نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-03-23

نویدنو  03/01/1394 

 

 

 

بیانیه حزب کمونیست امریکا درباره حرکت های جدید علیه ونزوئلا  

برگردان : مهرگان

حزب کمونیست امریکا بیانیه روز دوشنبه رئیس جمهور اوباما را که در طی آن با روا دانستن تحریم هایی علیه افراد ی از اعضا دولت ونزوئلا ، جمهوری بولیواری ونزوئلا را " تهدیدی فوق العاده برای منافع امریکا وسیاست خارجی" خواند حیرت انگیز می داند .

بیانیه رئیس جمهور اندکی پس از دستگیری اخیر تعداد اندکی از سیاست مدار های راست افراطی در ونزوئلا و فعالینی که به جرم های مختلفی از جمله ایجاد قیام های خشونت آمیز و تدارک توطئه کودتا علیه دولت منتخب قانونی رئیس جمهور نیکولاس مادورو متهم شده بودند صادر شد . دولت ما ، ونیز روزنامه و رسانه های تحت کنترل شرکتی ، ادعا ها در باره توطئه کودتا را بی ارزش می شمارند . اگر چه مردم امریکای لاتین از تاریخی که در آن ایالات متحده به صورت فعالی به تحریک هایی چون کودتاهای خشن ، مانند کودتای هندوراس در سال 2009 ،کودتای هائیتی در سال 2004، کودتا در خود ونزوئلا درسال 2002 و در بسیاری از موقعیت های دیگر یاری رساند کاملا آگاهند . بنا براین وحشت ونزوئلا به هیچ وجه غیر واقعی نیست .  

اقدام( به شکل تحریم ها) علیه مقام های  یک کشوردارای حاکمیت ملی ،مستقل به عنوان شیوه ای برای تنبیه آن ها به خاطر انجام قانونی وظایف خود شایسته ایالات متحده امریکا نیست . 

از زمان انتخاب هوگوچاوز بعنوان رئیس جمهور ونزوئلا در سال 1998، آن کشور ، منبع عمده نفت برای امریکا ، وسیعا زندگی اکثریت مردم ونزئلا را بهبود بخشیده است ، ونیز رابطه مشارکت سود مندی را با بسیاری از کشورهای فقیر امریکای لاتین ، کارائیب و ماورا آن توسعه داده است . این  امر بعنوان تهدیدی برای منافع حریصانه امریکا و شرکت های چند ملیتی و از این رو تهدیدی جغرافیایی تلقی می شود . تنها "تهدیدی" که ونزوئلا نشان می دهد ، آن است که هرگز مردم امریکا را تهدید نکرده است . 

اکنون ونزوئلا درگیر دشواری های اقتصادی است . احتمالا ، دولت امریکا امیدوار است که  بتواند از این وضعیت برای بی ثباتی ونزوئلا ، با هدف تغییر رژیم استفاده کند . 

این اقدام در ذات خود بد است ، اما حکومت نیز باید درک کند ، که با این گونه اقدام ها تمام حسن نیت بین المللی را که با گشایش اخیر نسبت به کوبا ایجاد کرده است با یک ضربه ویران می کند.

حزب کمونیست امریکا حمله به ونزوئلا را محکوم و این تفکر را که ونزوئلا نمایشگر تهدیدی علیه منافع مشروع مردم ایالات متحده امریکا است رد می کند. ما تحمیل تحریم بر ونزوئلا را محکوم می کنیم و خواستاریم که تحریم ها برداشته شوند . ما به دولت های امریکای لاتین و سایر ملت هایی که پیش از این تحریم های امریکا را دخالت در کشوری دارای حق حاکمیت ملی ومستقل اعلام کرده اند  درود می فرستیم . 

حزب کمونیست امریکا از اعضا ودوستان خود درجنبش کارگری ، در جنبش صلح و در تمام جنبش ها برای عدالت اجتماعی می خواهد با نوشتن نامه ، ارسال ای میل و فکس ، با تلفن و دیداربا نمایندگان کنگره ، به وزیر کشور و کاخ سفید و روزنامه ورسانه های سراسری با قدرت به گسترش تنش دولت ما با ونزوئلا ،اعتراض کنند . 

March 12, 2015

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: