نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-03-23

نویدنو  03/01/1394 

 

 

 

نامه سر گشاده نیکولاس مادورو به مردم ایالات متحده

ونزوئلا تهدید نیست 

برگردان : هاتف رحمانی

ما ملت سیمون بولیواریم ، مردم ما به صلح واحترام به تمام ملت ها اعتقاد دارد .

آزادی واستقلال

بیش از دو سده پیش ، پدران ما جمهوری ای بر اساس آن که تمام افراد آزاد و تحت قانون برابرند بنا کردند.

ملت ما بزرگترین قربانی را برای تضمین حق خلق های امریکای جنوبی برای گزینش حاکم های  خود و امروزاجرای قانون های خود فدا کرد . ارثیه تاریخی پدرما ، سیمون بولیوار ، همیشه به یاد ماندنی است . بولیوارانسانی بود که زندگی خود را فدا کرد تا ما بتوانیم وارث ملت عدالت وبرابری باشیم .  

ما به صلح ،حق حاکمیت ملی و قانون جهانی اعتقاد داریم

ما مردمی صلح طلب هستیم . طی دو قرن استقلال ، ما هرگز به ملت دیگری حمله نکرده ایم . ملت ما در سرزمین صلح ، عاری از سلاح های کشتار جمعی ، ودر آزادی تمام مذهب ها زندگی می کند . ما به قانون های بین المللی و استقلال تمام خلق های جهان احترام می گذاریم

ما جامعه ای باز هستیم

ما مردمی زحمتکشیم ، ما از خانواده های خود مراقبت می کنیم ، و از آزادی مذهب بر خورداریم . مهاجرها از سراسر جهان ، در میان ما زندگی می کنند ، تنوع آن ها مورد احترام است . ما آزادی مطبوعات داریم و کاربران مشتاق رسانه های اجتماعی هستیم .

ما دوستان مردم امریکایی هستیم :

تاریخ ملت ها ی ما از آغاز مبارزه های ما برای آزادی به هم بسته بوده اند . فرانسیسکو دی میراندا ، قهرمان ونزوئلایی ، در طی جنگ های استقلال هم دوش مردم امریکا رزمید . ما اشتراک نظر داریم که آزادی واستقلال عنصر های بنیادی برای پیشرفت ملت های ماست .

رابطه بین ملت های ما هماره صلح امیز و قابل احترام بوده است . به طور تاریخی ما رابطه تجاری مشترکی در عرصه های راهبردی داشته ایم . ونزوئلا همیشه تامین کننده مسئول و قابل اعتماد انرژی برای ملت امریکا بوده است . از سال 2005 ، ونزوئلا به واسطه شرکت CITGO  (شرکت پالایش و انتقال نفت امریکایی )" نفت گرمایشی " دارای سوبسید برای جامعه های کم در آمد در ایالات متحده فراهم کرده است  . این همکاری به نجات ده ها هزار شهروند امریکایی در شرایط ناگوار، با دادن آرامش ، و حمایت لازم در زمان های نیاز یاری رسانده ، و گواهی است بر آن که همبستگی چگونه می تواند اتحادی قدرتمند را در سراسر مرزها خلق نماید .

دولت امریکا ، به صورتی باور نکردنی ، کشور ما را تهدیدی به امنیت ملی وسیاست خاجی خود اعلام کرده است .  

در اقدامی نا متجانس ، دولت اوباما با انتشار " یک اضطرار ملی " ونزوئلا را تهدیدی برای امنیت ملی ( فرمان اجرایی 03/09/2015) خود اعلان کرده است . این اقدام یک جانبه و تهاجمی اتخاذ شده از سوی دولت امریکا علیه کشور ما نه تنها بی پایه ودر نقض اصول بنیادی استقلال وحق تعیین سرنوشت بر اساس قانون های بین المللی است ، بلکه متفق القول از سوی  33 عضو جامعه کشورهای امریکای لاتین وکارائیب (CELAC) ، و 12 عضو کشورهای اتحاد ملت های امریکای جنوبی (UNASUR) رد شده است .  اتحاد ملت های امریکای جنوبی در بیانیه 14 مارس 2015 رد استوار این اقدام های قهری  را که به صلح ، ثبات و دموکراسی در منطقه ما یاری نمی کند تکرار کرد و از رئیس جمهور اوباما درخواست کرد تا دستور اجرایی خود علیه ونزوئلا را لغو نماید .

ما یک جانبه گرایی و دخالت گرایی را رد می کنیم

رئیس جمهور اوباما ، بدون هیچ مجوزی برای دخالت در امور داخلی ما ، یک جانبه بسته ای از تحریم ها را علیه مقام های رسمی ونزوئلا با دلالت های بسیار بعید منتشر کرد که دخالت در نظم قانونی و سامانه قضایی ما ست .

ما از جهان چند قطبی طرف داری می کنیم

ما اعتقاد داریم که جهان باید بر حاکمیت قانون های بین المللی  ، بدون دخالت در امور داخلی دیگر کشور ها مبتنی باشد .

ما متقاعد شده ایم  که رابطه احترام آمیز بین تمام ملت ها تنها مسیر تقویت صلح و همزیستی ، و نیز تضمین جهانی عادلانه تر است . 

ما به آزادی های خود احترام می گذاریم واز حقوق خود حمایت می کنیم .

در تاریخ کشورهای ما ، پیش از این هر گز ،یک رئیس جمهور ایالات متحده برای اداره ونزوئلایی ها  با فرمان تلاش نکرده است .  آن یک نظم ستمگرانه و امپریالیستی است و ما را به باز گشت به سیاه ترین روزهای رابطه بین ایالات متحده و امریکای لاتین وکارئیب  وادار می کند.

به نام رابطه دوستی دراز مان به برادر ها وخواهر های امریکایی خود ، به عاشقان عدالت و آزادی نسبت به تجاوز غیر قانونی انجام شده از سوی دولت شما به نمایندگی از جانب شما هشدارمی دهیم . ما اجازه نخواهیم داد دوستی ما با مردم ایالات متحده تحت تاثیر این تصمیم بی معنی وبی اساس رئیس جمهور اوباما قرار گیرد .

ما درخواست می کنیم :  

1- دولت امریکا بی درنگ اقدام های دشمنانه علیه مردم ونزوئلا ودموکراسی را متوقف سازد.

2- رئیس جمهور اوباما دستور اجرایی را که ونزوئلا را تهدیدی برای امنیت ملی اعلام می کند ، همان گونه که اتحادیه کشورهای امریکای لاتین درخواست کرده بودند لغو نماید .

3- دولت امریکا بیانیه ها و اقدام های افترا آمیزو بدگویانه خود علیه مقام های شریف  ونزوئلایی که تنها از قانون ها و قانون اساسی ما اطاعت کرده اند پس بگیرد .

استقلال ما مقدس است

اصول پدران بنیان گذار ایالات متحده امریکا امروز با همان وقار از سوی مردم سیمون بولیوار پیگیری می شود . به نام عشق دو سره ما به استقلال ملی ما از دولت رئیس جمهور اوباما درخواست می کنیم درباره آن فکر کند و این رویه خطر ناک را بر طرف سازد .

ما معتقدیم که دفاع از آزادی خود حقی است که ما هرگز آن را ترک نخواهیم کرد چون آینده بشریت نیز در کشور ما قرار دارد . همان گونه که سیمون بولیوار گفت : " آزادی دنیای جدید آرزوی جهان است ".

ونزوئلا نه تهدید بلکه امید است .

نیکولاس مادورو

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: