشید که خودشان به خیابان های بروند و از جمله از مصر و یونان در مقابل واکنش ضد انقلابی ای که با آن روبرو شده بودند، دفاع نمایند. با این چنین روحیه ای بود که سیریزا نیاز فوری به گسترش نمونه یونان در سرتاسر اروپا برای تأمین امنیت مبارزه در خانه را خاطر نشان ساخته بود، با اشاره به امیدی که مثلا پیروزی پودموس در اسپانیا با خود به همراه خواهد آورد. این چشم انداز انترناسیونالیستی، امری است که ما همگی تحسین می کنیم.
ما به ادامه همبستگی مان متعهدیم و قول میدهیم که در چنین لحظات حیاتی، که مذاکرات با بانکداران و دولت های آنها در این نقطه اوج است، حمایت خود را حفظ کنیم. ما این امر رابه عنوان بخشی از وظیفه خود نسبت به متحدینمان در سرتاسر جهان می بینیم – این امر شامل همبستگی با دهها هزار زندانی سیاسی مصری و همبستگی با همه آنهایی است که بخاطر تلاش در ادامه انقلاب در مصر (در سرتاسر خاورمیانه و در آفریقای شمالی) که با شورش یونان و استقامت آنها بطور تنگاتنگی تنیده شده است، با سرکوب و خشونت مواجه هستند. ما بعنوان بخشی از ادامه آن همبستگی، از شما آقای تسیپراس میخواهیم که بر روی دوستانتان در سرتاسر دنیا حساب کنید، نمونه یونان را گسترش دهید، و در عوض تسلیم دنباله روی از دوستان دروغین در سالن های سنگ مرمر و سربازخانه های فولادین که کاملا قابل فهم ولی گمراه کننده اند، نشوید.

در همبستگی،
AKNY - جنبش همبستگی با یونان
Antarsya - US آنتارسیا – ایالات متحده
CPD - کمپین برای صلح و دمکراسی
MENA - شبکه همبستگی خاورمیانه – آمریکای شمالی

13 مه 2015

منبع :
Campaign for Peace and Democracy

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: