نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-04-01

نویدنو  12/01/1394 

 

 

بیانیه مطبوعاتی حزب کمونیست فرانسه

برگردان : هاتف رحمانی

 پاسخ بی درنگ سیاسی ازسوی چپ ضروری است (پیر لورن)

اولین نتیجه های امشب تایید شده دور دوم انتخابات محلی فرانسه نشان می دهد که راست در بسیاری از محله های ما اکثریت خواهد داشت . برای اولین بار ، نامزدهای جبهه ملی برای تعدادی از شوراهای محلی انتخاب شده اند . مردم ساکن این محله ها روزهای سختی پیش رو دارند ، چون حمله به سیاست های همبستگی اجتماعی ، رفاه و آموزش وپرورش ، ونیز خدمات عمومی و اقدام های فرهنگی قطعا تشدید خواهد شد . من می خواهم به مردم ساکن این حوزه ها اطمینان دهم که آن ها می توانند روی کمونیست ها و عضو های بر گزیده شده حزب برای شورا برای ایستادن در سمت آن ها در مبارزه دشوار پیش رو حساب کنند . 

حزب کمونیست فرانسه بدون خستگی برای جلوگیری از کسب این تعداد کرسی ازسوی راست وراست افراطی تلاش کرده است . در دور اول ، ما به رای متحد به چپ با نامزدهایی از جبهه چپ و نیز نیروهای دیگر فرا خواندیم ، ما 9.4 درصد رای ها را به دست آوردیم .در دور دوم ، مادرخواست روشنی برای بسیج عمومی برای بستن راه راست وراست افراطی اراده کردیم . اگر کمونیست ها برای با هم بودن چپ کار نکرده بودند صدها نامزد چپ نمی توانستند برنده شوند .

اعضا به تازگی بر گزیده شوراها در یک موضع برابری جنسیتی کار خواهند کرد ، که تنها پیشرفت واقعی است که انتخابات ایجاد کرده است . نامزدهای بسیاری ازکمونیست هاوجبهه چپ با این که تعداد نهایی آن ها افزایش یافته است ، امشب بر گزیده شدند ، که نقش حزب کمونیست فرانسه را در زندگی سیاسی ملی کشور تایید می کند . با وجود پیش بینی ها ، وال دمارین Val de Marne به احتمال قوی رئیس کمونیست خود را حفظ خواهد کرد و نتیجه ها در الیرAllier بسیار نزدیک بوده اند . تمام عضوهای شورای محلات کمونیست ها برای به عهده گرفتن مسئولیت های خود آماده اند تا برای عدالت وبرابری بیشتر تلاش کنند .  

حزب سوسیالیست شکستی گزنده ، از دست دادن محله های بسیاری را متحمل شده است . رای دهنده ها باردیگرعدم پذیرش سیاست های دولت کنونی و نبود هیچ نتیجه سیاسی مثبت را اعلام کردند . فرانسوا هولاند و مانوئل والس مسئولیت بزرگی برای بازگشت اکثریت راست به شورای محله های فرانسه بعهده دارند . درطی رخ داد ها و همایش های سازمان داده شده از سوی فعال های کمونیست در سراسر فرانسه ، ما احساس بی اعتمادی و بی علاقگی از سوی میلیون ها فرانسوی را شاهد بودیم ، که با فلاکت زندگی روزانه ،واحساس خیانت شدگی رو در رویند . بدترین چیزی که می توانست در فرانسه رخ دهد اکنون باید برای رهبر های ما اتفاق افتاده باشد تا  گوش کری به این شیپور فراخوان به تغییر مسیر سیاسی بگردانند . 

اکثریت دست راستی در شورای محله ها و عضوهای شورای جبهه ملی با توان ایجاد بند وبستی خطرناک ، به سیاست های عمومی حمله خواهند کرد و از این رو شهروندها را برعلیه یک دیگر قرار خواهند داد ، گرایش های نژادی  و ستیزه بین جامعه ها و نسل ها را شعله ور خواهند ساخت . هدف آن ها دور کردن مردم از توجه به دلیل های واقعی پشت بحران : سیاست های ریاضتی ، سهام داراها و مالی است . من شهروند ها را به هوشیاری ، به تلاش برای اتحاد و اقدام متحد در دفاع از خدمات عمومی و همبستگی اجتماعی فرا می خوانم .

ما می توانیم قطب " سه جانبه " را خنثی کنیم . این شیوه مسابقه سه جانبه برای چپ و پیشنهاد هایی که تنها گزینش برای طبقه کارگر خود داری یا جبهه ملی است مرگبار است ، این مسابقه هیچ خانه ای را برای بدیل های سیاسی برای ریاضت که تصور رفاه اجتماعی و همبستگی را در بر می گیرد باقی نمی گذارد. ما بی قید وشرط از این دستکاری ها خود داری می کنیم  

به دنبال این انتخابات ، چیزی فوری تر از ساختن جنبش مقاومت ما ، فعالیت هر روزه ، تبدیل همبستگی به واقعیت ، بحث های سیاسی بیشتر ، یافتن راه حل های جدید در چپ که به آرزوهای تمام مردم وشهروندها پاسخ دهد وجود ندارد .

من تمام شهروندها ، نیروهای سیاسی واجتماعی را که خواهان ساختن جنبش بدیلی  در چپ با پایه گسترده مردمی برای ایجاد اکثریتی که امید جدیدی را برای مردم عرضه خواهد کرد فرا می خوانم .کمونیست ها ودیگر عضو های جبهه چپ ، حزب های محیط زیست و سوسیالیست ها بن بست سیاسی امروز را رد می کنند ، فعال هایی از حزب نو دوم Nouvelle Donne شهروند ها ، فعالین سندیکایی ، فعال های همه موارد ... باید برای پرورش این امید جدید گرد هم آیند . 

  ما پیوسته به سوی این هدف تلاش کرده بودیم . من مطمئنم این صرفا تفکری آرزومندانه نیست . ماه های اخیر شاهد نمونه های بسیار از اتحاد این چنینی بوده است . نیروهای متحد پیش از این با همایش هایی در سراسر کشور و در تدارک برای فوروم بدیل هایی اروپایی برای "ساختن امید " (  Chantiers d'espoir) در تلاش بوده اند . "قانون ماکرون" (بسته ای از اقدام های نئولیبرالی) در 7 آوریل در سنا مطرح خواهد شد ، و یک بسیج مشترک اتحادیه های کارگری در 9آوریل برگزار خواهد شد – دو فرصت برای نشان دادن مقاومت . ابتکارهای بیشتری ضروری خواهد بود. با همکاران کمونیست ، من فعالانه برای تحقق تغییر تلاش خواهم کرد .

پیر لورن

دبیر ملی حزب کمونیست فرانسه

پاریس 29 مارس 2015

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: