نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-04-28

نویدنو  09/02/1394 

 

 

 

توضیح نوید نو : زیبنده تر بود که این نوشتاراول بار در تارنگاشت وزین اخبار روز درج می شد ، که آغاز کننده بحث بود . اما بنا به ارزیابی سردبیر محترم انتشار آن را ضروری ندانسته اند . از این رو با این که خواست ما عدم ورود در این بحث ها بود، اما جهت تکمیل نظر های داده شده بر آن شدیم که این نوشتار را که حاوی دیدگاه متفاوتی است باز تاب دهیم .

 

وقتی هدف وسیله را توجیه می کند !

سخنی چند پیرامون مقاله ی " فرخ نگهدار و تاریخ سراسر جعلی "

صادق شکیب

با رویگردانی آقای فرخ نگهدار از اعتقادات پیشین خود و اتخاذ پیگرانه ی موضع علیه باورهای سوسیالیستی سازمانی که با اهداف مارکسیستی بنیاد گذاری شده است ، ایشان همه ی اعتبار خویش را نزد نیروهای ترقی خواهی که با اهداف و آرمان های چپ در کارزار مردمی برای دستیابی به آزادی و تحقق عدالت اجتماعی می رزمند ، از دست داده است . مضاف براینکه ایشان با وجود اعلام  کناره گیری از فعالیت سیاسی وبازنشستگی هنوز در مرکزیت سازمان فدائیان خلق ایران عضویت دارند ، که در این مورد افراد صلاحیت دار سازمان می توانند چاره اندیشی نموده تکلیف سازمانی آقای نگهدار را روشن نمایند . نگهدار خود به نیکی می داند که نزد دوست داران سازمان جایگاهی ندارد . برای همین بعضا می کوشد از اعتبار افرادی که دلیرانه جان بر سر آرمان و عقاید خویش نهادند و وی با آن ها سابقه ی آشنایی و  دوستی داشته سوء استفاده نماید . به مصداق مثل معروف : دروغ گو کم حافظه است ، نگهدار در مورد رابطه اش با زنده یادان  بیژن جزنی و حمید اشرف در چندین مورد سخنان پرتناقضی بر زبان آورده است . با در نظر داشت اینکه کمتر کسی آقای فرخ نگهدار را جدی می گیرد ، طبعا اهمیتی هم به وارونه نمایی های وی داده نمی شود . ولی چپ ستیزان که هیچ فرصتی را برای اظهارات کین توزانه ی ضد چپ خویش از دست نمی دهند از گرد راه رسیده و با دست اویز قرار دادن سخنان ضد و نقیض نگهدار در مورد رابطه اش با زنده یاد حمید اشرف یا خلاف گویی هایش در مورد روابطش با زنده یاد بیزن جزنی تلاش می کنند تا هویت کل چپ ایران را به زیر علامت سئوال برند و تاریخ  مبارزات پر افتخار آن را تخطئه نمایند .

مقاله ی آقای ایرج مصداقی در این راستا قابل ارزیابی است . آقای مصداقی نویسنده ای هستند توانا که با پشتکاری قابل تحسین  مطالب  بس ارزشمندی را درمورد حوادث برهه ای از تاریخ خونبار میهنمان  به رشته ی تحریر در آورده اند که در این وانفسای زندگی پرمشقت که خیل کثیری از افراد با نیت و هدف گاه متفاوت در صدد لاپوشانی رویدادهای خونین دوره ی ابر وحشت شصت بر می آیند ، لاجرم آدمی را نسبت به ایشان به احترام وا می دارد . با این اوصاف آقای مصداقی کمتر فرصتی را برای ابراز دشمنی و عناد بی دلیل خویش با چپ از دست می دهند .

آقای مصداقی در مقاله ی خویش در پی آنند تا اثبات کنند : بعد از شهادت بیژن جزنی و حمید اشرف سازمان فدائیان خلق چنان دچار دگردیسی شده که هویت خویش را از دست داده است . عدم پویایی و و دنباله روی  کور کورانه از حزب توده ایران وجه مشخصه  سازمان فدائیان خلق گشته است . ( نقل به مضمون ) در اینجا پرسشی به ذهن مبادرت می شود . آقای مصداقی شما به نگهدار ایراد می گیرید که از نام و آوازه شهیدان بزرگوار سازمان سوءاستفاده می کند . آیا حضرتعالی نیز برای نفی کیفیت چپ و انکار ماهیت وجودی آن از همان شیوه ی فرخ نگهدار بهره نمی برید ؟

فلسفه ی وجودی چپ ریشه در دل اعماق جامعه ی ما دارد . و منشا خدمات شایان توجهی هم به میهنمان بوده است . هر چند در یکی دوساله اوایل انقلاب یکسری اشتباهاتی را مرتکب شد که از جمله ناشی از بغرنجی وضعیت می شد . ولی زمان ثابت کرد چون پیوند ارگانیک چپ با واقعیت جامعه ی ما ناگسستنی است . برغم همه ی سرکوب های بی رحمانه در ابعادی هولناک ، موجودیت چپ هرگز از صحنه ی مبارزات اجتماعی حذف شدنی نیست .

آقای مصداقی عزیز ، انکار واقعیت همانا موجود ، دون کیشوت وار به جنگ آسیاب بادی رفتن است . شخصا آن را در شان پزوهشگری چون شما نمی بینم ....

صادق شکیب

مقاله آقای مصداقی در سایت اخبار روز درج شده است .

http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=6646

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: